powered by

Τι ισχύει για τα παράπονα από πελάτες στις Εταιρειες Εξαγοράς Πιστώσεων

Οι πελάτες των ΕΕΠ ως καταναλωτές, έχουν το δικαίωμα να προβούν σε καταγγελία εναντίον μίας ΕΕΠ σε περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένοι με τα προϊόντα ή υπηρεσίες που λαμβάνουν, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου.

Οι καταναλωτές που επιθυμούν να προβούν σε καταγγελία προτρέπονται να απευθυνθούν αρχικά στη σχετική ΕΕΠ.

Οι ΕΕΠ που λειτουργούν στην Κύπρο υποχρεούνται να ακολουθούν τις Κατευθυντήριες Γραμμές σχετικά με τον χειρισμό παραπόνων/καταγγελιών για τον τομέα των κινητών αξιών και τον τραπεζικό τομέα οι οποίες απαιτούν, μεταξύ άλλων, όπως οι ΕΕΠ:

  • Θεσμοθετούν πολιτικές και μονάδα διαχείρισης για τον χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών,
  • Εφαρμόζουν διαδικασίες για την παροχή κατάλληλων πληροφοριών στους παραπονούμενους/καταγγέλλοντες και για τις απαντήσεις στα παράπονα/ καταγγελίες.

Οι πιο πάνω Κατευθυντήριες Γραμμές εκδόθηκαν από κοινού από την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ΕΑΚAΑ) και την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (ΕΑΤ) και έχουν υιοθετηθεί πλήρως από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ).

Διευκρινίζεται ότι παρόλο που η ΚΤΚ έχει εξουσία να εποπτεύει τις ΕΕΠ για σκοπούς διασφάλισης της λειτουργίας ενός αποτελεσματικού μηχανισμού χειρισμού παραπόνων/καταγγελιών προς συμμόρφωση με τις εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές, δεν έχει εξουσίες αποκατάστασης και συνεπώς δεν προβαίνει σε ατομική εξέταση των παραπόνων/καταγγελιών από καταναλωτές.

Σε περίπτωση όπου μία ΕΕΠ δεν επιτυγχάνει ικανοποιητική, για τον καταναλωτή, λύση για το παράπονο/καταγγελία, ο καταναλωτής προτρέπεται να υποβάλει το παράπονο/καταγγελία του είτε στον Ενιαίο Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, νοουμένου ότι το εν λόγω παράπονο/ καταγγελία εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, είτε σε ένα από τους φορείς εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διάφορων, σύμφωνα με τον περί Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμο του 2017. 

Καταληκτικά σημειώνεται ότι για όλες τις λοιπές περιπτώσεις, οι καταναλωτές προτρέπονται να λαμβάνουν νομική συμβουλή, για την επίλυση της διαφοράς.

Δειτε Επισης

Στο 11,53% το επιτόκιο αναφοράς της Κεντρικής Τράπεζας
Ενισχύει τη θέση της στον ασφαλιστικό τομέα η Τρ. Κύπρου-Ολοκλήρωσε την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής (Κύπρου)
EKT: Προς παύση ο κύκλος χαλάρωσης-Γιατί οι αγορές «βλέπουν» πλέον τέλος στις μειώσεις επιτοκίων
Οι μεταφορές το δημοφιλέστερο μέσο πληρωμής στην Κύπρο-Κατέλαβαν το 83% της συνολικής αξίας
Άφησε αμετάβλητα τα επιτόκια η ΕΚΤ-Τον Σεπτέμβριο βλέπουν την επόμενη πιθανή μείωση οι οικονομολόγοι
ΕΚΤ: Σε δασμολογικές συμπληγάδες για τα επιτόκια
Τέσσερα κρίσιμα μέτωπα για τα αποτελέσματα των ελληνικών συστημικών τραπεζών (πίνακας)
Χρ. Πατσαλίδης: Σημαντική ανθεκτικότητα για την οικονομία, αξιοσημείωτη η πρόοδος του τραπεζικού τομέα
Διαγραφή ομολόγων της Astrobank από το ΧΑΚ λόγω πρόωρης εξαγοράς
Το επικρατέστερο σενάριο...Αφήνει σταθερά μετά από οκτώ μειώσεις τα επιτόκια την Πέμπτη η ΕΚΤ