Ο κορωνοϊός «συνεισφέρει» 80% της ανάπτυξης στα σουπερμάρκετ
13:00 - 27 Μαρτίου 2020
Εντυπωσιακή αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω της επίδρασης του Covid-19, διαπιστώνει μελέτη της Nielsen, που αναλύει τα στοιχεία πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την εβδομάδα 9/3-15/3 και συμπεραίνει ότι τις πρώτες 11 εβδομάδες του 2020 ο τζίρος της αγοράς έφτασε τα 1,866 δισ. ευρώ από 1,699 δισ. ευρώ στο ίδιο διάστημα πέρυσι, με αύξηση 9,8%.
Πρόκειται για τον συνολικό τζίρο των καταστημάτων τροφίμων (άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών), o οποίος περιλαμβάνει τους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCGS), τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στην αύξηση η συνεισφορά των 3 τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν δεδομένα (24/2-15/3) υπολογίζεται στο 80,1%.
Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/1-23/2) τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο +24,1%.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και 13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα & ποτά στο +8,9%. Εξετάζοντας περισσότερο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com