Η Πρόκληση της Καινοτομίας: Αν όχι τώρα, πότε;

Ποια είναι η καταλληλότερη χρονική περίοδος για να ασχοληθούμε με την καινοτομία; Πολλοί θα ισχυριστούν  ότι δεν υφίσταται τέτοια ερώτηση αφού η καινοτομία ως διαδικασία πρέπει να είναι συνεχής και αδιάλειπτη. Αυτό ισχύει αλλά δυστυχώς στη θεωρία. Στη πράξη-και αυτό επιβεβαιώνεται πλήρως από ανάλογες έρευνες- η καινοτομία ανθίζει εν μέσω κρίσεων, συνθηκών αβεβαιότητας ακόμα και χάους. Γιατί συμβαίνει αυτό; Πολύ απλά διότι τότε οι άνθρωποι αναγκάζονται να βγουν από τη ζώνη της άνεσης τους. Είμαστε «προγραμματισμένοι» να αντιδρούμε κυρίως όταν βρισκόμαστε κάτω από αντίξοες συνθήκες. Όταν όλα είναι «υπό έλεγχο» φαίνεται ότι χάνεται το κίνητρο για καινοτομία.
 
5 προϋποθέσεις για τη δημιουργία κλίματος καινοτομίας 
Πρωτίστως, ας χρησιμοποιήσουμε την κρίση για να δημιουργήσουμε την αίσθηση του επείγοντος. Κάποιοι θα ρωτήσουν: «Και αν λόγω της χρονικής πίεσης, γίνουν λάθη;» Αυτό, ακριβώς, είναι και το παράδοξο της καινοτομίας. Όσοι κάνουν τα περισσότερα λάθη, κερδίζουν.
 
Πριν από οτιδήποτε άλλο, ας αποσαφηνίσουμε ποιες είναι οι ευκαιρίες που θα εκμεταλλευθούμε και  στη συνέχεια να δημιουργήσουμε συναντίληψη για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αν δεν είμαστε σε θέση να αποτυπώσουμε με σαφήνεια ΤΙ θέλουμε να κάνουμε, τότε μάλλον δεν θα ξέρουμε ΠΩΣ να το κάνουμε. Αυτός ο συλλογισμός έχει ιδιαίτερη βαρύτητα σε ό,τι αφορά στην καινοτομία αφού πολλοί τείνουν να τη θεωρούν, λανθασμένα, ως μια αποσπασματική λειτουργία που δεν χρειάζεται να υπακούει σε αυστηρούς κανόνες στρατηγικής.
 
Πέρα των παραπάνω σημείων, δύο σημαντικές ερωτήσεις που οι απαντήσεις τους αποτελούν μια ακόμα προϋπόθεση επιτυχίας καθώς μας υπενθυμίζουν να μένουμε εστιασμένοι στο αποτέλεσμα:
  1. Τι θα κερδίσουμε αν πετύχουμε;
  2. Τι θα χάσουμε αν αποτύχουμε;
 
Καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος υψηλής ενέργειας. Η προσήλωση στο αποτέλεσμα αυξάνει τα αποθέματα ενέργειας, καθιστώντας τους ανθρώπους πιο μαχητικούς και ανθεκτικούς  σε προκλήσεις. Επινοούν διαφορετικές προσεγγίσεις, νέες στρατηγικές και δρουν με τρόπους που ακόμα και οι ίδιοι δεν θα αναγνώριζαν σε μια  περίοδο ομαλότητας.

Στρατηγική σκέψη. Ο θάνατος της καινοτομίας είναι η κοντόφθαλμη σκέψη και τα βραχυπρόθεσμα πλάνα. H παγίδα βρίσκεται στην εμμονή που μπορεί να έχουμε στο survival mode. Ουσιαστικά, αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι το αντίθετο: Στρατηγική σκέψη με καινοτόμους τρόπους δράσης για καλύτερα αποτελέσματα.

Αν όχι τώρα, πότε; 
Περισσότερα περί καινοτομίας, μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο «Οι τρεις μύθοι για την καινοτομία και κάποια ψιλά γράμματα» https://www.epixeiro.gr/article/164439
 

Δειτε Επισης

Κυπριακός Ερυθρός Σταυρός και Πανεπιστήμιο Frederick ενώνουν δυνάμεις για στήριξη πυρόπληκτων οικογενειών
Άλμα κρατικών δαπανών για την έρευνα και την ανάπτυξη από Κύπρο την τελευταία δεκαετία
Οι ενέργειες του Πανεπιστημίου Λεμεσού για στήριξη κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών της επαρχίας
Στο UCLan Cyprus ο Θεόδωρος Λουκαΐδης-Δέσμευση για διαμόρφωση ενός δυναμικού ερευνητικού οικοσυστήματος
Συνεργασία Astras Oncology Network και St. Raphael Private Hospital Λάρνακας-Ενίσχυση των ογκολογικών υπηρεσιών στην περιοχή
Μνάσωνας Φιλήμωνος: Από το παραδοσιακό αλλαντικό στο σύγχρονο επιχειρείν
Το αόρατο μέτωπο: Γιατί οι επιθέσεις μέσω DNS είναι η νέα απειλή στον κυβερνοχώρο
Μελέτη για κατασκευή συστήματος χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στο νέο λιμάνι Λεμεσού
Γενικές Ασφάλειες: Αρχίζει άμεσα η αξιολόγηση και καταβολή των αποζημιώσεων στους πυρόπληκτους
Η TN αλλάζει το παιχνίδι του Ransomware και το Cyber Security Conference εξηγεί πώς