Πώς θα είναι το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης
09:45 - 10 Φεβρουαρίου 2020
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου «θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας. Στο ίδιο το αεροδρόμιο, στις αεροπορικές εταιρίες που θα εξυπηρετεί, καθώς και στις επιχειρήσεις που θα παρέχουν υπηρεσίες και αγαθά στους εργαζομένους και στους επισκέπτες του», δήλωσε κατά την ομιλία του στην τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Σε πέντε χρόνια αυτό το «κόσμημα» θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους ταξιδιώτες», τόνισε. «Το αεροδρόμιο αυτό θα είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στη χώρα. Το πιο σύγχρονο, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον», δήλωσε επιπρόσθετα ο Πρωθυπουργός.
«Θα βρίσκεται στην καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου, σε απόσταση μικρότερη των 4 ωρών από τις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Θα μετατρέψει, δηλαδή, την Κρήτη σε τουριστικό προορισμό και κόμβο αεροπορικό ολόκληρο το χρόνο και σε όλες τις εποχές» πρόσθεσε.
Οι προδιαγραφές του αεροδρομίου
Το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας, εξοπλισμένο με τεχνολογίες αιχμής, φιλικό προς το περιβάλλον, δεύτερο σε μέγεθος μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», ικανό να υποδέχεται περισσότερους από 8 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο και με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης δυναμικότητας, θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι η κατασκευή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια, στις αρχές του 2025.
Η έναρξη των εργασιών του νέου αεροδρομίου κατέστη δυνατή με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης, ύψους 180 εκατ. ευρώ μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδικών συμφερόντων GMR Airports έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος του έργου από το Μάιο του 2017.
Ο σχεδιασμός του νέου αεροδρομίου περιλαμβάνει:
• Διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E
• 1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
• 8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο
• 2 συνδετήριοι τροχοδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
• Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)
• 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
• 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
• Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
• Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)
• Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
• Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
• Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400στρ.
Παράλληλα το έργο περιλαμβάνει σειρά ακόμα παρεμβάσεων επί του ΒΟΑΚ για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Χερσονήσου με επεμβάσεις αναβάθμισης των χαρακτηριστικών των τοπικών οδών προς Χερσόνησo, οδό σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18km, 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος, αποκατάσταση της υφιστάμενης Ε.Ο. Χερσόνησος – Καστέλι στα σημεία επιρροής από την νέα οδό σύνδεσης ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου, τη σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6km, περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5km καθώς και εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20km.
Οι οικονομικές παράμετροι του έργου
Η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στην Εταιρεία Αεροδρομίου ανέρχεται στο 45,90%, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα έχει μερίδιο 33% και η GMR θα κατέχει ποσοστό 21%. Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 480 εκατ. ευρώ στο οποίο δεν περιλαμβάνεται ο εξοπλισμός αεροναυτιλίας ο οποίος εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και θα καθοριστεί μετά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης από κοινού με την ΥΠΑ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα, το οποίο θα καταβάλλεται από την εταιρεία ετησίως, προβλέπει συνολικά 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου, εκ των οποίων 1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και 1% για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com