powered by

Europe’s Best Workplaces 2020

Πέρα από 3.000 ευρωπαϊκές εταιρείες, με σύνολο εργαζομένων που ξεπερνά το 1.5 εκατομμύριο, έχουν αξιολογηθεί από το Great Place to Work® το 2019. Η κατάληξη της διαδικασίας αυτής ήταν να επιλεγούν 125 απ’ αυτές στον κατάλογο Europe’s Best Workplaces 2020.

Οι υποψήφιες για τη διάκριση αυτή, που φέτος ανακοινώθηκε σε συνεργασία με το The Economist Group, είχαν, βέβαια, διακριθεί σε τοπικό επίπεδο, δηλαδή, στη χώρα όπου δραστηριοποιούνται ή και σε αριθμό ευρωπαϊκών χωρών στην περίπτωση πολυεθνικών.

«Τα αποτελέσματα των εταιρειών που έχουν αξιολογηθεί ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά σε όλες τις χώρες, με το 80% σαν το ελάχιστο ποσοστό ικανοποίησης των εργαζομένων για το εργασιακό τους περιβάλλον. Οι Σκανδιναβικές Χώρες έχουν ξεχωρίσει, με το ποσοστό αυτό να φτάνει στο 90%», δήλωσε εκπρόσωπος του Great Place to Work®.

Ο επίπεδος, αντί του πυραμιδικού ιεραρχικού τρόπου οργάνωσης των εταιρειών στις Σκανδιναβικές Χώρες και η κουλτούρα ισοτιμίας δημιουργούν το πλέον θετικό εργασιακό περιβάλλον, σύμφωνα με τους ειδικούς του Great Place to Work®.
 
Ο κοινός παρονομαστής
Η σε βάθος ανάλυση όλων των εταιρειών που ήταν υποψήφιες για τη διάκριση αυτή και ειδικά των 125 που την έχουν εξασφαλίσει, καταδεικνύει ότι κοινός παρονομαστής είναι μια «ανοικτή κουλτούρα», (culture of openness), η οποία εκδηλώνεται με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

• Μέγιστη διαφάνεια, μέσα από την οποία τα ηγετικά στελέχη επικοινωνούν με σαφήνεια και ειλικρίνεια με όλους τους εργαζόμενους, ενημερώνοντάς τους για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν ως προς τις προκλήσεις και τις επιδιώξεις της εταιρείας.

• Πρακτικές που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εμπλοκή των εργαζομένων στον σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων.

• Συστήματα και πρακτικές που ενθαρρύνουν τη συνεργασία σε ολόκληρο τον οργανισμό.

Ειδικά στις Σκανδιναβικές Χώρες η επιχειρησιακή κουλτούρα ενθαρρύνει τη στενή σχέση μεταξύ των διευθυντών και των μελών της ομάδας τους σαν την προϋπόθεση για το κτίσιμο ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης. «Στη δική μας αγορά, δυστυχώς, πολλά στελέχη, ακόμα και νεαρής ηλικίας, εγκλωβίζονται σε ένα αδιέξοδο δίλημμα. Το δίλημμα αυτό είναι η ανησυχία ότι, αν ένας διευθυντής έχει στενή επαφή και σχέση με τους εργαζόμενους, αυτό θεωρούν ότι θα πλήξει τον σεβασμό του οποίου πρέπει να τυγχάνουν. Αγνοούν ότι η σχέση και επαφή είναι η προϋπόθεση αμοιβαίας εμπιστοσύνης» δηλώνει ο Κυριάκος Ιακωβίδης, Γενικός Διευθυντής του Great Place to Work® Cyprus. Πέρα από την «ανοικτή κουλτούρα» ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό των εταιρειών, που έχουν διακριθεί, είναι ο δίκαιος και ισότιμος χειρισμός όλου του προσωπικού, ανεξάρτητα από ηλικία, εθνικότητα, γένος και σεξουαλική προτίμηση. Η αρχή της ισοτιμίας καλλιεργεί το αίσθημα ασφάλειας και ενισχύει την αξιοπιστία του οργανισμού.

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η συμπερασματική δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Great Place to Work® UK, Benedict Gautrey: «Ζούμε σε μια εποχή όπου οι ηγέτες πρέπει να μπορούν να εξασφαλίσουν μια ισορροπία μεταξύ αισιοδοξίας και ρεαλισμού. Όπως ξεδιπλώνεται μπροστά μας το άγνωστο και απρόβλεπτο μέλλον, λόγω και της πανδημίας, ο μόνος τρόπος για να καταφέρουν οι ηγέτες να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων είναι η επικοινωνία. Μόνο έτσι θα κτίσουμε την ανθεκτικότητα στις επιχειρήσεις μας, που τόσο πολύ χρειαζόμαστε αυτή την εποχή».

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
www.greatplacetowork.com.cy
 

Δειτε Επισης

Freedom Holding Corp.: Αύξηση εσόδων 23% για το 2025 με οδηγό τις χρηματιστηριακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες
Shri Manish: To μνημόνιο συνεργασίας Eurobank με ICC, το MoU του NSE IX με ΧΑΚ και η έδρα ινδικών σπουδών ICCR στο Παν. Λευκωσίας
Η Lidl στο UEFA Women’s EURO 2025-«Μην σταματάς ποτέ να εξελίσσεσαι»
Τελετή βράβευσης προγράμματος «Οικολογικά σχολεία» 2025 στο κτήριο διοίκησης της Ελληνικής Τράπεζας
Ashish Chauhan: Πολλαπλά οφέλη από τη συνεργασία NSE IX και ΧΑΚ-Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στις δύο χώρες
Γ. Παπαναστασίου: Πώς γεννήθηκε η ιδέα διοργάνωσης του Investopia στην Κύπρο και ο στόχος που επιτεύχθηκε
Αγορά CRM 2025: Απάντηση στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών
Η Κύπρος συμμετέχει για τρίτη συνεχή χρονιά στην ευρωπαϊκή εκστρατεία #PlantHealth4Life
PadelPro Corporate Tournament: Οι εταιρείες της Λευκωσίας παίζουν... δυνατά(video)
TikTok & Aleph σε μια παρουσίαση αποκλειστικά για marketers