Powered by

Βρετανία: Θέλει να ανταγωνιστεί την Σιγκαπούρη στη ναυτιλία και καταρτίζει σχέδια

Το Ηνωμένο Βασίλειο καταρτίζει σχέδια για να μετατρέψει το Λονδίνο σε ανταγωνιστή της Σιγκαπούρης ως κόμβο για ναυτιλιακές εταιρείες για την εγγραφή πλοίων μετά τη μεταβατική περίοδο του Brexit.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των FT, οι φορείς της βιομηχανίας και τα συνδικάτα έχουν βολιδοσκοπηθεί για τη μεταρρύθμιση του λεγόμενου φόρου χωρητικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν υπόκειται πλέον στο καθεστώς κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ για επιδοτήσεις.

Οι προτάσεις, που περιγράφονται ως " blue-sky thinking ", αναπτύσσονται καθώς οι εμπορικές συνομιλίες ΕΕ-Ηνωμένου Βασιλείου φτάνουν σε κρίσιμη στιγμή στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που παρέχονται στην κυβέρνηση, η ανανέωση του καθεστώτος ναυτιλιακού φόρου και ρύθμισης του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούσε να αξίζει £3,7 δις στην οικονομία σε διάστημα τριών ετών και να δημιουργήσει άμεσα 2.500 θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας, καθώς και 25.000 σε συνδεδεμένες εταιρείες.

Τα σχέδια περιλάμβαναν την επέκταση του πεδίου εφαρμογής του καθεστώτος του Ηνωμένου Βασιλείου, μετρώντας τις πετρελαιοπηγές ως "πλοία" για φορολογικούς σκοπούς — κάτι που δεν επιτρέπεται βάσει των κανόνων της ΕΕ που ελέγχουν την επιδότηση των θαλάσσιων μεταφορών — προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερες επιχειρήσεις.

Ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση £30 εκατ. για την εκπαίδευση των δοκίμων απευθείας για λογαριασμό των ναυτιλιακών εταιρειών έχει επίσης αξιοποιηθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως από το δημοψήφισμα για το Brexit, η χωρητικότητα των πλοίων που είναι νηολογημένα κάτω από τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκε κατά ένα τρίτο, σύμφωνα με έκθεση που προετοιμάστηκε για την κυβέρνηση, λόγω αβεβαιότητας σχετικά με την έξοδο από το μπλοκ. Οι προτάσεις υποστηρίζουν ότι αυτό θα μπορούσε εν μέρει να αντιμετωπιστεί με μια εκστρατεία για να πείσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να καταχωρήσουν τα σκάφη τους υπό τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Μεταξύ των σχεδίων που συζητούνται είναι η δυνατότητα να συμπεριληφθούν στο καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου τα πλωτά σκάφη αποθήκευσης και εκφόρτωσης της παραγωγής, καθώς και τα γεωτρύπανα, προκειμένου να δοθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ισχυόντων κανονισμών της ΕΕ.

ΠΗΓΗ: FT

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας