Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Οι ειδικοί φοβούνται ότι έρχεται μια «χαμένη δεκαετία»

Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων κλείνουν το ένα μετά το άλλο, εν μέσω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, και οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι Ασιάτες ανταγωνιστές ίσως βρουν μελλοντικά νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στον απόηχο της κρίσης.

Προφανώς, όπως ισχύει για όλους τους κλάδους, είναι αδύνατον ακόμα να προβλεφθεί η συνολική επίδραση του κορωνοϊού στους Ευρωπαίους αυτοκινητοβιομηχάνους, αλλά κάποιες αρχικές εκτιμήσεις έχουν αρχίσει να βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

«Το 2020 είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα. «Η πανδημία του κορωνοϊού μάς φέρνει αντιμέτωπους με μια σειρά άγνωστων λειτουργικών και οικονομικών προκλήσεων. Την ίδια στιγμή, εντείνεται η ανησυχία ως προς το βάθος των οικονομικών συνεπειών που θα προκύψουν».

Σύμφωνα με τον Ferdinand Dudenhöffer, επικεφαλής ανάλυσης αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πανεπιστήμιο του Σαιν Γκάλεν στην Ελβετία, οι προοπτικές είναι ζοφερές για έναν κλάδο που πλήττεται ήδη από το δυσθεώρητο κόστος της τεχνολογικής αλλαγής και τους εμπορικούς πολέμους του Αμερικανού προέδρου Donald Trump.

Ακόμα και με βάση το πιο αισιόδοξο σενάριο, που δεν ενσωματώνει ενδεχόμενες αποτυχίες του τραπεζικού συστήματος και προβλέπει την έναρξη της ανάκαμψης για την ευρωπαϊκή οικονομία μετά από ένα τρίμηνο περίπου, ο γνωστός μελετητής προβλέπει την έλευση μιας χαμένης δεκαετίας. Η δυτικοευρωπαϊκή αγορά για επιβατικά αυτοκίνητα θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2030. «Αν οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα, δεν θα αγοράζουν αυτοκίνητα» είπε χαρακτηριστικά ο Dudenhöffer στο Fortune.

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με τρεις προκλήσεις: Πρώτον, η επιδημία του κορονοϊού και η συνακόλουθη κατακόρυφη πτώση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Δεύτερον, οι αρνητικές συνέπειες των εμπορικών πολέμων του Trump. Και, τρίτον, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία απαιτεί μεγάλες επενδύσεις» καταλήγει ο ίδιος. «Οι εμπορικές διαμάχες έχουν πλήξει την κατάσταση των εταιρειών από πλευράς ρευστού, ιδιαίτερα για τους premium κατασκευαστές στην Ευρώπη».

Εντωμεταξύ, στην Κίνα τα πράγματα κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, καθώς η κρίση του κορωνοϊού υποχωρεί. Όπως σημείωσε η Volkswagen, τα περισσότερα εργοστάσιά της στην Κίνα πλέον επαναλειτουργούν. Όμως, κι εκεί οι ντόπιες εταιρείες έχουν δει τις πωλήσεις τους να πλήττονται. Τον περασμένο μήνα, η Geely είχε πτώση πωλήσεων 75% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της μείωσης των πωλήσεων για τη Great Wall ήταν 85%.

Σε κάθε περίπτωση, η πίεση που ασκείται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μεταφράζεται σε νέες ευκαιρίες για τους Ασιάτες ανταγωνιστές της. Όπως τονίζει ο Dudenhöffer, «ασιατικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων όπως οι Geely Group, Great Wall και Hyundai-Kia έχουν πλέον την ευκαιρία να επεκτείνουν περαιτέρω τις θέσεις τους στην αγορά».

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Καφές: Πιο «πικρός» από τη νέα καλλιεργητική περίοδο με ράλι στις τιμές
Σημαντική η παρέμβαση ΔΝΤ για διάσωση Πακιστάν από χρεοκοπία
Υποχωρεί το Bitcoin με το βλέμμα στη συνεδρίαση της Fed
Νέα αύξηση για τον πληθωρισμό στη Γερμανία-Ένα ακόμη «αγκάθι» για την ΕΚΤ
Ισπανία: Επιταχύνθηκε στο 3,4% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο
Φόρους 800 εκατ. ευρώ πλήρωσαν ευρω-τράπεζες στο Κρεμλίνο
Μετοχές: Το ράλι μπορεί να συνεχιστεί και χωρίς μείωση επιτοκίων, λένε οι «ταύροι» της Wall Street
Fed: Η επιμονή του Πάουελ να διατηρήσει τα υψηλά 20ετίας και το στοίχημα των επενδυτών
Μόσχα: Προειδοποιεί τη Δύση με «σκληρή» απάντηση αν πειραχτούν τα περιουσιακά της στοιχεία
Προειδοποιεί για τις οικονομικές επιπτώσεις από τον πόλεμο στη Γάζα η Σαουδική Αραβία