Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο σκαμνί ο ΟΧΣ για καταχρηστικές συμβατικές ρήτρες

Στην έκδοση διοικητικής απόφασης εναντίον του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΣ ΣΤΕΓΗΣ για παράβαση του περί Καταχρηστικών Ρητρών σε Καταναλωτικές Συμβάσεις Νόμου, έχει προχωρήσει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Σταθερή επιδίωξη της Υπηρεσίας είναι η εφαρμογή των νομοθεσιών, ώστε να παρέχεται ένα υψηλό επίπεδο προστασίας στους καταναλωτές μέσω της διασφάλισης των δικαιωμάτων τους.

Η συγκεκριμένη απόφαση ήταν το αποτέλεσμα της έρευνας την οποία διενήργησε ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, σε σχέση με την ύπαρξη καταχρηστικών ρητρών σε συμβάσεις δανείων οι οποίες συνάφθηκαν μεταξύ καταναλωτών και του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΣ ΣΤΕΓΗΣ. 

Σύμφωνα με την απόφαση, ο διευθυντής, ασκώντας τις εξουσίες που του παρέχονται από το Νόμο, αποφάσισε ότι συγκεκριμένοι όροι των υπό αναφορά συμβάσεων αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 5(1), 5(4) και 7 του Νόμου και άρα είναι καταχρηστικοί ή/και αδιαφανείς.

Μεταξύ άλλων, οι εν λόγω όροι αφορούν:
  • Το δικαίωμα του Οργανισμού να χρεώνει τον καταναλωτή με τραπεζικά δικαιώματα, έξοδα και επιβαρύνσεις κατά καιρούς και κατά την απόλυτη κρίση του.
  • Το δικαίωμα του Οργανισμού να διακόψει την επιχορήγηση ή τη μείωση του επιτοκίου, στις περιπτώσεις όπου το επιτόκιο είναι επιδοτημένο ή μειωμένο, κατά την απόλυτη κρίση του και οποτεδήποτε, καθώς και το δικαίωμα να μεταβάλλει μονομερώς επιτοκιακές και άλλες χρεώσεις που βαρύνουν τον καταναλωτή.
  • Το δικαίωμα του Οργανισμού να τροποποιεί μονομερώς τους όρους που καθορίζουν την αποπληρωμή του δανείου και να αυξάνει το επιτόκιο ή να χρεώνει επιπλέον τόκους υπερημερίας σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν καταβάλει οποιαδήποτε δόση στην καθορισμένη ημερομηνία.
  • Τη συνένωση λογαριασμών του καταναλωτή με υποχρεώσεις που έχει προς τον Οργανισμό και το συμψηφισμό/μεταφορά ποσών σε οποιοδήποτε λογαριασμό του για σκοπούς εξόφλησης μέρους ή όλων των υποχρεώσεων του ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, οποτεδήποτε και χωρίς προειδοποίηση προς τον καταναλωτή.
  • Τη διατήρηση των πρόσθετων δικαιωμάτων που ενδέχεται να έχει ο Οργανισμός δυνάμει  νόμου ή εθίμου καθώς και των δικαιωμάτων του που απορρέουν από τους όρους της σύμβασης, χωρίς να παρέχεται αντίστοιχη προστασία των σχετικών δικαιωμάτων του καταναλωτή.

Δειτε Επισης

ING: Αυτές είναι οι εκτιμήσεις για τις μειώσεις των επιτοκίων το 2025 σε ΕΚΤ και Τράπεζα της Αγγλίας
Νάγκελ: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα
Παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης για επανασύσταση του συνεργατισμού-«Ωρίμασαν οι συνθήκες»
Μηχανές ΑΤΜ της«Astrobank» σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Άχνα έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων