Αρχή Στοιχημάτων: Δημόσια διαβούλευση για κανονισμούς προστασίας παικτών
07:15 - 13 Απριλίου 2020

Η Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, ασκώντας τις εξουσίες που της παρέχονται, σύμφωνα με το άρθρο 15(ιζ) του περί Στοιχημάτων Νόμου του 2019, 37(Ι)/2019, ως εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, συντάσσει και εκδίδει Κανονισμούς Προστασίας Παικτών, Νεαρών Ατόμων και Παθολογικών Παικτών.
Στο πλαίσιο του δικαίου, της διαφάνειας και της αμφίδρομης σχέσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς επίσης βάσει του Σχεδίου Δράσης για τον Υπεύθυνο Στοιχηματισμό και του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Αρχής, ανακοινώνεται δημόσια διαβούλευση σε σχέση με τους υπό αναφορά κανονισμούς, οι διατάξεις των οποίων περιλαμβάνουν τις καλές πρακτικές σε σχέση με την προστασία των παικτών, νεαρών ατόμων και παθολογικών παικτών.
Σκοπός της Αρχής μέσω της δημόσιας διαβούλευσης είναι να διασφαλιστεί ότι τα εμπλεκόμενα μέρη λαμβάνουν επαρκή πληροφόρηση σε σχέση με πρακτικές προστασίας των παικτών, νεαρών ατόμων και παθολογικών παικτών, όπως αυτές θα ορίζονται στους κανονισμούς, καθώς και κατά πόσο οι κανονισμοί που τις ορίζει αποτελούν ένα ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η δημόσια διαβούλευση παρέχει την ευκαιρία στους εμπλεκόμενους φορείς να προβούν σε σχόλια και εισηγήσεις επί των παρόντων Κανονισμών, τα οποία θα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση directives@nba.gov.cy μέχρι και την 27η Απριλίου 2020.
Πιο κάτω το προσχέδιο των κανονισμών, για σκοπούς διαβούλευσης.
Ο ΠΕΡΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΟΣ 2019
(ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ, ΝΕΑΡΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ)
ΜΕΡΟΣ Ι - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Ενημέρωση Παίκτη
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ – ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΙΚΤΗ
Γενικές Διατάξεις
ΜΕΡΟΣ ΙV – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Επίγειο Στοίχημα
ΜΕΡΟΣ V – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ο ΠΕΡΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΟΣ
Κανονισμοί δυνάμει του άρθρου 15
ΜΕΡΟΣ Ι – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Κεφάλαιο Α – Ενημέρωση Παίκτη
Κεφάλαιο B – Πληροφόρηση Χρέωσης
Κεφάλαιο Γ – Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Κεφάλαιο Δ – Παράπονα Παικτών και Επίλυση Διαφορών
Κεφάλαιο Ε – Λοιπές Διατάξεις
ΜΕΡΟΣ III – ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Κεφάλαιο Α – Γενικές Διατάξεις
Κεφάλαιο Β – Εργαλεία Ενημέρωσης Παίκτη
Κεφάλαιο Γ – Όρια Παίκτη και Αυτοεξαίρεση
ΜΕΡΟΣ ΙV – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Κεφάλαιο Α – Επίγειο Στοίχημα
Κεφάλαιο Β – Ηλεκτρονικό Στοίχημα
ΜΕΡΟΣ V – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ

Στο πλαίσιο του δικαίου, της διαφάνειας και της αμφίδρομης σχέσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς επίσης βάσει του Σχεδίου Δράσης για τον Υπεύθυνο Στοιχηματισμό και του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Αρχής, ανακοινώνεται δημόσια διαβούλευση σε σχέση με τους υπό αναφορά κανονισμούς, οι διατάξεις των οποίων περιλαμβάνουν τις καλές πρακτικές σε σχέση με την προστασία των παικτών, νεαρών ατόμων και παθολογικών παικτών.
Σκοπός της Αρχής μέσω της δημόσιας διαβούλευσης είναι να διασφαλιστεί ότι τα εμπλεκόμενα μέρη λαμβάνουν επαρκή πληροφόρηση σε σχέση με πρακτικές προστασίας των παικτών, νεαρών ατόμων και παθολογικών παικτών, όπως αυτές θα ορίζονται στους κανονισμούς, καθώς και κατά πόσο οι κανονισμοί που τις ορίζει αποτελούν ένα ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η δημόσια διαβούλευση παρέχει την ευκαιρία στους εμπλεκόμενους φορείς να προβούν σε σχόλια και εισηγήσεις επί των παρόντων Κανονισμών, τα οποία θα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση directives@nba.gov.cy μέχρι και την 27η Απριλίου 2020.
Πιο κάτω το προσχέδιο των κανονισμών, για σκοπούς διαβούλευσης.
Ο ΠΕΡΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΟΣ 2019
(ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ, ΝΕΑΡΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ)
ΜΕΡΟΣ Ι - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Συνοπτικός τίτλος
- Ερμηνεία
ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Ενημέρωση Παίκτη
- Όροι και κανονισμοί αδειούχου αποδέκτη
- Ενημέρωση τροποποίησης όρων και κανονισμών
- Δελτίο στοιχήματος αποδέκτη Κλάσης Α
- Λογαριασμός παίκτη αποδέκτη Κλάσης Β
- Ιστότοπος αδειούχου αποδέκτη
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Εξειδικευμένη ιστοσελίδα σχετικά με τον υπεύθυνο στοιχηματισμό
- Νόμισμα παροχής
- Ανενεργός λογαριασμός παίκτη
- Κλείσιμο λογαριασμού παίκτη
- Εξειδικευμένη ιστοσελίδα σχετικά με τις χρεώσεις
- Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Αναφορά εντός των όρων και προϋποθέσεων του αποδέκτη
- Ασφάλεια και αξιοπιστία δεδομένων λογαριασμού παίκτη
- Εξειδικευμένη ιστοσελίδα σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Παικτών
- Παίκτης έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υποβολής και εξέτασης παραπόνου
- Υποχρέωση πληροφόρησης σχετικά με την διαδικασία υποβολής και εξέτασης παραπόνου
- Διαδικασία διαχείρισης παραπόνων
- Υποχρέωση ενημέρωσης της Αρχής
- Διατήρηση αρχείου μη διευθετημένων παραπόνων
- Αντίγραφα κρίσιμων δεδομένων
- Προστασία από επιθέσεις και κακόβουλες ενέργειες
- Τρίτα μέρη με τα οποία συμβάλλεται ο αποδέκτης
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ – ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΙΚΤΗ
Γενικές Διατάξεις
- Παροχή εργαλείων και μέτρων αυτοπροστασίας
- Πληροφόρηση παίκτη
- Άμεση πρόσβαση στα μέτρα αυτοπροστασίας
- Επιπρόσθετα μέτρα προστασίας
- Ενημέρωση Αρχής
- Δραστηριότητα παίκτη
- Αρχείο συναλλαγών παίκτη
- Συνολικό καθαρό υπόλοιπο παίκτη
- Όρια παίκτη
- Προσωρινή διακοπή
- Αυτοεξαίρεση
- Εφαρμογή μέτρων
- Καθολική αυτοεξαίρεση
ΜΕΡΟΣ ΙV – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Επίγειο Στοίχημα
- Πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή της συμμετοχής ανηλίκων προσώπων σε στοίχημα εντός αδειοδοτημένων υποστατικών
- Εκπαίδευση υπεύθυνων υποστατικού
- Απρόσκοπτη θέαση του εσωτερικού χώρου υποστατικού
- Επαλήθευση ηλικίας προσώπων που φαίνονται κάτω των 25 ετών
- Προϋποθέσεις εγγράφου ταυτοποίησης
- Πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή συμμετοχής ανηλίκων προσώπων από την συμμέτοχη σε ηλεκτρονικό στοίχημα
- Πληροφόρηση περί απαγόρευσης ανήλικων προσώπων από συμμετοχή σε στοίχημα
- Εναλλακτικές μέθοδοι κατάθεσης
- Ταυτοποίηση ανήλικου προσώπου
ΜΕΡΟΣ V – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
- Επικοινωνία μεταξύ προσωπικού αποδέκτη και παικτών
- Προστασία προσωπικού του αποδέκτη
- Δόλια ή ύποπτη στοιχηματική δραστηριότητα
- Εκπαίδευση προσωπικού αδειούχου αποδέκτη
Ο ΠΕΡΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΟΣ
Κανονισμοί δυνάμει του άρθρου 15
Προοίμιο 72(Ι) του 2003 174(Ι) του 2004 |
Επειδή οι παρόντες κανονισμοί συνιστούν τεχνικό κανόνα κατά τους περί της Διαδικασίας Πληροφόρησης Αναφορικά με Ορισμένους Τεχνικούς Κανόνες Νόμους του 2003 και 2004, οι οποίοι μεταφέρουν στο κυπριακό δίκαιο την πράξη της Ευρωπαϊκού Κοινότητας με τίτλο «Οδηγία 98/34/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Ιουνίου 1998 για την καθιέρωση μιας διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των τεχνικών προτύπων και προδιαγραφών και των κανόνων σχετικά με τις υπηρεσίες της κοινωνίας και των πληροφοριών», όπως καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από την Οδηγία (ΕΕ) 2015/1535 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Σεπτεμβρίου 2015, |
37(I) του 2019 |
Συνεπώς οι παρόντες κανονισμοί παραπέμπουν στους προαναφερόμενους Νόμους όπως απαιτεί το άρθρο 9 αυτών και στην προαναφερόμενη Οδηγία (ΕΕ) 2015/1535 όπως απαιτεί το Άρθρο 9 αυτής, Η Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, ασκώντας τις αρμοδιότητες που της χορηγούνται σύμφωνα με το άρθρο 15(ιζ) του περί Στοιχημάτων Νόμου του 2019, εκδίδει τους ακόλουθους κανονισμούς. |
ΜΕΡΟΣ Ι – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Συνοπτικός τίτλος |
1. Οι παρόντες κανονισμοί θα αναφέρονται ως οι περί Στοιχημάτων (Προστασία των Παικτών, Νεαρών Ατόμων και Παθολογικών Παικτών) Κανονισμοί του 2020. |
Ερμηνεία 85(I) του 2017 |
2.-(1) Στους παρόντες κανονισμούς, εκτός αν από το κείμενο προκύπτει διαφορετική έννοια – «αδρανής λογαριασμός παίκτη» σημαίνει λογαριασμό παίκτη στον οποίο δεν έχει σημειωθεί συναλλαγή για περίοδο εικοσιτεσσάρων μηνών · «ανενεργός λογαριασμός παίκτη» σημαίνει λογαριασμό παίκτη στον οποίο δεν έχει σημειωθεί συναλλαγή για περίοδο άνω των δώδεκα μηνών · «εναλλακτική μέθοδος κατάθεσης» σημαίνει μέθοδος πίστωσης λογαριασμού η οποία δεν συμπεριλαμβάνει κάρτα εκδομένη από τραπεζικό ίδρυμα · «επίλυση διαφοράς» σημαίνει την επίλυση διαφοράς μεταξύ αδειούχου αποδέκτη και παίκτη σύμφωνα με το άρθρο 21 των παρόντων κανονισμών, η οποία προκύπτει κατόπιν αποτυχίας διευθέτησης παραπόνου από τον αποδέκτη · «ιστότοπος» σημαίνει μια συλλογή από ιστοσελίδες οι οποίες όμως φιλοξενούνται στον ίδιο διαδικτυακό τόπο στον Παγκόσμιο Ιστό · «μέτρα αυτοπροστασίας» σημαίνει τα εργαλεία που παρέχει αδειούχος αποδέκτης και εφαρμόζει παίκτης, με σκοπό την υπεύθυνη και ασφαλή συμμετοχή στη στοιχηματική δραστηριότητα · «Νόμος» σημαίνει τον περί Στοιχημάτων Νόμο του 2019 ως εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται · «παίκτης» σημαίνει πρόσωπο το οποίο συμμετέχει στη στοιχηματική δραστηριότητα · «παράπονο» σημαίνει παράπονο παίκτη σχετικά με οιαδήποτε πτυχή των υπηρεσιών του αποδέκτη · «προφίλ παίκτη» σημαίνει την προσωπική ιστοσελίδα εγγεγραμμένου παίκτη εντός του ιστότοπου αδειούχου αποδεκτή Κλάσης Β, στον οποίο βρίσκονται οι προσωπικές του ρυθμίσεις · «προωθητική ενέργεια» σημαίνει την προσφορά οποιουδήποτε προγράμματος ή συστήματος επιβράβευσης παίκτη που παρέχει ο αδειούχος αποδέκτης κατόπιν προηγούμενης έγκρισης της Αρχής, το οποίο περιέχει ή ισχυρίζεται ότι περιέχει κάποιο είδος προσφοράς ή κέρδος για τον παίκτη · «φορέας εναλλακτικής επίλυσης διαφορών» σημαίνει κάθε φορέα που προσφέρει υπηρεσίες επίλυσης διαφορών μέσω διαδικασίας εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμου του 2017, ως εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται. (2) Όροι που δεν ερμηνεύονται διαφορετικά στους παρόντες κανονισμούς, έχουν την έννοια που τους αποδίδει ο Νόμος. |
ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Κεφάλαιο Α – Ενημέρωση Παίκτη
Όροι και κανονισμοί αδειούχου αποδέκτη 93(I)/1996 69(I)/1999 95(I)/2007 136(Ι)/2014 49(I)/2016 |
3.-(1) Αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι οι όροι και κανονισμοί με τους οποίους παρέχει τις αδειοδοτημένες υπηρεσίες: είναι εύκολα προσβάσιμοι στους παίκτες · διατυπώνονται σε απλή γλώσσα, κατά τρόπο σαφή και κατανοητό · παραθέτουν επεξηγηματικά παραδείγματα τα οποία προβάλλουν τους διάφορους τρόπους ή σενάρια επιτυχίας, τις προϋποθέσεις, τις απαιτήσεις και οποιουσδήποτε περιορισμούς σε απλή γλώσσα με σαφώς κατανοητό τρόπο · και δεν είναι καταχρηστικοί σύμφωνα με τον περί Καταχρηστικών Ρητρών σε Καταναλωτικές Συμβάσεις Νόμο του 1996 ως εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται. (2) Σε περίπτωση που οποιαδήποτε πρόνοια των όρων και κανονισμών είναι διφορούμενη ή υπάρχει εύλογη αμφιβολία ως προς την έννοιά της, υπερισχύει η ευνοϊκότερη για τον παίκτη ερμηνεία. (3) Κάτοχος άδειας υποστατικού οφείλει να διατηρεί σε κάθε υποστατικό ώστε να είναι διαθέσιμες για επιθεώρηση από το κοινό όλες τις εκδόσεις, προηγούμενες και ισχύουσες, των όρων και κανονισμών του αποδέκτη. (4) Αδειούχος αποδέκτης οφείλει να διατηρεί στον ιστότοπο του, ώστε να είναι διαθέσιμες για επιθεώρηση από το κοινό, όλες τις εκδόσεις, προηγούμενες και ισχύουσες, των όρων και κανονισμών του. (5) Ο αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται να διαθέτει τους όρους και κανονισμούς σε όλες τις γλώσσες στις οποίες παρέχει τις υπηρεσίες του, ως προβλέπεται στο Νόμο. (6) Οι εκάστοτε όροι και κανονισμοί αποδέκτη περιέχουν –
|
Ενημέρωση τροποποίησης όρων και κανονισμών | 4.-(1) Σε περίπτωση που αδειούχος αποδέκτης προβεί σε οποιαδήποτε ουσιώδη τροποποίηση των όρων και κανονισμών του:
(2) Οποιαδήποτε ουσιώδης τροποποίηση των όρων και κανονισμών του αδειούχου αποδέκτη πρέπει να τυγχάνει εκ των προτέρων έγκρισης από την Αρχή. (3) Η Αρχή δύναται να εκδίδει οδηγίες για την καλύτερη εφαρμογή του παρόντος κανονισμού. |
Δελτίο στοιχήματος αποδέκτη Κλάσης Α |
5.-(1) Η Αρχή εκδίδει οδηγία καθορίζοντας τα ελάχιστα στοιχεία και πληροφορίες που πρέπει να περιέχει δελτίο στοιχήματος αποδέκτη Κλάσης Α. (2) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α προμηθεύει τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο ή υπεύθυνο υποστατικού με δελτία στοιχήματος, εγκεκριμένα από την Αρχή, στα οποία είναι οπισθογραφημένα τα εξής:
|
Λογαριασμός παίκτη αποδέκτη Κλάσης Β | 6.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β οφείλει να διαθέτει κατάλληλες διαδικασίες σχετικές με –
(3) Για σκοπούς του παρόντος κανονισμού, αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β πρέπει να συμμορφώνεται με τις αναφερόμενες στο εδάφιο (1) του παρόντος κανονισμού διαδικασίες και τηρουμένων των προνοιών των κανονισμών 11 και 12, να εφαρμόζει μέτρα ως ορίζει η Αρχή μέσω οδηγιών. |
Ιστότοπος αδειούχου αποδέκτη |
7.-(1) Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται να διατηρεί ιστότοπο που να είναι προσβάσιμος μόνο μέσω διευθύνσεων διαδικτύου με κατάληξη «.com.cy» (2) Ο ιστότοπος αδειούχου αποδέκτη πληροφορεί άμεσα και από οποιαδήποτε ιστοσελίδα του πως –
(5) Αδειούχος αποδέκτης παρέχει την δυνατότητα επιλογής γλώσσας. (6) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α παρέχει στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με όλα τα αδειοδοτημένα υποστατικά που χρησιμοποιεί για την παροχή στοιχηματικών υπηρεσιών. (7) Για σκοπούς του παρόντος κανονισμού, η λέξη «ιστότοπος» συμπεριλαμβάνει και τις σχετικές εφαρμογές ηλεκτρονικών συσκευών. |
Εξυπηρέτηση πελατών | 8.-(1) Αδειούχος αποδέκτης οφείλει να παρέχει υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης πελατών η οποία είναι διαθέσιμη –
|
Εξειδικευμένη ιστοσελίδα σχετικά με τον υπεύθυνο στοιχηματισμό 164(I)/2017 |
9.-(1) Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται όπως, εντός του ιστότοπου που διατηρεί, διαθέτει ιστοσελίδα εξειδικευμένη σε θέματα υπεύθυνου στοιχηματισμού. (2) Ο εξειδικευμένος ιστότοπος περιέχει, σωρευτικά:
Νοείται ότι, για σκοπούς του παρόντος εδαφίου, «άμεση πρόσβαση» σημαίνει την μετάβαση παίκτη απευθείας στην ιστοσελίδα ρύθμισης των μέτρων με μόνο ένα κλικ. (4) Η εξειδικευμένη ιστοσελίδα δεν περιέχει οποιαδήποτε διαφήμιση ή προωθητικές ενέργειες. |
Κεφάλαιο B – Πληροφόρηση Χρέωσης
Νόμισμα |
10. Αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι όλα τα ποσά σχετικά με το στοίχημα ή οποιοδήποτε άλλη χρέωση, παρουσιάζονται κατά τρόπο που να καθιστά σαφές πως πρόκειται για ευρώ. |
Ανενεργός λογαριασμός παίκτη | 11.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β δύναται να προβεί σε μηνιαία χρέωση ποσού μόνο για σκοπούς συντήρησης ανενεργού λογαριασμού παίκτη. (2) Σε περίπτωση που λογαριασμός παίκτη δεν έχει θετικό υπόλοιπο ή το υπόλοιπο δεν επαρκεί για σκοπούς του εδαφίου (1), τότε ο αποδέκτης δεν προβαίνει σε οποιαδήποτε χρέωση και αναλόγως των όρων και κανονισμών του, δύναται να κλείσει τον λογαριασμό σύμφωνα με το κανονισμό 12. (3) Αδειούχος αποδέκτης προβαίνει σε εύλογες προσπάθειες επικοινωνίας ώστε να ενημερωθεί ο παίκτης σχετικά με την επικείμενη χρέωση –
Νοείται ότι το ποσό που δύναται να χρεώσει αδειούχος αποδέκτης ως κόστος συντήρησης λογαριασμού είναι καθολικό για όλους τους παίκτες του και δεν διακυμαίνεται αναλόγως χαρακτηριστικών ή δραστηριότητας παίκτη. |
Κλείσιμο λογαριασμού παίκτη | 12-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β προβαίνει σε κλείσιμο λογαριασμού παίκτη:
(3) Σε περίπτωση που ο παίκτης δεν δύναται να εντοπιστεί, το ποσό κατατίθεται στην Αρχή η οποία το διαθέτει για σκοπούς ενίσχυσης των μηχανισμών και προγραμμάτων προστασίας των νεαρών ατόμων και παθολογικών παικτών. |
Εξειδικευμένη ιστοσελίδα σχετικά με τις χρεώσεις | 13. Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται όπως εντός του ιστότοπου που διατηρεί, αφιερώσει ιστοσελίδα εξειδικευμένη στην ενημέρωση των παικτών σχετικά με όλες τις πιθανές χρεώσεις που δύναται να εφαρμόσει σε πιστωμένο λογαριασμό παίκτη. |
Κεφάλαιο Γ – Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα 125(I)/2018 |
14.-(1) Αδειούχος αποδέκτης οφείλει να προστατεύει αποτελεσματικά τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των παικτών. (2) Για σκοπούς του εδαφίου (1), οι διαδικασίες και τα μέτρα που εφαρμόζει ο αδειούχος αποδέκτης συμμορφώνονται με τις εκάστοτε σχετικές οδηγίες της Αρχής καθώς και τις με τις διατάξεις του περί της Προστασίας των Φυσικών Προσώπων Έναντι της Επεξεργασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ελεύθερης Κυκλοφορίας των Δεδομένων αυτών Νόμου. |
Αναφορά εντός των όρων και προϋποθέσεων του αποδέκτη | 15. Αδειούχος αποδέκτης αφιερώνει ξεχωριστό τμήμα ή κεφάλαιο στους όρους και κανονισμούς του, στο οποίο να παρέχει επαρκή και σαφή πληροφόρηση στο παίκτη σχετικά με την πολιτική προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που διατηρεί και εφαρμόζει. |
Ασφάλεια και αξιοπιστία δεδομένων λογαριασμού παίκτη 125(I)/2018 |
16.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β προβαίνει σε όλα τα εύλογα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει πως τα στοιχεία λογαριασμού παίκτη είναι επικαιροποιημένα. (2) Παίκτης έχει πρόσβαση στα στοιχεία του άμεσα και ανά πάσα στιγμή. (3) Αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι το προσωπικό το οποίο εργοδοτεί και έχει πρόσβαση σε στοιχεία ή δεδομένα παίκτη δεσμεύεται με σχετική ρήτρα εμπιστευτικότητας, προκειμένου να αποφευχθεί η μη εξουσιοδοτημένη ή ανεπιθύμητη αποκάλυψη στοιχείων ή πληροφοριών, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί της Προστασίας των Φυσικών Προσώπων Έναντι της Επεξεργασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ελεύθερης Κυκλοφορίας των Δεδομένων αυτών Νόμου και του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων. |
Εξειδικευμένη ιστοσελίδα αποδέκτη σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα | 17.-(1) Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται όπως εντός του ιστότοπου που διατηρεί αφιερώσει ιστοσελίδα εξειδικευμένη στην ενημέρωση των παικτών σχετικά με την πολιτική προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που εφαρμόζει. (2) Η εξειδικευμένη ιστοσελίδα περιέχει, σωρευτικά:
|
Κεφάλαιο Δ – Παράπονα Παικτών και Επίλυση Διαφορών
Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Παικτών | 18.-(1) Η Αρχή δύναται να καθιδρύσει, είτε ως μέρος της Αρχής είτε ως ανεξάρτητο σώμα, την Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Παικτών με σκοπό την εξέταση παραπόνων ή/και την επίλυση διαφορών μεταξύ παίκτη και αποδέκτη ως φορέας ενναλακτικής επίλυσης διαφορών. (2) Η Αρχή εκδίδει οδηγία καθορίζοντας όλους τους κανόνες και διαδικασίες λειτουργίας της Υπηρεσίας. |
Παίκτης έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υποβολής και εξέτασης παραπόνου | 19.-(1) Ο αδειούχος αποδέκτης οφείλει να διαθέτει διαδικασία σχετικά με την διαχείριση παραπόνων από παίκτες και την επίλυση τέτοιων διαφορών. (2) Οι υπηρεσίες εξέτασης παραπόνου και επίλυσης διαφορών πρέπει να παρέχονται δωρεάν στον παίκτη και να μην υπόκεινται σε οποιουσδήποτε περιοριστικούς ή καταχρηστικούς όρους. (3) Απαγορεύονται οποιαδήποτε όροι που να περιορίζουν το δικαίωμα του παίκτη να ασκήσει αγωγή κατά του αδειούχου αποδέκτη σε αρμόδιο δικαστήριο, εκτός εάν –
|
Υποχρέωση πληροφόρησης σχετικά με την διαδικασία υποβολής και εξέτασης παραπόνου | 20. Αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι –
|
Διαδικασία διαχείρισης παραπόνων Ν. 85(I)/2017 |
21.-(1) Ο αδειούχος αποδέκτης επεξεργάζεται το παράπονο και ενημερώνει τον παίκτη σχετικά με την απόφαση του εντός δέκα ημερών από την λήψη του παραπόνου. (2) Εάν συγκεκριμένο παράπονο χρειάζεται περισσότερο χρόνο διευθέτησης, ο αδειούχος αποδέκτης δύναται να παρατείνει τον χρόνο επεξεργασίας για άλλες δέκα μέρες: Νοείται ότι ο αδειούχος αποδέκτης ενημερώνει τον παίκτη πριν την λήξη της αρχικής προθεσμίας και αιτιολογεί επαρκώς στον παίκτη την ανάγκη για παράταση. (3) Εάν παράπονο δεν διευθετηθεί, τότε προωθείται είτε στην Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Παίκτη της Αρχής είτε σε οιοδήποτε άλλο εγκεκριμένο φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμου: Νοείται ότι ο παίκτης έχει δικαίωμα εκλογής μεταξύ της Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης Παίκτη της Αρχής και του εγκεκριμένου φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφοράς της επιλογής του αποδέκτη, μόνο εάν η Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Παίκτη ικανοποιεί τις απαιτήσεις φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών σύμφωνα με τις διατάξεις του περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμου. (4) Αδειούχος αποδέκτης ενημερώνει επαρκώς και κατά τρόπο σαφή τον παίκτη σχετικά με την διαδικασία επίλυσης διαφορών, τα έννομα δικαιώματα και τις επιλογές του. |
Υποχρέωση ενημέρωσης της Αρχής | 22.-(1) Αδειούχος αποδέκτης ενημερώνει την Αρχή σε μηνιαία βάση σχετικά με όλα τα παράπονα τα οποία του υποβάλλονται, κατά τρόπο και στοιχεία ως καθορίσει η Αρχή μέσω οδηγίας. (2) Αδειούχος αποδέκτης μεριμνά ώστε η Αρχή να ενημερώνεται και να της υποβάλλονται αντίγραφα όλων των αποφάσεων επίλυσης διαφορών φορέα με παίκτη, είτε από τον αποδέκτη είτε από τον φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, κατά τρόπο ως καθορίσει η Αρχή μέσω οδηγίας. |
Διατήρηση αρχείου μη διευθετημένων παραπόνων | 23. Αδειούχος αποδέκτης πρέπει να διατηρεί αρχείο με όλα τα μη διευθετημένα παράπονα. |
Κεφάλαιο Ε – Λοιπές Διατάξεις
Αντίγραφα κρίσιμων δεδομένων | 24. Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται να διατηρεί σε ασφαλές περιβάλλον αντίγραφα αρχείων, συναλλαγών, λογαριασμών και οτιδήποτε άλλο δυνατόν να επηρεάσει την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του αποδέκτη σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας δεδομένων. |
Προστασία από επιθέσεις και κακόβουλες ενέργειες | 25. Αδειούχος αποδέκτης υποχρεούται να διατηρεί, αξιολογεί και ανανεώνει τα συστήματά του, ώστε να εξασφαλίζουν στο υψηλότερο βαθμό προστασία από επιθέσεις ή κακόβουλες ενέργειες. |
Τρίτα μέρη με τα οποία συμβάλλεται ο αποδέκτης 125(I)/2018 |
26. Τόσο ο αδειούχος αποδέκτης όσο και οποιοδήποτε πρόσωπο συμβάλλεται με τον αδειούχο αποδέκτη με σκοπό την παροχή υπηρεσιών, οι οποίες είναι συναφείς ή επικουρικές με τις αδειοδοτημένες υπηρεσίες, υποχρεούνται να διασφαλίζουν ότι η μεταξύ τους σύμβαση περιέχει όρους που –
|
ΜΕΡΟΣ III – ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΗ
Κεφάλαιο Α – Γενικές Διατάξεις
Παροχή μηχανισμών αυτοπροστασίας | 27.-(1) Αδειούχος αποδέκτης πρέπει να παρέχει στους παίκτες άμεση και ανά πάσα στιγμή πρόσβαση –
Νοείται ότι σε περίπτωση που αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α προσφέρει εργαλεία και μέτρα αυτοπροστασίας, διασφαλίζει πως οποιαδήποτε ρύθμιση αυτοεξαίρεσης είναι διαθέσιμη για επιλογή και εξ αποστάσεως, χωρίς ο παίκτης να εισέλθει σε υποστατικό. (3) Για τους σκοπούς του εδαφίου (2), η Αρχή δύναται να εκδώσει οδηγία καθορίζοντας όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες, προϋποθέσεις, περιορισμούς και απαιτήσεις που σχετίζονται με την εφαρμογή των μέτρων αυτοπροστασίας. |
Πληροφόρηση παίκτη | 28.-(1) Προτού παίκτης ολοκληρώσει αίτηση για κάποιο μέτρο αυτοπροστασίας, ο αδειούχος αποδέκτης πρέπει να του προβάλει ή παρέχει ή καταστήσει διαθέσιμες επαρκείς πληροφορίες για τις συνέπειες του εν λόγω μέτρου. (2) Με την επιλογή μέτρου αυτοπροστασίας από παίκτη, ο αδειούχος αποδέκτης –
|
Άμεση πρόσβαση στα μέτρα αυτοπροστασίας | 29.-(1) Αδειούχος αποδέκτης που παρέχει μέτρα αυτοπροστασίας σύμφωνα με τον παρόν Μέρος, υποχρεούται όπως εντός του ιστότοπου που διατηρεί να διαθέτει εξειδικευμένη ιστοσελίδα, μέσω του οποίου παίκτης να δύναται να ρυθμίσει αμέσως και ανά πάσα στιγμή όλα τα διαθέσιμα μέτρα αυτοπροστασίας. (2) Πρόσβαση στην εξειδικευμένο ιστοσελίδα είναι δυνατή –
|
Επιπρόσθετοι μηχανισμοί προστασίας | 30. Πέραν των μηχανισμών αυτοπροστασίας που καθορίζει το παρόν Μέρος, αδειούχοι αποδέκτες, κατόπιν σχετικής έγκρισης από την Αρχή, δύνανται να παρέχουν στους παίκτες επιπρόσθετα εργαλεία ή μέτρα με σκοπό την ενίσχυση της υπεύθυνης και ασφαλούς συμμετοχής στη στοιχηματική δραστηριότητα. |
Ενημέρωση Αρχής | 31.-(1) Αδειούχος αποδέκτης υποβάλλει ανά μήνα στην Αρχή αναλυτικές καταστάσεις σχετικές με τα μέτρα αυτοπροστασίας που εφαρμόζει. (2) Για σκοπούς του εδαφίου (1), ο αποδέκτης υποβάλλει καταστάσεις με στοιχεία, σε μορφή και κατά τρόπο που καθορίζει η Αρχή μέσω οδηγίας. |
Κεφάλαιο Β – Εργαλεία Ενημέρωσης Παίκτη
Δραστηριότητα παίκτη | 32.-(1) Αδειούχος αποδέκτης παρέχει σε παίκτη εργαλεία με τα οποία δύναται να παρακολουθεί την δραστηριότητα του σε πραγματικό χρόνο και ανά πάσα στιγμή. (2) Καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής παίκτη σε ιστότοπο αδειούχου αποδέκτη, πρέπει να υπάρχει σε περίοπτη θέση –
|
Συναλλαγές παίκτη | 33.-(1) Αδειούχος αποδέκτης παρέχει τη δυνατότητα σε παίκτη να επιθεωρεί το ιστορικό της στοιχηματικής του δραστηριότητας αμέσως και ανά πάσα στιγμή. (2) Ο αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι ο παίκτης μπορεί –
(4) Το ιστορικό της στοιχηματικής δραστηριότητας παίκτη, σε καμία περίπτωση, δεν είναι περισσότερο από δυο κλικ μακριά από την οικοσελίδα του αποδέκτη. (5) Ο αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α οφείλει να συμμορφώνεται με τον παρόντα κανονισμό μόνο εάν –
|
Συνολικό καθαρό υπόλοιπο παίκτη | 34.-(1) Προφίλ παίκτη περιέχει σε περίοπτη θέση και με έντονη γραμματοσειρά το συνολικό καθαρό υπόλοιπο του παίκτη, από την ημέρα εγγραφής μέχρι και το τελευταίο διευθετημένο στοίχημα: Νοείται ότι εάν πρόκειται για εφαρμογή κινητής συσκευής, το καθαρό υπόλοιπο παρουσιάζεται πρώτο και με έντονη γραμματοσειρά, πριν οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ή επιλογή. (2) Το συνολικό καθαρό υπόλοιπο παίκτη είναι διαθέσιμο αμέσως και ανά πάσα στιγμή και σε καμία περίπτωση δεν είναι περισσότερο από ένα κλικ μακριά από την οικοσελίδα του αποδέκτη. (3) Αδειούχος αποδέκτης δύναται να προσφέρει σε παίκτη την επιλογή προβολής καθαρού υπολοίπου ανά διαφορετικές χρονικές περιόδους παράλληλα με αυτό του συνολικού υπολοίπου. |
Κεφάλαιο Γ – Όρια Παίκτη και Αυτοεξαίρεση
Όρια παίκτη | 35.-(1) Αδειούχος αποδέκτης διασφαλίζει ότι οι παίκτες δύνανται να καθορίσουν οποιοδήποτε ποσό ως όριο:
(4) Αδειούχος αποδέκτης στο πλαίσιο του παρόντος κανονισμού δύναται να προσφέρει στον παίκτη υπηρεσία συμβουλευτικού τύπου, η οποία να συμβουλεύει τον παίκτη, αναλόγως των μηνιαίων εσόδων και εξόδων του, σχετικά με το όριο κατάθεσης που μπορεί να θέσει. |
Προσωρινή διακοπή | 36.-(1) Αδειούχος αποδέκτης παρέχει στον παίκτη τη δυνατότητα
(2) Για σκοπούς του εδαφίου (1) ο αδειούχος αποδέκτης πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο στον παίκτη πως δεν πρόκειται για ολική αυτοεξαίρεση. |
Αυτοεξαίρεση | 37.-(1) Αδειούχος αποδέκτης οφείλει να διαθέτει διαδικασίες αυτοεξαίρεσης και να λαμβάνει όλα τα εύλογα μέτρα ώστε να μην προσφέρει υπηρεσίες στοιχηματισμού σε πρόσωπο, το οποίο έχει αυτοεξαιρεθεί από αυτές. (2) Παίκτης δύναται να αιτηθεί αυτοεξαίρεσης –
(4) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β εμβάζει οποιοδήποτε παραλειπόμενο ποσό υπάρχει στο λογαριασμό παίκτη που αιτήθηκε αυτοεξαίρεση στον ίδιο τον παίκτη εντός πέντε ημερών. |
Εφαρμογή μέτρων | 38.-(1) Αίτηση παίκτη για καθορισμό ορίου, διακοπής ή αυτοεξαίρεσης εφαρμόζεται αμέσως. (2) Μείωση ή ανάκληση του ορίου κατά τρόπο που να επιφέρει μειωμένη προστασία στον παίκτη, δύναται να εφαρμοστεί μόνο με το πέρας των επτά ημερών από τη λήψη σχετικής ηλεκτρονικής ειδοποίησης από τον παίκτη. (3) Προσωρινή διακοπή ή αυτοεξαίρεση παίκτη δυνάμει των κανονισμών 36 και 40, αίρεται αυτομάτως κατά την λήξη της περιόδου διακοπής ή αυτοεξαίρεσης και δεν απαιτείται συγκεκριμένη ενέργεια από τον παίκτη εκτός και εάν το αίτημα αυτοεξαίρεσης υποβλήθηκε από συγγενικό πρόσωπο σύμφωνα με τη διάταξη 39(2): Νοείται ότι σε περίπτωση υποβολής αιτήματος αυτοεξαίρεσης από συγγενικό πρόσωπο, ο αποδέκτης ακολουθεί τη διαδικασία της διάταξης 39(3). (4) Κατά την περίοδο προσωρινής διακοπής ή αυτοαποκλεισμού δυνάμει των διατάξεων 36(1) και 37, παίκτης δε δύναται να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε κατάθεση στο λογαριασμό του. (5) Για σκοπούς του κανονισμού 35, η Αρχή εκδίδει οδηγία καθορίζοντας το ποσό των αυτόματων ή/και υποχρεωτικών περιορισμών κατάθεσης παίκτη ανά ημέρα, εβδομάδα ή μήνα καθώς και τις συνθήκες εφαρμογής των ορίων αυτών. (4) Η διαδικασία εφαρμογής, μείωσης ή ανάκλησης των ορίων πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή και εύχρηστη. |
Καθολική αυτοεξαίρεση | 39.-(1) Η Αρχή δύναται να καθιερώσει μηχανισμό καθολικής αυτοεξαίρεσης που να επιτρέπει σε παίκτη να αιτηθεί αποκλεισμό από συμμετοχή σε στοίχημα από το σύνολο των αδειούχων αποδεκτών Κλάσης Α και Β. (2) Αίτημα στον μηχανισμό καθολικής αυτοεξαίρεσης υποβάλλεται στην Αρχή από παίκτη ή συγγενικό πρόσωπο έως δεύτερου βαθμού που έχει εξασφαλίσει την γραπτή συγκατάθεσή του. (3) Εάν αίτημα αποκλεισμού υποβλήθηκε από συγγενικό πρόσωπο, ο αποκλεισμός δύναται να αρθεί μόνο –
(5) Μόνο αποδέκτες Κλάσης Α που πληρούν τον Κανονισμό 27 συμπεριλαμβάνονται στο μηχανισμό καθολικής αυτοεξαίρεσης. (6) Για τους σκοπούς του παρόντος Κανονισμού, η Αρχή εκδίδει οδηγία καθορίζοντας τις σχετικές διαδικασίες και τεχνικές προδιαγραφές. |
ΜΕΡΟΣ ΙV – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Κεφάλαιο Α – Επίγειο Στοίχημα
Πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή της συμμετοχής ανηλίκων προσώπων σε στοίχημα εντός αδειοδοτημένων υποστατικών | 40.-(1) Ο αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α οφείλει να διαθέτει πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή ανηλίκων προσώπων από την συμμετοχή σε στοίχημα καθώς και να αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των εν λόγω πολιτικών και διαδικασιών. (2) Οι διαδικασίες πρέπει να περιέχουν σωρευτικά –
(4) Η απαγόρευση εισόδου ανηλίκων σε υποστατικό ισχύει και κατά την συνοδεία τους από ενήλικα πρόσωπα, ανεξαρτήτως βαθμού συγγένειας ή ηλικίας του ανηλίκου. (5) Ο αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α πρέπει να ενημερώνει την Αρχή σχετικά με τον τρόπο που παρακολουθεί την εφαρμογή των πολιτικών και διαδικασιών εντός των υποστατικών, καθώς και την μεθοδολογία αξιολόγησης αυτών. (6) Ο αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α πρέπει να ενημερώνει την Αρχή για όλες τις ενέργειες του προς τον σκοπό εφαρμογής των πολιτικών και διαδικασιών που αποσκοπούν στην αποτροπή ανηλίκων προσώπων από την συμμετοχή στο στοίχημα περιλαμβανομένων τυχόν –
|
Εκπαίδευση υπεύθυνων υποστατικού | 41.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α λαμβάνει όλα τα εύλογα μέτρα ώστε να διασφαλίσει ότι οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι και υπεύθυνοι υποστατικού του αντιλαμβάνονται πλήρως τις ευθύνες τους σχετικά με την αποτροπή ανηλίκων προσώπων από την συμμετοχή σε στοίχημα. Αυτό συμπεριλαμβάνει εκπαίδευση σε θέματα συμμόρφωσης συναφή με το παρόν Κεφάλαιο και σχετικά με τις πολιτικές και διαδικασίες του αποδέκτη. (2) Για τους σκοπούς του εδαφίου (1), πολιτικές σχετικές με την εκπαίδευση εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων και υπεύθυνων υποστατικού πρέπει να προνοούν τουλάχιστον τη λήψη εισαγωγικής κατάρτισης και επανεκπαίδευσης. |
Απρόσκοπτη θέαση του εσωτερικού χώρου υποστατικού | 42.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α διασφαλίζει ότι όλα τα υποστατικά που χρησιμοποιεί για σκοπούς παροχής στοιχηματικών υπηρεσιών είναι διαμορφωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε η δραστηριότητα και τα πρόσωπα εντός του υποστατικού να είναι εύκολα διακριτά από τον περιβάλλοντα σε αυτό χώρο. (2) Κάτοχος άδειας υποστατικού δύναται να αναρτά ανακοινώσεις ή διαφήμιση εφόσον οι αναρτήσεις αυτές δεν παρεμβαίνουν ουσιαστικά στην εφαρμογή του εδαφίου (1). |
Επαλήθευση ηλικίας προσώπων που φαίνονται κάτω των 25 ετών | 43.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Α απαιτεί από τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους ή υπεύθυνους υποστατικού όπως επαληθεύουν την ηλικία οποιουδήποτε παίκτη, ο οποίος κατά την κρίση τους φαίνεται κάτω των 25 ετών. (2) Εάν πρόσωπο αρνηθεί να παρουσιάσει ή δεν έχει στην κατοχή του έγγραφο ταυτοποίησης για σκοπούς του εδαφίου (1), αυτομάτως θεωρείται ως ανήλικος και αφαιρείται/αποβάλλεται από το υποστατικό. (3) Ο κάτοχος άδειας υποστατικού είναι υπεύθυνος για την ανάρτηση ανακοίνωσης στην είσοδο και σε περίοπτη θέση εντός του υποστατικού, που να ενημερώνει τους παίκτες για ενδεχόμενο έλεγχο ηλικίας σε πρόσωπα που φαίνονται κάτω των 25 ετών. (4) Για σκοπούς του εδαφίου (3), η Αρχή εκδίδει οδηγία καθορίζοντας τον τύπο, περιεχόμενο και μορφή της ανάρτησης. |
Προϋποθέσεις εγγράφου ταυτοποίησης | 44.-(1) Ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος ή υπεύθυνος υποστατικού για σκοπούς ελέγχου ή επαλήθευσης ηλικίας αποδέχεται μόνο έγγραφο ταυτοποίησης το οποίο –
|
Κεφάλαιο Β – Ηλεκτρονικό Στοίχημα
Πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή συμμετοχής ανηλίκων προσώπων σε ηλεκτρονικό στοίχημα | 45.-(1) Αδειούχος αποδέκτης Κλάσης Β οφείλει να διαθέτει πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην αποτροπή ανηλίκων προσώπων από την συμμετοχή σε στοίχημα, καθώς και να αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των εν λόγω πολιτικών και διαδικασιών. (2) Οι πολιτικές και διαδικασίες, οι οποίες αποσκοπούν στην αποτροπή ανηλίκων προσώπων από την συμμετοχή στο στοίχημα πρέπει να περιέχουν σωρευτικά –
|
Πληροφόρηση περί απαγόρευσης ανήλικων προσώπων από συμμετοχή σε στοίχημα | 46.-(1) Πληροφόρηση ότι η χρήση από ανήλικα πρόσωπα των υπηρεσιών για στοίχημα που παρέχονται από τον αδειούχο αποδέκτη Κλάσης Β απαγορεύεται ρητά από τον παρόντα Νόμο παρέχεται –
|
Εναλλακτικές μέθοδοι κατάθεσης | 47. Εάν πρόσωπο το οποίο έχει υποβάλλει αίτηση εγγραφής ως παίκτης πιστώνει το λογαριασμό του μόνο μέσω εναλλακτικών μεθόδων κατάθεσης ενώ εκκρεμεί η ταυτοποίηση ή επαλήθευση των στοιχείων του, ο αποδέκτης –
|
Ταυτοποίηση ανήλικου προσώπου | 48. Εάν κατά την συμπλήρωση της διαδικασίας επαλήθευσης στοιχειών παίκτη, παίκτης ταυτοποιηθεί ως ανήλικος, τότε ο αποδέκτης –
|
ΜΕΡΟΣ V – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Επικοινωνία μεταξύ προσωπικού αποδέκτη και παικτών | 49.-(1) Αδειούχος αποδέκτης έχει και θέτει σε εφαρμογή διαδικασίες με σκοπό την διαχείριση της επικοινωνίας μεταξύ προσωπικού και παικτών. (2) Στόχος του παρόν κανονισμού είναι, σωρευτικά:
|
Προστασία προσωπικού αποδέκτη | 50. Αδειούχος αποδέκτης λαμβάνει όλα τα εύλογα μέτρα ώστε να διασφαλίσει ότι το προσωπικό του –
|
Δόλια ή ύποπτη στοιχηματική δραστηριότητα | 51. Αδειούχος αποδέκτης πρέπει να έχει πολιτικές απασχόλησης που να –
|
Εκπαίδευση προσωπικού αδειούχου αποδέκτη | 52. Αδειούχος αποδέκτης οφείλει να διαθέτει πολιτικές και διαδικασίες που αποσκοπούν στην επαρκή και συστηματική εκπαίδευση του προσωπικού του σε θέματα σχετικά με τον Υπεύθυνο Στοιχηματισμό. |