Powered by

Ryanair: Στο Δικαστήριο της ΕΕ για την κρατική στήριξη στην KLM

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair προσέφυγε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ευρωπαϊκής Eπιτροπής για την απόφασή της να εγκρίνει κρατική ενίσχυση 3,4 δισ. ευρώ από την ολλανδική κυβέρνηση στον εθνικό αερομεταφορέα KLM.

Συμφωνία με την προσφυγή, η οποία δημοσιεύθηκε στις αρχές της εβδομάδας, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παράλληλα καλεί το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα.

Καθώς η πανδημία της Covid- 19 έχει πλήξει βαρύτατα τον τομέα των αερομεταφορών και οι εταιρείες ανησυχούν ότι η ζήτηση εισιτηρίων θα παραμείνει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τους επόμενους μήνες, αρκετές κυβερνήσεις κρατών – μελών της ΕΕ ενέκριναν κρατικές ενισχύσεις δεκάδων δισ. ευρώ για τη διάσωση, μεταξύ άλλων, της Lufthansa, της Air France και της TAP.

Ωστόσο, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει αυτές τις κρατικές ενισχύσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι θεωρεί ότι πλήττεται ο ανταγωνισμός καθώς, σύμφωνα με τον ίδιον, «πρόκειται για μια θεαματική περίπτωση στην οποία ένα πλούσιο κράτος μέλος της Ε.Ε. αγνοεί τις συνθήκες της Ε.Ε. προς όφελος της εθνικής βιομηχανίας του».

Ο κ. Ο’ Λίρι αμφισβητεί επίσης τις κρατικές ενισχύσεις προς την πορτογαλική ΤΑΡ καθώς και την ένεση ρευστότητας 9 δισ. ευρώ της γερμανικής κυβέρνησης προς την Lufthansa .

Με την προσφυγή της στο Δικαστήριο της ΕΕ η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προβάλει πέντε αξιώσεις κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την πρώτη εξ αυτών να αναφέρεται στην απόφαση της Κομισιόν να αγνοήσει τη διάσωση της Air France, παρόλο που η τελευταία ανήκει στον ίδιον όμιλο με την KLM.

Η Ryanair εγκαλεί επίσης την Ευρωπαϊκής Επιτροπή καθώς η έγκριση των κρατικών ενισχύσεων προς την KLM παραβιάζει, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, συγκεκριμένες διατάξεις της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ (ΣΛΕΕ) και τις γενικές αρχές του δικαίου της ΕΕ  σχετικά με την απαγόρευση των διακρίσεων, την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και την ελεύθερη εγκατάσταση, οι οποίες χαρακτηρίζουν την απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ από τα τέλη του 1980.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προσφυγή «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αγνόησε τη ζημία που προκλήθηκε η κρίση της COVID-19 σε πανευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και τον ρόλο τους στην αεροπορική συνδεσιμότητα των Κάτω Χωρών, εξουσιοδοτώντας τις Κάτω Χώρες να δώσουν ενίσχυση στην KLM». 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας