Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες σύμμαχος των επιχειρήσεων στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εργασίας
10:27 - 22 Δεκεμβρίου 2020
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει, κατά γενική ομολογία, επιταχύνει την ψηφιοποίηση τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα. Αρκετοί οργανισμοί και επιχειρήσεις έχουν στραφεί σε τεχνολογικές λύσεις προκειμένου να διαχειριστούν τις προκλήσεις της κοινωνικής αποστασιοποίησης και της απομακρυσμένης εργασίας.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας, εντός του 2020, το 34,6% των επιχειρήσεων με δέκα ή περισσότερους υπαλλήλους δήλωσαν ότι αγόρασαν υπηρεσίες Υπολογιστικού Νέφους (Cloud), κάτι το οποίο καταδεικνύει την αυξανόμενη τάση για αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων. Αύξηση, όσον αφορά στη χρήση του, παρουσίασε και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), με το 19,8% των επιχειρήσεων να δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν συσκευές ή συστήματα που μπορούν να ελέγχονται μέσω διαδικτύου.
Δίχως αμφιβολία, η χρήση της τεχνολογίας για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εργασίας εν μέσω της πανδημίας, δεν περιορίστηκε μόνο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Alcatel – Lucent Enterprise, η οποία ανέφερε σημαντική αύξηση στην παροχή αδειών για χρήση της πλατφόρμας Rainbow τους τελευταίους μήνες.
Η επαγγελματική πλατφόρμα Ενοποιημένων Επικοινωνιών, Rainbow, είναι ένα σύστημα που συνδυάζει υπηρεσίες Υπολογιστικού Νέφους και την αλληλεπίδραση συσκευών μέσω του Διαδικτύου των Πραγμάτων, ιδανικό για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής συνέχειας κατά την υιοθέτηση του μοντέλου της απομακρυσμένης εργασίας. Συγκεκριμένα, παρέχει τη δυνατότητα για διενέργεια τηλεδιασκέψεων και τηλεφωνικών κλήσεων μέσω διαδικτύου, στιγμιαία ανταλλαγή μηνυμάτων (instant messaging), κοινή χρήση της οθόνης (screen sharing) και ανταλλαγή εγγράφων και εικόνων.
Η ενοποίηση αυτή δεν αφορά μόνο τα αρχεία κίνησης (δεδομένα, βίντεο, φωνή), αλλά και κάθε είδους συσκευή (desktop, tablets, smartphones) που έχει ο χρήστης στη διάθεσή του. Για παράδειγμα, εάν το τηλεφωνικό σύστημα μίας επιχείρησης συνδεθεί με το Rainbow, οποιοσδήποτε υπάλληλος έχει προφίλ στο Rainbow μπορεί να κάνει τηλεφωνικές κλήσεις μέσα από τον υπολογιστή του, να λάβει μηνύματα από τον προσωπικό του τηλεφωνητή μέσω email και να στείλει αρχεία κατά τη διάρκεια της κλήσης.
Αναμφίβολα, οι πρωτοφανείς αυτές συνθήκες που βιώνουμε έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της τεχνολογίας των Ενοποιημένων Επικοινωνιών. Οι επιχειρήσεις, εκεί όπου είναι εφικτό, προέτρεψαν το προσωπικό τους να εργαστεί από το σπίτι και αναδύθηκε η ανάγκη για αποτελεσματικό συντονισμό και άμεση επικοινωνία με τους υπαλλήλους τους.
Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και την επίλυση των θεμάτων στην επικοινωνία που προέκυψαν κατά τα πρώτα τους βήματα στην τηλεργασία, πλέον οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι έχουν εξοικειωθεί με αυτό το μοντέλο εργασίας, εντοπίζοντας μάλιστα σημαντικά οφέλη όπως είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, η μείωση του άγχους και τα μειωμένα λειτουργικά κόστη. Ο CEO του Twitter, Jack Dorsey, δήλωσε πρόσφατα ότι οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις του «μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν από το σπίτι για πάντα», ενώ υπάρχουν ήδη πολλά άλλα τέτοια παραδείγματα.
Είναι πλέον ξεκάθαρο, ότι η ανταγωνιστικότητα μιας εταιρείας στις μέρες μας, καθορίζεται ολοένα και περισσότερο από την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις, αναθεωρώντας το επιχειρηματικό της μοντέλο και μεριμνώντας για τη σωστή διάχυση της πληροφορίας, εντός κι εκτός της εταιρείας.
*Διευθύνων Σύμβουλος της NEDECO Electronics Ltd