Powered by

Ο κορωνοϊός εξανέμισε $157 δισ. από την κεφαλαιοποίηση των αεροπορικών

Τα κλειστά σύνορα και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού καθηλώνουν την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, οδηγώντας στο χείλος της κατάρρευσης τον παγκόσμιο αεροπορικό κλάδο. Οι αερομεταφορείς ανά τον κόσμο ξεμένουν από ρευστότητα, καθώς έχουν περιορίσει έως και το 90% τα αεροπορικά τους δρομολόγια ενώ κάποιοι αναγκάσθηκαν να καθηλώσουν στο έδαφος το σύνολο του στόλου τους  εξαιτίας του Covid-19, εγείροντας ερωτήματα για την επιβίωση ορισμένων εταιρειών.

Εξαιτίας της πανδημίας, έχει χαθεί το 41% ή 157 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίηση των 116 εισηγμένων αεροπορικών εταιρειών ανά τον κόσμο, με αρκετές να «καίνε» τη ρευστότητά τους τόσο γρήγορα, που μετά βίας θα είναι σε θέση να καλύψους δαπάνες δύο μηνών, όπως δείχνει ανάλυση του Reuters.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών(ΙΑΤΑ) εκτιμά ότι ο αεροπορικός κλάδος θα χρειασθεί κρατική στήριξη έως και 200 δισ. δολαρίων ώστε να εξασφαλισθεί η επιβίωση των αεροπορικών εταιρειών. 

Μία μετά την άλλη οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο ανακοινώνουν μέτρα στήριξης των αεροπορικών. Μεταξύ αυτών η Αυστραλία και η Ταϊβάν. Την ίδια στιγμή, η Boeing ζήτησε από την αμερικναική κυβέρνηση πρόσβαση σε ρευστότητα τουλάχιστον 60 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων και δανειακών εγγυήσεων, για το σύνολο της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ έχουν ήδη ζητήσει από την Ουάσιγκτον δάνεια και εγγυήσεις 50 δισ. δολαριων, συν φοροελαφρύνσεις, ενώ εκπρόσωποι του κλάδου θα έχουν σήμερα συνάντηση με τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ. Και η Airbus της Ευρώπης άφησε να εννοηθεί ότι μάλλον θα χρειασθεί κρατική στήριξη.

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει και θα καταργήσει κάποιες επιβαρύνσεις -όπως τους φόρους για τις πτήσεις εσωτερικού- συνολικού ύψους 715 εκατ. δολαριών Αυστραλίας(430 εκατ. δολάρια), καθώς συμβούλευσε τους πολίτες να μην ταξιδεύουν εκτός της χώρας.

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ταϊβάν προσφέρει δάνεια και επιδοτήσεις στους αερομεταφορείς. Την ίδια ώρα, Σουηδία και Δανία ανακοίνωσαν δανειακές εγγυήσεις 300 εκατ. δολαρίων για τη σκανδιναβική αεροπορική SAS.

Στις ΗΠΑ, οι αεροπορικές μειώνουν το εργατικό τους δυναμικό μέσω πακέτων πρόωρης συνταξιοδότησης ή με άδεια άνευ αποδοχών έως και 12 μηνών, σε μια ακόμη ένδειξη ότι οι αερομεταφορείς δεν αναμένουν ταχεία ανάκαμψη.

Η S&P Global Ratings αναμένει μείωση της επιβατικής κίνησης έως και 30% φέτος, ενώ η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου δεν αναμένεται ενωρίτερα από το 2022 ή το 2023.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Δειτε Επισης

Αναθεωρήθηκε ανοδικά η αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης-Στο 0,6% το πρώτο τρίμηνο
Υπό πίεση οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία-Πτώση 0,4% τον Μάιο
Μειώθηκαν βιομηχανική παραγωγή και εξαγωγές στη Γερμανία τον Απρίλιο
Morgan Stanley: Πώς μια ήπια ύφεση θα εντείνει τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Θετικός σε πιθανή εμπορική συμφωνία με Ε.Ε. ο Τραμπ-«Ελπίζουμε να επιτευχθεί, αλλιώς θα επιβληθούν δασμοί»
Αύξηση στις γερμανικές εργοστασιακές παραγγελίες παρά τους δασμούς Τραμπ τον Απρίλιο
Διατηρεί τα κέρδη ο χρυσός-Με το βλέμμα στη Fed οι traders
Δασμοί Τραμπ: Πιέσεις για τη σύναψη άμεσων εμπορικών συμφωνιών ασκεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ
Το νέο σχέδιο Μερτς για τόνωση της γερμανικής οικονομίας… Φοροελαφρύνσεις-μαμούθ ύψους €46 δις
Κομισιόν: Άνοιξε τον δρόμο για ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη του ευρώ από 1η Ιανουαρίου 2026