Powered by

Αλώβητο το ιταλικό κρασί από την πανδημία

Στη χρονιά της πανδημίας 2020 οι ιταλοί οινοπαραγωγοί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν νέους δρόμους διάθεσης των προϊόντων τους στην αγορά. Εστιατόρια και μπαρ, όπου συνήθως τα μπουκάλια αδειάζουν γρήγορα το ένα μετά το άλλο, έκλεισαν λόγω λοκντάουν την άνοιξη, αλλά και πρόσφατα. Προβλήματα παρουσιάστηκαν την περασμένη άνοιξη και στις ιταλικές εξαγωγές οίνου, οι οποίες συμβάλλουν με 50% στο συνολικό τζίρο ύψους περίπου 11 δισεκατομμυρίων ευρώ. Για τους ιταλούς οινοπαραγωγούς η σημαντικότερη αγορά είναι η αμερικανική και στη δεύτερη θέση ακολουθεί η γερμανική. Λίγο πριν το τέλος της χρονιάς o Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου OIV κατέγραψε στην Ιταλία μικρή μείωση της παραγωγής της τάξης των 47 εκατομμυρίων εκατόλιτρων. 

Στις πωλήσεις οίνου η εικόνα ποικίλλει, δηλώνει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο Τζούλιο Σόμα, επικεφαλής της ομοσπονδίας ιταλών οινοπαραγωγών Unione Italiana Vini. Η κατανάλωση οίνου στην ιταλική γαστρονομία υπέστη, όπως είναι φυσικό, σημαντική καθίζηση. Οι ζημιές μάλιστα επιτείνονται, μιας και συνήθως στα εστιατόρια πωλούνται κρασιά και σαμπάνια υψηλής ποιότητας και τιμής. Το 2020 η ζήτηση για ακριβά μπουκάλια κρασί μεταφέρθηκε εν μέρει στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, ακόμα και των εκπτωτικών. Σε γενικές γραμμές ωστόσο οι τιμές ανά φιάλη στα σουπερμάρκετ είναι χαμηλότερες, λέει ο Τζούλιο Σόμα: «Πολλοί οινοπαραγωγοί δεν θέλουν να βλέπουν τα προϊόντα τους στα ράφια σουπερμάρκετ, διότι οι αλυσίδες τούς ασκούν μεγάλες πιέσεις για ολοένα χαμηλότερες τιμές».

Οι εξαγωγές διέξοδος από τη κρίση

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Unione Italiana Vini οι εξαγωγές έσωσαν πολλούς οινοπαραγωγούς από την οικονομική καταστροφή και βοήθησαν κυρίως εκείνους με καλές διασυνδέσεις στην αμερικανική αγορά: «Οι Αμερικανοί προτίθενται να βάλουν το χέρι βαθιά στη τσέπη για ένα καλό μπουκάλι κρασί. Ωστόσο και στη Γερμανία, τη δεύτερη σε σημασία αγορά για το ιταλικό κρασί, ο τζίρος από τις πωλήσεις αφρώδους οίνου μειώθηκε φέτος μόλις κατά 3%.

Ο ιταλικός σύνδεσμος αγροτικών προϊόντων Coldiretti αναμένει για το 2020 μια μείωση του τζίρου σε κρασί και αφρώδη οίνο γύρω στο 4,6%. Όπως λέει ο Τζούλιο Σόμα στην κρίση οι καταναλωτές παντού στο κόσμο θέλουν στο ποτήρι τους κάτι που να ξυπνά όμορφες αναμνήσεις, είτε από τις διακοπές, είτε από το σπίτι τους.

Για τους οινοπαραγωγούς στην Ιταλία οι ανατροπές του 2020 δεν σχετίζονται τόσο με την παραγωγή, όσο με τον τρόπο πώλησης. Αντί για εστιατόρια και μπαρ οι οινοπαραγωγοί αναγκάστηκαν τους τελευταίους μήνες να εφοδιάζουν αλυσίδες σουπεμάρκετ. Κερδισμένοι βγήκαν όλοι εκείνοι που πουλούσαν οι ίδιοι τα προϊόντα τους ή επένδυσαν σε διαδικτυακές πωλήσεις. Για μεγάλο χρονικό διάστημα οι ιταλοί οινοπαραγωγοί απέφευγαν το ίντερνετ, ενώ κακή ήταν η σχέση των περισσότερων και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δειλά δειλά ξεκινούν οι διαδικτυακές πωλήσεις

Η εταιρία I Veroni από τη Φλωρεντία δείχνει ότι κρίση και καινοτομία μπορούν να πηγαίνουν χέρι χέρι. Παλαιότερα πουλούσε το Chianti της με ποικίλους τρόπους. Με την πανδημία όμως πάγωσαν οι πωλήσεις στη γαστρονομία σε Ιταλία και Ελβετία, λέει ο υπεύθυνος μάρκετινγκ Λούκα Ινοτσέντι. Τότε ξαφνικά ήρθε από έναν διανομέα στις ΗΠΑ η πρόταση διάθεσης ολόκληρης της γκάμας κρασιών. Μετά από αρχικούς δισταγμούς οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρίας είπαν το μεγάλο ναι δημιουργώντας μάλιστα μια ετικέτα ειδικά για νεαρούς αμερικανούς καταναλωτές. Παράλληλα η ιταλική εταιρία άρχισε να διαθέτει τα προϊόντα της απευθείας σε καταναλωτές. Μέχρι σήμερα όμως ο ενδιαφερόμενος δεν έχει τη δυνατότητα αγοράς των κρασιών της I Veroni στο διαδίκτυο.

Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ Λούκα Ινοτσέντι ανησυχεί ότι οι πραγματικές επιπτώσεις της πανδημίας θα γίνουν εμφανείς σε παγκόσμιο επίπεδο το 2021. Και αυτό επειδή, όπως λέει, πολλοί διανομείς ή εστιατόρια ενδέχεται είτε να χρεοκοπήσουν, είτε να περιορίσουν δραστικά τις αγορές οίνου. «Για να δούμε αν όλοι όσοι κατάφεραν να επιζήσουν μέχρι σήμερα τα καταφέρουν και τους επόμενους μήνες», υπογραμμίζει ο Λούκα Ινοτσέντι.

ΠΗΓΗ: dw.com

Δειτε Επισης

Διεθνής Οργάνωση Εργασίας: Οι μισθοί αυξάνονται πιο γρήγορα από τις τιμές
Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων