Powered by

Οι τέσσερις άξονες της μεταρρύθμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας

Αλλαγή κουλτούρας στη Δημόσια Υπηρεσία επιδιώκει η κυβέρνηση με την επαναφορά στη Βουλή τριών νομοσχεδίων για μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας σε βάθος χρόνου. Σε σχετική παρουσίαση προέβη ενώπιον της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Πετρίδης την περασμένη Δευτέρα.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που ετοίμασε το Υπουργείο Οικονομικών, οι τρεις πυλώνες της μεταρρύθμισης αφορούν:
  1. Αξιοκρατία, διαφάνεια & αποτελεσματικότητα: Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού: Ο πυλώνας αυτός περιλαμβάνει την εισαγωγή νέου συστήματος αξιολόγησης, νέο σύστημα προαγωγών με μετρήσιμα κριτήρια, μοριοδότηση με καθορισμένα κριτήρια και βαρύτητα, εισαγωγή εξετάσεων, διεύρυνση σχεδίων υπηρεσίας μέσα από ομαδοποιήσεις, νέο τρόπο λειτουργίας και αρμοδιοτήτων της ΕΔΥ.
  2. Βιωσιμότητα δημοσίων οικονομικών & κρατικό μισθολόγιο: Περιλαμβάνει την σύνδεση αυξήσεων με ρυθμό ανάπτυξης και αυξήσεων στον ιδιωτικό τομέα, σύνδεση αυξήσεων με νέες προσλήψεις, επιδόματα και αναβαθμίσεις θέσεων και κλιμάκων, ρύθμιση συνταξιοδοτικού και μειωμένες κλίμακες εισδοχής.
  3. Εξυπηρέτηση πολιτών & επιχειρήσεων: Ο πυλώνας αυτός προνοεί την εισαγωγή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ενίσχυση προσφερόμενων Υπηρεσιών ΚΕΠ με μοναδικό σημείο αναφοράς για τον πολίτη, καθώς και μείωση της γραφειοκρατίας με την αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου.
 
Άξονες μεταρρύθμισης Δημόσιας Υπηρεσίας
1. Νέο εποπτικό πλαίσιo
& αναδιαμόρφωσητης ΕΔΥ
  • Αρμοδιότητα για εφαρμογή της μοριοδότησης μέσω καθορισμένων διαδικασιών και κριτηρίων αξιολόγησης για την πλήρωση θέσεων προαγωγής.
  • Προφορική εξέταση μέσω δομημένων εντύπων –αξιολόγηση και καταγραφή της τεχνικής επάρκειας και των ικανοτήτων συμπεριφοράς, καθώς και των σχολίων των εξεταστών. Σκοπός η τεκμηρίωση και πιστοποίηση κάθε προφορικής εξέτασης.
  • Προφορική εξέταση από ΕΔΥ, η οποία θα έχει βαρύτητα 15% για την πλήρωση θέσεων Α13(ii) και 20% βαρύτητα για τις θέσεις Α14 και άνω.
  • Ανάθεση στην ΕΔΥ νέας εποπτικής αρμοδιότητας της παρακολούθησης της εφαρμογής του Συστήματος Αξιολόγησης της Απόδοσης των Δ.Υ.

2. Νέο σύστημα πλήρωσης ανελικτικών θέσεων
Εισαγωγή συστήματος «μοριοδότησης» –επιλογή μετά από αξιολόγηση με βάση προκαθορισμένα κριτήρια και συγκεκριμένη βαρύτητα.
  • Εισαγωγή θεσμού κέντρων αξιολόγησης για σκοπούς προαγωγής από την Κλ.Α13 και άνω.
  • Διεύρυνση σχεδίων υπηρεσίας και εισαγωγή της «διατμηματικής» προαγωγής στις θέσεις επιπέδου Κλ.Α13(ii) – σημαντική αύξηση του αριθμού των προσοντούχων υποψηφίων για προαγωγή, σε αντίθεση με το τι ισχύει σήμερα, ενίσχυση και ενθάρρυνση της κινητικότητας.
  • Εισαγωγή δομημένων προφορικών συνεντεύξεων ενώπιον της Ε.Δ.Υ.
  • Διασύνδεσησυστήματοςαξιολόγησηςτηςαπόδοσηςμετοσύστημαπροαγωγώνμεσυγκεκριμένηβαρύτητα
  • Κατάργηση της αρχαιότητας ως κυριότερο κριτήριο για προαγωγή.
  • Αύξηση των ετών κατά τα οποία ο δημόσιος υπάλληλος δεν θα μπορεί να προαχθεί αν τιμωρήθηκε για πειθαρχικό παράπτωμα σοβαρής μορφής από δύο σε τρία, δηλαδή να μην μπορεί να είναι υποψήφιος για προαγωγή αν τιμωρήθηκε για τέτοιο παράπτωμα.
 

 
Πρόσθετες ρυθμίσεις
  • Για ένα μεταβατικό στάδιο, διάρκειας ενός έτους (το 2020 δηλαδή), για τις θέσεις Διατμηματικής Προαγωγής και τις θέσεις Πρώτου Διορισμού και Προαγωγής θα πραγματοποιείται γραπτή εξέταση, εξαίρεση για τις θέσεις Προϊσταμένων που θα εφαρμοστεί με τη ψήφιση του νομοσχεδίου.
  • Τα Κέντρα Αξιολόγησης καθορίζονται από την ΕΔΥ, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να τα αναθέτει και σε άλλους φορείς, περιλαμβανομένων φορέων του ιδιωτικού τομέα.
  • Για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος για προαγωγή να έχει στις ετήσιες υπηρεσιακές του εκθέσεις των τριών προηγούμενων ετών βαθμολογία 5 και άνω.
  • Στην προφορική εξέταση θα καλείται 3πλάσιος αριθμός θέσεων

3. Νέο σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης
Στόχος είναι όπως το νέο σύστημα καταστεί πιο δίκαιο και αντικειμενικό, να τεθεί τέρμα στην ισοπεδωτική αξιολόγηση, να γίνεται αναγνώριση υψηλής απόδοσης, η εισαγωγή κινήτρων για καλύτερη απόδοση, ο εντοπισμός αδυναμιών και τομέων βελτίωσης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του προσωπικού, καθώς και η ενδυνάμωση διευθυντικής ευθύνης και διαδικασιών ανατροφοδότησης.
 
 


4. Νέο πλαίσιο διερεύνησης πειθαρχικών παραπτωμάτων
  • Σύσταση Πειθαρχικών Επιτροπών σε κάθε αρμόδια αρχή αποτελούμενων από 4 λειτουργούς
  • Οι λειτουργοί να έχουν σχετική εμπειρία ή να τύχουν εκπαίδευσης σε θέματα πειθαρχικών και διοικητικών ερευνών από την Κυπριακή Ακαδημία Δημόσιας Διοίκησης σε συνεργασία με τον Παγκύπριο Δικηγορικό Σύλλογο ή/και τη Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας,
  • Στην περίπτωση που ο υπό διερεύνηση υπάλληλος κατέχει θέση μέχρι την κλίμακα Α13(ii), η αρμόδια αρχή του υπαλλήλου να διορίζει ερευνώντα λειτουργό από τον κατάλογο του Υπουργείου και στην περίπτωση που κρίνει ότι δεν είναι δυνατόν, πρακτικό ή εφαρμόσιμο να ζητά τον διορισμό ερευνώντα λειτουργό από το Υπουργικό Συμβούλιο από τον κατάλογο κάποιου άλλου Υπουργείου,
  • στην περίπτωση που ο υπό διερεύνηση υπάλληλος κατέχει θέση με κλίμακα Α14(ii)και άνω, η αρμόδια αρχή του υπό διερεύνηση υπαλλήλου ενημερώνει άμεσα το Υπουργικό Συμβούλιο με σκοπό τον ορισμό από το Συμβούλιο ερευνώντος λειτουργού είτε μέλους άλλης αρμόδιας αρχής, με ψηλότερη μισθολογική κλίμακα από αυτήν του υπό διερεύνηση υπαλλήλου είτε λειτουργού της Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου ή της Νομικής Υπηρεσίας με μισθολογική κλίμακα τουλάχιστον ισόβαθμη.

Δειτε Επισης

Ανοδικά έκλεισε η εβδομάδα στο ΧΑΚ-Εβδομαδιαίες ζημιές 0,25%
Λιου Τζιαντσάο (ΚΚΚ): Η Κύπρος έχει καταστεί για άλλη μια φορά πύλη για τη συνεργασία Κίνας-Ε.Ε.
Ετήσια αύξηση 1,5% στους εργαζόμενους και 1,9% στις ώρες εργασίας το πρώτο τρίμηνο
Ενίσχυση συνεργασίας Κύπρου-FAO στους τομείς διαχείρισης υδάτινων πόρων, σπατάλης τροφίμων και επισιτιστικής ασφάλειας
Έκανε εργαλείο παρακολούθησης εισαγωγών για μη εκτροπή εμπορίου λόγω δασμών η Κομισιόν
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε την Πέμπτη το Χρηματιστήριο
ΠτΔ: Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο και ένταξη στη Σένγκεν στις προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας Ε.Ε.
Αντρέας Κυπριανού: Η ανάγκη απλοποίησης διαδικασιών προς υλοποίηση ΚΑΠ και ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Συζήτησαν για τις εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις Η.Β. και Λάρνακας Νάκης Αντωνίου και Ύπατος Αρμοστής
Μάκης Κεραυνός: Σταθερή και ανθεκτική η κυπριακή οικονομία-Μας απασχολούν οι ανελαστικές δαπάνες