Powered by

Ποιοι λιανέμποροι κέρδισαν τζίρο τις ημέρες του lockdown

Μερίδιο αγοράς κατά τις 12 εβδομάδες του lockdown κέρδισαν οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς  του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σύμφωνα με την ανάλυση της Nielsen ενώ την ίδια στιγμή κερδισμένα εμφανίζονται και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία οι συνολικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας (μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου) αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ. Σ’αυτό το διάστημα, οι τρεις μεγαλύτερες  αλυσίδες (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, ΜyMarket) αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% με αποτέλεσμα το μερίδιο τους, στη συνολική αγορά να ενισχυθεί, στο 65,6% ή 1,3 μονάδες υψηλότερα.

Η ενίσχυση τους προήλθε αφενός από το εκτεταμένο δίκτυο τους, αλλά και από τα υπερ-μάρκετ, που λόγω εμβαδού, κέρδισαν στη ροή καταναλωτών και άρα πωλήσεων. Σύμφωνα και πάλι με την καταγραφή της Nielsen τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής συνεισέφεραν το 22% των πωλήσεων παρουσιάζονταν ανάπτυξη κατά 34,9%. Σημειώνεται ότι από τα στοιχεία που συγκεντρώνει η εταιρεία,  εξαιρείται η αλυσίδα Lidl.

Πέραν των σούπερ μάρκετ, ανάπτυξη πωλήσεων κατέγραψαν και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς με αύξηση που ανήλθε στο 7,6%. Αντιθέτως τα Cash & Carry, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων της τάξης του 9,2% εξαιτίας της απουσίας των πελατών HORECA.

Όσον αφορά τις προμηθευτικές εταιρείες, οι πρώτοι πέντε βασικοί προμηθευτές αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 24,7%, οι προμηθευτές από τη θέση 6 έως 10 ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 23,3%, ενώ οι μικρότεροι παίκτες (από τη θέση 11 έως 30), παρουσίασαν την καλύτερη επίδοση ως συνέπεια του προϊοντικού μίγματος, πετυχαίνοντας αύξηση των πωλήσεών τους κατά 34,7%.

Σε ότι αφορά τα προϊόντα:

  • Οι πωλήσεις συσκευασμένων τροφίμων-ποτών αυξήθηκαν 12,5% και συνεισέφεραν 202,2 εκατ. ευρώ την περίοδο των 12 εβδομάδων.
  • Τα φρέσκα προϊόντα συνεισέφεραν 69,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,9%,
  • Οι πωλήσεις προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν 23,1% και συνεισέφεραν 59,4 εκατ. ευρώ,
  • Κατά 24,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του bazaar συνεισφέροντας 34,3 εκατ. ευρώ 
  • Κατά 10,4% οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδα και υγιεινής.
  • Τα συσκευασμένα φρούτα διπλασίασαν τις πωλήσεις τους,
  • Τα συσκευασμένα λαχανικά τις αύξησαν κατά  89,7%,
  • Κατά 137,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις συσκευών προσωπικής φροντίδας, 83,6% των παιγνιδιών, κ.λπ.
Αντιθέτως, η μείωση της αυθόρμητης αγοράς πίεσε τις πωλήσεις των ζαχαρωδών, σνακ και αναψυκτικών. Επίσης υποχώρησαν οι πωλήσεις φρέσκου ψαριού,  κατεψυγμένων ψαριών  ετοίμων γευμάτων και ειδών delicatessen. Πτωτικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις αντηλιακών, προϊόντων για την φροντίδα των παπουτσιών και οι πωλήσεις σε πιάτα, μαχαίρια, πιρούνια και ποτήρια μιας χρήσης.

Παρά την αύξηση πωλήσεων, και την προσθήκη προϊόντων στο μέσο καλάθι που είχαν αυξημένες τιμές εξαιτίας της υψηλής ζήτησης και της περιορισμένης προσφοράς (όπως αντισηπτικά, καθαριστικά και γάντια) εν τούτοις, η Nielsen κατέγραψε αποπληθωρισμό τιμών, καθώς η ένταση των προωθητικών ενεργειών αλλά και η μετατόπιση του καταναλωτή σε βασικά προϊόντα συγκράτησε το μέσο όρο.

Σε ότι αφορά την εκρηκτική ζήτηση μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση της τάσης αλλά και ένταση των επενδύσεων εκ μέρους του λιανεμπορίου.
 
ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Τριπλάσιο το ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην Ελλάδα σε σχέση με Ε.Ε.
Morgan Stanley: H Ελλάδα συνεχίζει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης-«Αγκάθι» το real estate
Σταθερό το θετικό κλίμα στα ελληνικά ομόλογα-Κάτω από το 0,8% το spread με τα γερμανικά
Ανοίγουν και κατάσχουν τις θυρίδες: Πώς το ελληνικό Δημόσιο θα αρπάζει τη λεία των παρανόμων
Αναβάθμιση προοπτικών της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από Fitch-Επιβεβαίωση αξιολόγησης στη βαθμίδα ΒΒΒ-
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,16 δις στο 4μηνο-7% πάνω από τον στόχο τα έσοδα από φόρους
Eurostat: Οι Έλληνες εργάστηκαν τις περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως στην Ε.Ε. το 2024 (γραφήματα)
Διπλό crash test για Ελλάδα-Στο μικροσκόπιο Fitch και Κομισιόν
Κυκλάδες: Ποιος είναι το «σιωπηλό διαμάντι» που λατρεύουν οι Βρετανοί τουρίστες
Οι πέντε απειλές για την ελληνική οικονομία από τον εμπορικό πόλεμο