Καθυστερεί η υπογραφή της σύμβασης για λιμάνι – μαρίνα στη Λάρνακα

Ενημέρωση από τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Εργων για την καθυστέρηση που υπάρχει στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της κοινής ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας της Λάρνακας, ζητά ο Δήμαρχος Ανδρέας Βύρας.
 
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Βύρας ανέφερε ότι «δεν υπάρχουν οποιεσδήποτε εκκρεμότητες ουσίας για το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού – μαρίνας στη Λάρνακα. Εχουν συμφωνηθεί όλοι οι βασικοί όροι και λεπτομέρειες ωστόσο το συμβόλαιο δεν είναι έτοιμο για υπογραφή, κάτι που ανησυχεί το Δήμο αλλά και τους Ισραηλινούς επενδυτές, οι οποίοι με έντονο τρόπο ρωτούν που οφείλεται η καθυστέρηση».
 
Ο Δήμαρχος απηύθυνε «έκκληση προς όλους τους φορείς να επιταχύνουν τις διαδικασίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επένδυση για το έργο που εκτιμάται ότι θα στοιχίσει γύρω στο 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Το συντομότερο δυνατόν πρέπει να έχουμε ημερομηνία για την υπογραφή της συμφωνίας, ωστόσο μέχρι στιγμής παρά τις εκκλήσεις και την επιστολή που στείλαμε στον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Εργων Γιάννη Καρούσο στις 4 Μαΐου, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση».
 
Εξήγησε ακόμα ότι «σύμφωνα με ανεπίσημη ενημέρωση, το συμβόλαιο βρίσκεται στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνική επεξεργασία αλλά δεν υπάρχει καμία σαφής πληροφόρηση πότε θα είναι έτοιμο για υπογραφή».
 
Σημειώνεται ότι η τελική συμφωνία ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Κοινοπραξία Kition Ocean Holdings επήλθε στις 12 Φεβρουαρίου 2020 και ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο στις 13 Φεβρουαρίου 2020 κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο Δήμο Λάρνακας.  
 
Ο Δήμαρχος Λάρνακας ανέφερε ακόμα ότι τότε ο Υπουργός είχε διαβεβαιώσει τότε ότι εντός των επόμενων δέκα ημερών, δηλαδή μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2020, θα ήταν έτοιμα τα συμβόλαια για υπογραφή, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία πληροφορία, για κάτι τέτοιο.
 
Υπενθυμίζεται ότι στις 26 Φεβρουαρίου 2020 η Ισραηλινή-Κυπριακή κοινοπραξία παρουσίασε επίσημα το έργο σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη, στη Λάρνακα.
 
Οι κατασκευαστικές εργασίες θα εκτελεστούν σε δέκα περίπου χρόνια, ενώ η συμφωνία προβλέπει παραχώρηση του έργου για περίοδο 40 χρόνων. Μετά την έκδοση των απαιτούμενων αδειών, υπολογίζεται ότι σε δύο χρόνια θα ξεκινήσουν οι εργασίες, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μικτή ανάπτυξη επέκτασης του λιμανιού με υποδομές για κρουαζιερόπλοια και εμπορικές χρήσεις και επέκταση της μαρίνας με εκτεταμένες χερσαίες αναπτύξεις.   
 
Η πρώτη φάση του έργου έχει ορίζοντα πέντε χρόνων και προβλέπει όλη την απαιτούμενη υποδομή συμπεριλαμβανομένου νέου δρόμου που θα συνδέσει τη λεωφόρο Αθηνών στις Φοινικούδες, με τη λεωφόρο Αμμοχώστου, δηλαδή την πρώτη φάση του δρόμου Λάρνακας - Δεκέλειας. 
 
Ακόμα προβλέπονται επέκταση της μαρίνας ώστε να φτάσει η χωρητικότητα στα 650 σκάφη μήκους μέχρι 150 μέτρων, ενώ όλη η υποδομή για την επέκταση του λιμανιού συμπεριλαμβανομένης νέας αίθουσας επιβατών, θα έχει εμβαδόν 500 τετραγωνικών μέτρων.
 
Στην πρώτη φάση περιλαμβάνεται το Yaght Club, χώρος πέντε χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων με τα γραφεία της μαρίνας, εστιατόρια, χώρο εκδηλώσεων, σχολές ιστιοπλοΐας, σχολές καταδύσεων και καταστήματα με είδη σκαφών αναψυχής.  
 
Στη δεύτερη φάση θα κατασκευαστούν οι χερσαίες τουριστικές και οικιστικές αναπτύξεις στο χώρο της μαρίνας και μια παραδοσιακή αγορά τοπικών προϊόντων. Ακόμα θα κατασκευαστούν εκπαιδευτικοί χώροι με εμβαδόν δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, που περιλαμβάνουν πανεπιστημιακά αμφιθέατρα διαλέξεων και έρευνας, ιατρική σχολή και ιατρικό κέντρο, ξενοδοχείο, τουριστικό κολέγιο και πανεπιστήμιο περιβάλλοντος και ενέργειας. 
 
Επίσης στο χώρο του λιμανιού θα επεκταθούν οι αποθηκευτικοί χώροι και θα δημιουργηθεί χώρος επιδιόρθωσης σκαφών αναψυχής. 
 
Η τρίτη φάση του έργου θα περιλαμβάνει κατασκευή 45 επαύλεων πολυτελείας σε καινούργιο κυματοθραύστη με ιδιωτικούς χώρους ελλιμενισμού σκαφών και οικιστικός φάρος με διαμερίσματα με θέα 360 μοιρών. 
 
Ακόμα στο βόρειο μέρος της μαρίνας θα κατασκευαστεί οικιστικό συγκρότημα και ξενοδοχείο κλάσης business πέντε αστέρων, εμπορικό κέντρο και δύο επιπρόσθετα οικιστικά συγκροτήματα εξυπηρετούμενα από το ξενοδοχείο. Αυτό σύμφωνα με τους επενδυτές θα είναι το πρώτο ιδιωτικό νησί στην Κύπρο.
 
Στην τέταρτη φάση θα κατασκευαστεί το δυτικό μέρος του έργου που περιλαμβάνει κτίρια γραφείων, χώρους στάθμευσης και διαμερίσματα μικρού μεγέθους για φοιτητές. 
 
Σημειώνεται ότι η Κοινοπραξία αποτελείται από τους Ομίλους The Prosperity Group και REM International και οι επενδυτές εκτιμούν ότι η επένδυση τους θα αποδώσει έσοδα 19,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα δημιουργήσει περίπου τέσσερις χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ 600 περίπου εκατομμύρια ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για τις υποδομές. 
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Σε ιδιώτη για πέντε χρόνια η διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας
Έπεσαν οι υπογραφές για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Πάφου-Πόλης… Στα €3,5 εκ. το κόστος
Δάνειο ύψους μέχρι €200 εκ. από ΕΤΕπ για οδικά έργα-Σε ποιες υποδομές αφορά η χρηματοδότηση
Καμπανάκι κτηματομεσιτών: «Τροποποίηση ταφόπλακα στο επάγγελμα»-Γιατί αντιδρούν
Παίρνει σάρκα και οστά το Limassol Blu Marine-Στο τελικό στάδιο ο «Ποσειδώνας», θεμελιώνεται ο «Δίας»(video)
Οικιστικά οικόπεδα σε δημοφιλείς περιοχές της Λευκωσίας από την Altamira Real Estate
Παρουσίαση ετοιμοπαράδοτων διαμερισμάτων από την Osopil Ltd
Παράταση στις αιτήσεις για εκμίσθωση βιομηχανικών οικοπέδων
Άρχισαν οι εργασίες για ανάπλαση της Πλατείας Ηρώων-Οι τρεις φάσεις και πώς επηρεάζεται το κοινό
Οι ανυπολόγιστες συνέπειες στην κατασκευαστική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα-'Εκκληση από ΟΣΕΟΚ