Η πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών
18:00 - 15 Δεκεμβρίου 2020
Πολλοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι η πανδημία του κορωνοϊού θα λειτουργήσει ως επιταχυντής για αλλαγές που έπονταν στην τεχνολογία και τον χρηματοοικονομικό τομέα.
Στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Τράπεζα σχετικά με την αύξηση στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της επιβεβαιώνουν αυτές τις προβλέψεις, αφού μέσα από αυτά φαίνεται ότι ολοένα και περισσότερος κόσμος πραγματοποιεί τις τραπεζικές του συναλλαγές μέσω ψηφιακών υπηρεσιών, από την ασφάλεια του σπιτιού του. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέραν του 80% του όγκου των συνολικών συναλλαγών γίνεται πλέον από τα εναλλακτικά κανάλια της Τράπεζας.
Πιο αναλυτικά, τον τελευταίο χρόνο εγγράφηκαν περισσότεροι από 62.000 νέοι χρήστες στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας, ενώ εκδόθηκαν πέραν των 86.500 χρεωστικών καρτών. Έδαφος κερδίζουν επίσης οι αναλήψεις μετρητών μέσω ATM, έναντι της φυσικής παρουσίας στα υποκαταστήματα της Τράπεζας. Συγκεκριμένα, 92% των αναλήψεων το τελευταίο έτος έγιναν μέσω ATM.
Οι πολίτες φαίνεται να προτιμούν πλέον το ευρύ δίκτυο ATM νέας γενιάς της Τράπεζας, οι οποίες παρέχουν εξυπηρέτηση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, επτά μέρες τη βδομάδα, και για άλλες συναλλαγές που παραδοσιακά πραγματοποιούνταν στα ταμεία των καταστημάτων. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους, οι καταθέσεις μέσω ATM αυξήθηκαν κατά 64%.
Στροφή στις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιούν οι πολίτες και για τις πληρωμές τους, αφού όπως αναδεικνύουν τα στοιχεία, 90% των πληρωμών και μεταφορών χρημάτων εκτελείται μέσω των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας. Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι η πλειοψηφία (85%) των πελατών της Ελληνικής Τράπεζας επιλέγει πλέον να πληρώνει τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας της μέσω του Online Banking.
Αντιλαμβανόμενη τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και ιεραρχώντας ως πρωταρχική ανάγκη την προστασία των πελατών και του προσωπικού της, η Ελληνική Τράπεζα επιτάχυνε, με την εκδήλωση της πανδημίας, τα πλάνα της για ψηφιοποίηση. Ήταν η πρώτη Τράπεζα στην Κύπρο που μερίμνησε ώστε η εγγραφή στα ψηφιακά της κανάλια να μην απαιτεί καμία φυσική επαφή και να μπορεί να γίνει κατορθωτή μέσα από τη συμπλήρωση μιας απλής φόρμας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνεπάγεται εξορθολογισμό και βελτίωση της απόδοσης τόσο των καταστημάτων της Τράπεζας όσο και της οικονομίας ευρύτερα. Εφαρμόζοντας καλές πρακτικές από σύγχρονα τραπεζικά ιδρύματα του εξωτερικού, η Ελληνική Τράπεζα πρωτοστατεί σε αυτή τη μετάβαση, με γνώμονα την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση και την ασφάλεια των πελατών της.
Στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Τράπεζα σχετικά με την αύξηση στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της επιβεβαιώνουν αυτές τις προβλέψεις, αφού μέσα από αυτά φαίνεται ότι ολοένα και περισσότερος κόσμος πραγματοποιεί τις τραπεζικές του συναλλαγές μέσω ψηφιακών υπηρεσιών, από την ασφάλεια του σπιτιού του. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέραν του 80% του όγκου των συνολικών συναλλαγών γίνεται πλέον από τα εναλλακτικά κανάλια της Τράπεζας.
Πιο αναλυτικά, τον τελευταίο χρόνο εγγράφηκαν περισσότεροι από 62.000 νέοι χρήστες στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας, ενώ εκδόθηκαν πέραν των 86.500 χρεωστικών καρτών. Έδαφος κερδίζουν επίσης οι αναλήψεις μετρητών μέσω ATM, έναντι της φυσικής παρουσίας στα υποκαταστήματα της Τράπεζας. Συγκεκριμένα, 92% των αναλήψεων το τελευταίο έτος έγιναν μέσω ATM.
Οι πολίτες φαίνεται να προτιμούν πλέον το ευρύ δίκτυο ATM νέας γενιάς της Τράπεζας, οι οποίες παρέχουν εξυπηρέτηση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, επτά μέρες τη βδομάδα, και για άλλες συναλλαγές που παραδοσιακά πραγματοποιούνταν στα ταμεία των καταστημάτων. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους, οι καταθέσεις μέσω ATM αυξήθηκαν κατά 64%.
Στροφή στις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιούν οι πολίτες και για τις πληρωμές τους, αφού όπως αναδεικνύουν τα στοιχεία, 90% των πληρωμών και μεταφορών χρημάτων εκτελείται μέσω των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας. Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι η πλειοψηφία (85%) των πελατών της Ελληνικής Τράπεζας επιλέγει πλέον να πληρώνει τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας της μέσω του Online Banking.
Αντιλαμβανόμενη τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και ιεραρχώντας ως πρωταρχική ανάγκη την προστασία των πελατών και του προσωπικού της, η Ελληνική Τράπεζα επιτάχυνε, με την εκδήλωση της πανδημίας, τα πλάνα της για ψηφιοποίηση. Ήταν η πρώτη Τράπεζα στην Κύπρο που μερίμνησε ώστε η εγγραφή στα ψηφιακά της κανάλια να μην απαιτεί καμία φυσική επαφή και να μπορεί να γίνει κατορθωτή μέσα από τη συμπλήρωση μιας απλής φόρμας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνεπάγεται εξορθολογισμό και βελτίωση της απόδοσης τόσο των καταστημάτων της Τράπεζας όσο και της οικονομίας ευρύτερα. Εφαρμόζοντας καλές πρακτικές από σύγχρονα τραπεζικά ιδρύματα του εξωτερικού, η Ελληνική Τράπεζα πρωτοστατεί σε αυτή τη μετάβαση, με γνώμονα την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση και την ασφάλεια των πελατών της.