Τι ισχύει για τα παράπονα από πελάτες στις Εταιρειες Εξαγοράς Πιστώσεων

Οι πελάτες των ΕΕΠ ως καταναλωτές, έχουν το δικαίωμα να προβούν σε καταγγελία εναντίον μίας ΕΕΠ σε περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένοι με τα προϊόντα ή υπηρεσίες που λαμβάνουν, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου.

Οι καταναλωτές που επιθυμούν να προβούν σε καταγγελία προτρέπονται να απευθυνθούν αρχικά στη σχετική ΕΕΠ.

Οι ΕΕΠ που λειτουργούν στην Κύπρο υποχρεούνται να ακολουθούν τις Κατευθυντήριες Γραμμές σχετικά με τον χειρισμό παραπόνων/καταγγελιών για τον τομέα των κινητών αξιών και τον τραπεζικό τομέα οι οποίες απαιτούν, μεταξύ άλλων, όπως οι ΕΕΠ:

  • Θεσμοθετούν πολιτικές και μονάδα διαχείρισης για τον χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών,
  • Εφαρμόζουν διαδικασίες για την παροχή κατάλληλων πληροφοριών στους παραπονούμενους/καταγγέλλοντες και για τις απαντήσεις στα παράπονα/ καταγγελίες.

Οι πιο πάνω Κατευθυντήριες Γραμμές εκδόθηκαν από κοινού από την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ΕΑΚAΑ) και την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (ΕΑΤ) και έχουν υιοθετηθεί πλήρως από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ).

Διευκρινίζεται ότι παρόλο που η ΚΤΚ έχει εξουσία να εποπτεύει τις ΕΕΠ για σκοπούς διασφάλισης της λειτουργίας ενός αποτελεσματικού μηχανισμού χειρισμού παραπόνων/καταγγελιών προς συμμόρφωση με τις εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές, δεν έχει εξουσίες αποκατάστασης και συνεπώς δεν προβαίνει σε ατομική εξέταση των παραπόνων/καταγγελιών από καταναλωτές.

Σε περίπτωση όπου μία ΕΕΠ δεν επιτυγχάνει ικανοποιητική, για τον καταναλωτή, λύση για το παράπονο/καταγγελία, ο καταναλωτής προτρέπεται να υποβάλει το παράπονο/καταγγελία του είτε στον Ενιαίο Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, νοουμένου ότι το εν λόγω παράπονο/ καταγγελία εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, είτε σε ένα από τους φορείς εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διάφορων, σύμφωνα με τον περί Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμο του 2017. 

Καταληκτικά σημειώνεται ότι για όλες τις λοιπές περιπτώσεις, οι καταναλωτές προτρέπονται να λαμβάνουν νομική συμβουλή, για την επίλυση της διαφοράς.

Δειτε Επισης

cdbbank: Η πρόοδος υλοποίησης του επιχειρηματικού της πλάνου και οι µεσοπρόθεσµοι στρατηγικοί στόχοι
Η επένδυση 1,2 δις της Eurobank στην Ελληνική και τρία deals που βάζουν πέραν των 750 εκατ. σε κυπριακές τσέπες
Λουίς ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Νέες μειώσεις στα επιτόκια εάν διατηρηθούν οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό
ING: Αυτές είναι οι εκτιμήσεις για τις μειώσεις των επιτοκίων το 2025 σε ΕΚΤ και Τράπεζα της Αγγλίας
Νάγκελ: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα
Παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης για επανασύσταση του συνεργατισμού-«Ωρίμασαν οι συνθήκες»
Μηχανές ΑΤΜ της«Astrobank» σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Άχνα έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank