car sharing: Πιλοτικά στην Αθήνα από την Avis
11:20 - 26 Φεβρουαρίου 2020
Με 50 αυτοκίνητα θα ξεκινήσει πιλοτικά η νέα υπηρεσία car sharing από την Avis στην Αθήνα, όπου ωστόσο θα πρέπει να ξεπεραστούν αρκετά προβλήματα προκειμένου η ελληνική πρωτεύουσα να φτάσει το επίπεδο άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Η χρέωση για τη νέα υπηρεσία «διαμοιρασμού» αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης θα είναι με το λεπτό και θα είναι πιο ακριβή από το ταξί αλλά και την ημερήσια ενοικίαση αυτοκινήτου.
«Πρόκειται περισσότερο για μία υπηρεσία …άνεσης που συμπληρώνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, Ανδρέας Ταπραντζής, προσθέτοντας ότι η Avis σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων θα παρουσιάσει την εφαρμογή στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες. «Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά, ενώ με βάση τον σχεδιασμό έχουμε προϋπολογίσει σε πρώτη φάση 150 αυτοκίνητα και 300 θέσεις στάθμευσης. Σε πλήρη ανάπτυξη το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 400 αυτοκίνητα και 700 θέσεις στάθμευσης».
Οι δυσκολίες ωστόσο είναι δεδομένες και έγκεινται καταρχάς στη σωστή λειτουργία της πλατφόρμας μέσω της οποίας θα λειτουργήσει το car sharing μέσα στην πόλη αλλά και στην εγκατάσταση της σχετικής εφαρμογής στα αυτοκίνητα. «Επιπλέον θα πρέπει να βρεθούν οι θέσεις στάθμευσης, να υπάρχει η σχετική σήμανση αλλά και η φύλαξή τους ώστε να είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή. Επί του παρόντος δεν έχει γίνει η κοστολόγηση της υπηρεσίας για την Αθήνα ωστόσο «δε θα είναι ανταγωνιστική προς τα ταξί, αφού θα είναι πιο ακριβή και η χρέωση θα γίνεται με το λεπτό».
Ένα ενδεικτικό κόστος της αντίστοιχης υπηρεσίας στη Δανία, όπου ωστόσο το κόστος ζωής είναι σημαντικά υψηλότερο έναντι της Ελλάδας, φτάνει κοντά στο 1 ευρώ το λεπτό. Για τη χώρα μας, το εμπορικό λανσάρισμα της υπηρεσίας αργεί ακόμη αφού δεν υπάρχει η υποδομή στην πόλη, ούτε ακόμη και σε επίπεδο σταθμών φόρτισης αυτοκινήτων εφόσον επιλεγεί και η ηλεκτροκίνηση, «ωστόσο είμαστε σε καλό δρόμο με το δήμο Αθηναίων σε πιλοτικό επίπεδο». Επόμενος στόχος, στο πλαίσιο της παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών που εκσυγχρονίζουν τα δεδομένα στον κλάδο της μετακίνησης, σύμφωνα με τον κ. Ταπραντζή θα είναι η Θεσσαλονίκη.
Πέραν του car sharing, αυξανόμενο είναι το μερίδιο του retail leasing, ήτοι του leasing αυτοκινήτων σε ιδιώτες: «Ετοιμάζουμε καμπάνια προκειμένου να πείσουμε περισσότερο τον Έλληνα να στραφεί σε αυτή τη μορφή leasing και ήδη πέρυσι 3.000 πελάτες της Avis δοκίμασαν αυτή την εμπειρία, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό πελατών κοντά στις 9.000».
Όσον αφορά τις προοπτικές για φέτος, χρονιά κατά την οποία η Avis γιορτάζει τα 60α γενέθλια της παρουσίας της στην Ελλάδα, προ κορωνοϊού ήταν θετικές συνολικά για την οικονομία και τον κλάδο του τουρισμού (σ.σ. όπου η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία μέσω του rent a car). «Αυτή την στιγμή υπάρχουν αμφιβολίες διεθνώς και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το αν θα υπάρξει φέτος η προσδοκώμενη- προ του ιού- αύξηση των τουριστικών ροών, ενώ ειδικά για την Ελλάδα το γεγονός ότι διανύουμε αυτή την στιγμή χαμηλή τουριστική περίοδο λειτουργεί θετικά για τις όποιες τυχόν απώλειες. Πάντως τις τελευταίες ημέρες του Φεβρουαρίου βλέπουμε μία μείωση στις διεθνείς αφίξεις» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
«Αναταράξεις» λόγω κορωνοϊού υφίσταται στην αγορά αυτοκινήτου και δή στην εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω της μείωσης της προσφοράς ανταλλακτικών στην αγορά. «Η Ελλάδα είχε και προ κορωνοϊού χαμηλή προσφορά, αλλά πλέον το φαινόμενο αυτό έχει ενταθεί δεδομένου ότι πολλά εργοστάσια αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις για νέες παραδόσεις σε όλη την Ευρώπη».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
«Πρόκειται περισσότερο για μία υπηρεσία …άνεσης που συμπληρώνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, Ανδρέας Ταπραντζής, προσθέτοντας ότι η Avis σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων θα παρουσιάσει την εφαρμογή στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες. «Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά, ενώ με βάση τον σχεδιασμό έχουμε προϋπολογίσει σε πρώτη φάση 150 αυτοκίνητα και 300 θέσεις στάθμευσης. Σε πλήρη ανάπτυξη το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 400 αυτοκίνητα και 700 θέσεις στάθμευσης».
Οι δυσκολίες ωστόσο είναι δεδομένες και έγκεινται καταρχάς στη σωστή λειτουργία της πλατφόρμας μέσω της οποίας θα λειτουργήσει το car sharing μέσα στην πόλη αλλά και στην εγκατάσταση της σχετικής εφαρμογής στα αυτοκίνητα. «Επιπλέον θα πρέπει να βρεθούν οι θέσεις στάθμευσης, να υπάρχει η σχετική σήμανση αλλά και η φύλαξή τους ώστε να είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή. Επί του παρόντος δεν έχει γίνει η κοστολόγηση της υπηρεσίας για την Αθήνα ωστόσο «δε θα είναι ανταγωνιστική προς τα ταξί, αφού θα είναι πιο ακριβή και η χρέωση θα γίνεται με το λεπτό».
Ένα ενδεικτικό κόστος της αντίστοιχης υπηρεσίας στη Δανία, όπου ωστόσο το κόστος ζωής είναι σημαντικά υψηλότερο έναντι της Ελλάδας, φτάνει κοντά στο 1 ευρώ το λεπτό. Για τη χώρα μας, το εμπορικό λανσάρισμα της υπηρεσίας αργεί ακόμη αφού δεν υπάρχει η υποδομή στην πόλη, ούτε ακόμη και σε επίπεδο σταθμών φόρτισης αυτοκινήτων εφόσον επιλεγεί και η ηλεκτροκίνηση, «ωστόσο είμαστε σε καλό δρόμο με το δήμο Αθηναίων σε πιλοτικό επίπεδο». Επόμενος στόχος, στο πλαίσιο της παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών που εκσυγχρονίζουν τα δεδομένα στον κλάδο της μετακίνησης, σύμφωνα με τον κ. Ταπραντζή θα είναι η Θεσσαλονίκη.
Πέραν του car sharing, αυξανόμενο είναι το μερίδιο του retail leasing, ήτοι του leasing αυτοκινήτων σε ιδιώτες: «Ετοιμάζουμε καμπάνια προκειμένου να πείσουμε περισσότερο τον Έλληνα να στραφεί σε αυτή τη μορφή leasing και ήδη πέρυσι 3.000 πελάτες της Avis δοκίμασαν αυτή την εμπειρία, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό πελατών κοντά στις 9.000».
Όσον αφορά τις προοπτικές για φέτος, χρονιά κατά την οποία η Avis γιορτάζει τα 60α γενέθλια της παρουσίας της στην Ελλάδα, προ κορωνοϊού ήταν θετικές συνολικά για την οικονομία και τον κλάδο του τουρισμού (σ.σ. όπου η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία μέσω του rent a car). «Αυτή την στιγμή υπάρχουν αμφιβολίες διεθνώς και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το αν θα υπάρξει φέτος η προσδοκώμενη- προ του ιού- αύξηση των τουριστικών ροών, ενώ ειδικά για την Ελλάδα το γεγονός ότι διανύουμε αυτή την στιγμή χαμηλή τουριστική περίοδο λειτουργεί θετικά για τις όποιες τυχόν απώλειες. Πάντως τις τελευταίες ημέρες του Φεβρουαρίου βλέπουμε μία μείωση στις διεθνείς αφίξεις» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
«Αναταράξεις» λόγω κορωνοϊού υφίσταται στην αγορά αυτοκινήτου και δή στην εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω της μείωσης της προσφοράς ανταλλακτικών στην αγορά. «Η Ελλάδα είχε και προ κορωνοϊού χαμηλή προσφορά, αλλά πλέον το φαινόμενο αυτό έχει ενταθεί δεδομένου ότι πολλά εργοστάσια αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις για νέες παραδόσεις σε όλη την Ευρώπη».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr