Πολεοδομικό έργο €12 εκατ. στον Στρόβολο

Ενώπιον της Περιβαλλοντικής Αρχής βρίσκεται το πολεοδομικό έργο στον Στρόβολο για την κατασκευή δρόμου που θα ενώνει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου μέσω της οδού Ελαιώνων, την κατασκευή δύο νέων γεφυρών πάνω από τον Πεδιαίο, με το κόστος να εκτιμάται στα €12 εκατ. και την περάτωση των εργασιών να τοποθετείται χρονικά τον Ιούνιο του 2023.

Το έργο είναι πολεοδομικό και η κατασκευή του Δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας που θα συνδέει τη λεωφόρο Στροβόλου με τη λεωφόρο Αρχαγγέλου και τμημάτων των οδών Βοσπόρου, Αλεξανδρουπόλεως και Κανάρη στην περιοχή Στροβόλου μήκους περίπου 1,3 χλμ., περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Μια λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση θα παραχωρηθεί για αποκλειστική χρήση από λεωφορεία. Επίσης, στα πλαίσια του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο νέων γεφυρών πάνω από τον Πεδιαίο ποταμό. Περιλαμβάνονται επίσης πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος και αμφίδρομος ποδηλατόδρομος εκτός του οδοστρώματος, ο οποίος συνδέεται με το γραμμικό πάρκο Πεδιαίου. Κατά μήκος των δύο πεζοδρομίων, του ποδηλατόδρομου και της κεντρικής νησίδας θα διαμορφωθούν λωρίδες πρασίνου στις οποίες θα φυτευτούν εκατοντάδες νέα δέντρα και θα δημιουργηθούν τρεις δενδροστοιχίες συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων.

Στο τμήμα λεωφ. Στροβόλου – Αλεξανδρουπόλεως – Βοσπόρου – Κανάρη θα δημιουργηθούν επίσης νέες δεντροστοιχίες σε λωρίδες πρασίνου κατά μήκος των πεζοδρομίων μήκους περίπου 0,5 χλμ περίπου. Πρόκειται για έργο νέας όδευσης, το οποίο διέρχεται κυρίως διαμέσου μη αναπτυγμένων τεμαχίων γης, δεν αποτελεί βελτίωση υφιστάμενης οδού, όπου συνήθως υπάρχουν πολλά δίκτυα υπηρεσιών τα οποία πρέπει να προστατεύονται και αποτελούν εμπόδιο στη φύτευση πολλών νέων δέντρων κατά μήκος των πεζοδρομίων, καθότι η μελέτη για τη φύτευση θα γίνει παράλληλα με τις μελέτες τοποθέτησης των δικτύων των διαφόρων υπηρεσιών και θα ληφθούν όλες οι πρόνοιες ώστε τα δίκτυα αυτά να μην συγκρούονται με τις δεντροστοιχίες που θα δημιουργηθούν.  

Υπολογίζεται ότι κατά μήκος του δρόμου θα φυτευτούν περισσότερα από 600 νέα δέντρα, ενώ θα γίνουν εκτενείς φυτεύσεις δέντρων και θάμνων στις όχθες του Πεδιαίου ποταμού.
 

Αποφόρτιση κυκλοφοριακού
Η κατασκευή του νέου Δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας, των γεφυρών, καθώς και η βελτίωση των υφιστάμενων οδών στην περιοχή αναμένεται να αποφορτίσουν κυκλοφοριακά τους υφιστάμενους υπό μελέτη δρόμους. Στον προτεινόμενο δρόμο πρωταρχικής σημασίας, αναμένονται ανά ημέρα, περίπου 22.672 μετακινήσεις το 2024, 24.741 μετακινήσεις το 2029 και 26.718 μετακινήσεις το 2034.

Με την υλοποίηση του έργου, ένα μεγάλο ποσοστό κυκλοφοριακού φόρτου και αντίστοιχα των ρύπων που εκπέμπονται από αυτόν, αναμένεται να μεταφερθούν σε αραιοκατοικημένη περιοχή με χαμηλό συντελεστή δόμησης σε σχέση με τον Πυρήνα, όπου επικρατεί πυκνή δόμηση και είναι πιο δύσκολη η διασπορά των ρύπων. Επίσης, ο νέος δρόμος βάσει του σχεδιασμού του θα διαθέτει πιο σύγχρονες υποδομές σε σχέση με τον παλαιό Πυρήνα, όπως λωρίδες πρασίνου, πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους, λεωφορειολωρίδες και υπηρεσιακούς δρόμους, οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλης απόστασης μεταξύ της λωρίδας κύλισης των οχημάτων και των πλησιέστερων κατοικιών.

Επομένως, οι εκπεμπόμενοι ρύποι στον νέο Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας εκτιμάται ότι θα επηρεάζουν μικρότερο μέρος του πληθυσμού σε σχέση με τον Πυρήνα και τις κατοικημένες περιοχές.
 
 
 


Λύση στις πλημμύρες 
Η κατασκευή του έργου θα επιλύσει οριστικά τα σοβαρά φαινόμενα πλημμύρας που παρουσιάζονται κατά τους χειμερινούς μήνες στην υφιστάμενη γέφυρα της οδού Αλεξανδρουπόλεως, παρά το Δημαρχείο Στροβόλου. Για το θέμα έγινε σχετική συνεννόηση με το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων, σε σχέση και με την ευρωπαϊκή οδηγία για τις πλημμύρες.

Τι περιλαμβάνει 
• Κατασκευή Δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας που θα συνδέει τη λεωφόρο Στροβόλου με τη λεωφόρο Αρχαγγέλου (νέα χάραξη).
• Βελτίωση τμημάτων των οδών Βοσπόρου, Αλεξανδρουπόλεως και Κανάρη.
• Κατασκευή νέας γέφυρας στον Πεδιαίο ποταμό.
• Κατασκευή νέας γέφυρας παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως.
• Δεντροφύτευση στην όχθη του ποταμού με 600 περίπου δέντρα και χιλιάδες θάμνοι

 

 

Δειτε Επισης

Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Παράταση στις αιτήσεις για εκμίσθωση βιομηχανικών οικοπέδων
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Άρχισαν οι εργασίες για ανάπλαση της Πλατείας Ηρώων-Οι τρεις φάσεις και πώς επηρεάζεται το κοινό
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Οι ανυπολόγιστες συνέπειες στην κατασκευαστική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα-'Εκκληση από ΟΣΕΟΚ
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
Μαρίνος Κυναιγείρου: Τεράστια προβλήματα σε έργα υπό ανάπτυξη από την απεργία στο σκυρόδεμα
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα