L. Nemitsas Ltd: Η πανδημία ως «ευκαιρία» για εσωτερική αναπροσαρμογή
11:39 - 09 Νοεμβρίου 2020
Η εταιρεία L. Nemitsas Ltd, λόγω του τομέα που δραστηριοποιείται, δεν έχει επηρεαστεί σοβαρά από την πανδημία. Η πιο μεγάλη μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρείας, σημειώθηκε κατά την περίοδο του lockdown, αφού μειώθηκε ο όγκος εργασίας και επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό το κομμάτι του λιανικού εμπορίου. Παρόλα αυτά, η πανδημία ήταν μια ευκαιρία για εσωτερική αναπροσαρμογή. Η εταιρεία αύξησε την γκάμα των προϊόντων της μέσω νέων αντιπροσωπιών παγκόσμιας εμβέλειας και κατάφερε να τα διαχωρίσει σε τέσσερεις κατηγορίες, αναλόγως τομέα εξυπηρέτησης (ναυτιλία, κατασκευαστικός τομέας, άντληση και διαχείριση νερού και ενέργεια και ανανεώσιμες πηγές). Κατά συνέπεια, η L.Nemitsas Ltd πέτυχε περαιτέρω ενδυνάμωση του τομέα των after-sales παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις που συμπεριλαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, εγκαταστάσεις, προληπτικές συντηρήσεις και επιδιορθώσεις. Επιπρόσθετα, εν μέσω κορωνοϊού, η εταιρεία προχώρησε σε ψηφιακές λύσεις για εξυπηρέτηση των πελατών καθώς και σε δωρεάν παραδώσεις.
Διαβάστε ακόμα: L. Nemitsas Ltd: Η εταιρεία με ιστορία από το 1913
Ο Τάκης Πέτεβης, Sales Director της L. Nemitsas Ltd, σε συνέντεξή του στο InBusinessNews, μας παρουσιάζει τους τρόπους που η εταιρεία αντιμετώπισε την κρίση της πανδημίας.
Κατά πόσο η κρίση της πανδημίας επηρέασε τις δραστηριότητες της επιχείρησης σας;
Τ.Π. - Λόγω του ότι η εταιρεία μας δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς στη Κύπρο και το εξωτερικό, μέχρι στιγμής θεωρούμε ότι είμαστε από τους «τυχερούς»που δεν «κτύπησε» σοβαρά η πανδημία. Κάποιες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών μας επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό και άλλες παρέμειναν σε επίπεδα προ-πανδημίας. Φυσικά, η πιο μεγάλη μείωση του κύκλου εργασιών μας ήταν κατά την διάρκεια του lockdown, όπου επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό όλο το κομμάτι του λιανικού εμπορίου. Οι πωλήσεις εξαρτημάτων και οι επιδιορθώσεις δεν επηρεάστηκαν τόσο πολύ, λόγω των άμεσων μέτρων που πήραμε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, ιδιαίτερα όσον αφορούσε μηχανήματα πρώτης ανάγκης, όπως γεννήτριες, αντλίες, κλπ.
Πώς διαχειριστήκατε την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα;
Τ.Π. - Η προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα ήταν δύσκολη για όλους μας, όχι μόνο από πλευράς διεκπεραίωσης της εργασίας μας αλλά και από ψυχολογικής πλευράς. Η αρνητική ατμόσφαιρα, οι συνεχείς λυπηρές ειδήσεις και το άγχος για το άγνωστο επισκίαζαν την κοινή λογική. Παρόλα αυτά, συγκεντρώσαμε δυνάμεις και πήραμε γρήγορες αποφάσεις για τους τρόπους με τους οποίους θα αντιδρούσαμε. Συνεχίσαμε να εξυπηρετούμε το πελατολόγιο μας με νέες παραγωγικές διαδικασίες, που έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια τόσο των πελατών όσο και του προσωπικού μας. Μέχρι και σήμερα συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τις διαδικασίες αυτές και τις κρατούμε ως κάτι θετικό το οποίο βγήκε εν μέσω πανδημίας και lockdown.
Πώς αντιμετωπίσατε την περίοδο του lockdown;
Τ.Π. - Ως φυσικό επακόλουθο, ο όγκος εργασίας μας μειώθηκε κατά την διάρκεια του lockdown. Ο ελεύθερος χρόνος που είχαμε μπροστά μας που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολυτέλεια, μας έκανε γρήγορα να αντιληφθούμε πως είναι ευκαιρία για εσωτερική αναπροσαρμογή, εμπλουτισμό και ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας στο πλαίσιο της αειφόρας ανάπτυξης που η πανδημία ανέδειξε ως επιτακτική ανάγκη. Αυξήσαμε την γκάμα των προϊόντων μας μέσω εξασφάλισης νέων παγκόσμιας εμβέλειας αντιπροσωπιών και διαχωρίσαμε τα προϊόντα αυτά σε τέσσερεις κατηγορίες ανάλογα με τον τομέα που εξυπηρετούν: την ναυτιλία, τον κατασκευαστικό τομέα, την άντληση και διαχείριση νερού (και άλλων διαφόρων υγρών και πετρελαιοειδών), όπως επίσης και την ενέργεια και τις ανανεώσιμές πηγές. Πετύχαμε αναδιοργάνωση και περαιτέρω ενδυνάμωση στο τομέα του after-sales, κάνοντας βίωμα μας το γεγονός ότι δεν προσφέρουμε μόνο προϊόντα, αλλά ολοκληρωμένες λύσεις που συμπεριλαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, εγκαταστάσεις, και φυσικά προληπτικές συντηρήσεις και επιδιορθώσεις.
Τ.Π. - Η προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα ήταν δύσκολη για όλους μας, όχι μόνο από πλευράς διεκπεραίωσης της εργασίας μας αλλά και από ψυχολογικής πλευράς. Η αρνητική ατμόσφαιρα, οι συνεχείς λυπηρές ειδήσεις και το άγχος για το άγνωστο επισκίαζαν την κοινή λογική. Παρόλα αυτά, συγκεντρώσαμε δυνάμεις και πήραμε γρήγορες αποφάσεις για τους τρόπους με τους οποίους θα αντιδρούσαμε. Συνεχίσαμε να εξυπηρετούμε το πελατολόγιο μας με νέες παραγωγικές διαδικασίες, που έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια τόσο των πελατών όσο και του προσωπικού μας. Μέχρι και σήμερα συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τις διαδικασίες αυτές και τις κρατούμε ως κάτι θετικό το οποίο βγήκε εν μέσω πανδημίας και lockdown.
Πώς αντιμετωπίσατε την περίοδο του lockdown;
Τ.Π. - Ως φυσικό επακόλουθο, ο όγκος εργασίας μας μειώθηκε κατά την διάρκεια του lockdown. Ο ελεύθερος χρόνος που είχαμε μπροστά μας που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολυτέλεια, μας έκανε γρήγορα να αντιληφθούμε πως είναι ευκαιρία για εσωτερική αναπροσαρμογή, εμπλουτισμό και ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας στο πλαίσιο της αειφόρας ανάπτυξης που η πανδημία ανέδειξε ως επιτακτική ανάγκη. Αυξήσαμε την γκάμα των προϊόντων μας μέσω εξασφάλισης νέων παγκόσμιας εμβέλειας αντιπροσωπιών και διαχωρίσαμε τα προϊόντα αυτά σε τέσσερεις κατηγορίες ανάλογα με τον τομέα που εξυπηρετούν: την ναυτιλία, τον κατασκευαστικό τομέα, την άντληση και διαχείριση νερού (και άλλων διαφόρων υγρών και πετρελαιοειδών), όπως επίσης και την ενέργεια και τις ανανεώσιμές πηγές. Πετύχαμε αναδιοργάνωση και περαιτέρω ενδυνάμωση στο τομέα του after-sales, κάνοντας βίωμα μας το γεγονός ότι δεν προσφέρουμε μόνο προϊόντα, αλλά ολοκληρωμένες λύσεις που συμπεριλαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, εγκαταστάσεις, και φυσικά προληπτικές συντηρήσεις και επιδιορθώσεις.
Σε τι αλλαγές προβήκατε για αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας;
Τ.Π. -Λόγω της φύσης της δουλειάς μας, οι επαφές με τους πελάτες μας από ανέκαθεν γίνονταν μέσω προσωπικών συναντήσεων, είτε στο κατάστημα μας είτε στον χώρο τους. Αυτό κάνει την τηλεργασία να μην είναι εφικτή, ειδικότερα στο τομέα των επιδιορθώσεων καιτων παρεχόμενων τεχνικών υπηρεσιών που χρειάζονται άμεση ανταπόκριση και φυσική παρουσία. Η πρώτη κίνηση που κάναμε ήταν να διευκολύνουμε την επικοινωνία με τους πελάτες όσον αφορά την ικανοποίηση των αναγκών τους και έτσι τους απελευθερώσαμε από το να πρέπει να μας επισκεφθούν ή να τους επισκεφθούμε όταν χρειάζονται κάτι. Δημιουργήσαμε ψηφιακή λύση, με ένα απλό email που αυτό-επεξεργάζεται μια νέα ζήτηση και δημιουργείται αριθμός αναφοράς για τον πελάτη, ενώ επίσης προσθέσαμε live chat στην ιστοσελίδα μας με άμεση ανταπόκριση. Λύνοντας το θέμα της αρχικής ζήτησης, ξεκινήσαμε κατά την διάρκεια του lockdown δωρεάν παραδώσεις σε όλη την Κύπρο και δημιουργήσαμε πρόγραμμα ψηφιακής μορφής των συνεργείων μας έτσι ώστε να είναι όλο το προσωπικό άμεσα ενήμερο των ανοιχτών εργασιών ασχέτως του που βρίσκονται. Όσον αφορά τις προσωπικές επαφές, δεν υπάρχουν πουθενά στους χώρους μας πάνω από δύο άτομα στον ίδιο χώρο, ενώ τηρούνται οι αποστάσεις και όλα τα προστατευτικά μέτρα μεταξύ συναδέλφων και πελατών όπως προβλέπουν τα σχετικά διατάγματα. Επίσης ενισχύσαμε την δυνατότητα ψηφιακών πληρωμών με την εφαρμογή πληρωμής με κάρτα και εκτός των εγκαταστάσεων μας κατά την παράδοση προϊόντος ή εκτέλεσης εργασίας. Όσον αφορά τις επαφές μας με συνεργάτες και πελάτες στο εξωτερικό, χάρη στην άρτια ηλεκτρονική υποδομή και οργάνωση που είχεη εταιρεία μας, οι τηλεδιασκέψεις εφαρμόστηκαν άμεσα και με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκαν δεκάδες διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια τα οποία αντικατέστησαν τα εκπαιδευτικά ταξίδια.
Τι σας έχει διδάξει η πανδημία;
Τ.Π. - Όπως και το 2013, για μια ακόμη μια φορά μας υπενθυμίζεται το γεγονός ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και ότι ανά πάσα στιγμή μια καλή εικόνα μπορεί να ανατραπεί από παράγοντες που σε μεγάλο βαθμό δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Από εκεί και πέρα όμως, είναι στο χέρι μας το πως θα αντιμετωπίσουμε ένα απρόσμενο αρνητικό γεγονός. Δεν λέω ότι πρέπει να το αγνοήσουμε. Αντιθέτως πρέπει να δεχτούμε και να αντιληφθούμε με ηρεμία και καθαρή σκέψη τα αρνητικά μιας τέτοιας κατάστασης, να τα απομονώσουμε, και να βρούμε τρόπους να τα μετατρέψουμε σε κάτι θετικό. Σίγουρα δεν είναι εύκολο αλλά σε μεγάλο βαθμό τα καταφέραμε σαν ομάδα με όλους μας τους συναδέλφους και συνεργάτες, και θεωρούμε ότι αναλόγως είμαστε αρκετά προετοιμασμένοι και για το γεγονός ότι τα δύσκολα έπονται. Για όλα υπάρχει λύση φτάνει να έχουμε την δυνατότητα να δούμε το φως στο τέλος του τούνελ όσο μακριά και αν βρίσκεται. Μόνο το να το βλέπουμε είναι αρκετό για να δώσει την ώθηση που χρειάζεται και να δείξει την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για ανάκαμψη. Όπως λέει ένα ρητό, «Μην αφήσετε μια κρίση να γίνει δικαιολογία για την αποτυχία σας. Κάντε την ευκαιρία για την επιτυχία σας.»
Τ.Π. -Λόγω της φύσης της δουλειάς μας, οι επαφές με τους πελάτες μας από ανέκαθεν γίνονταν μέσω προσωπικών συναντήσεων, είτε στο κατάστημα μας είτε στον χώρο τους. Αυτό κάνει την τηλεργασία να μην είναι εφικτή, ειδικότερα στο τομέα των επιδιορθώσεων καιτων παρεχόμενων τεχνικών υπηρεσιών που χρειάζονται άμεση ανταπόκριση και φυσική παρουσία. Η πρώτη κίνηση που κάναμε ήταν να διευκολύνουμε την επικοινωνία με τους πελάτες όσον αφορά την ικανοποίηση των αναγκών τους και έτσι τους απελευθερώσαμε από το να πρέπει να μας επισκεφθούν ή να τους επισκεφθούμε όταν χρειάζονται κάτι. Δημιουργήσαμε ψηφιακή λύση, με ένα απλό email που αυτό-επεξεργάζεται μια νέα ζήτηση και δημιουργείται αριθμός αναφοράς για τον πελάτη, ενώ επίσης προσθέσαμε live chat στην ιστοσελίδα μας με άμεση ανταπόκριση. Λύνοντας το θέμα της αρχικής ζήτησης, ξεκινήσαμε κατά την διάρκεια του lockdown δωρεάν παραδώσεις σε όλη την Κύπρο και δημιουργήσαμε πρόγραμμα ψηφιακής μορφής των συνεργείων μας έτσι ώστε να είναι όλο το προσωπικό άμεσα ενήμερο των ανοιχτών εργασιών ασχέτως του που βρίσκονται. Όσον αφορά τις προσωπικές επαφές, δεν υπάρχουν πουθενά στους χώρους μας πάνω από δύο άτομα στον ίδιο χώρο, ενώ τηρούνται οι αποστάσεις και όλα τα προστατευτικά μέτρα μεταξύ συναδέλφων και πελατών όπως προβλέπουν τα σχετικά διατάγματα. Επίσης ενισχύσαμε την δυνατότητα ψηφιακών πληρωμών με την εφαρμογή πληρωμής με κάρτα και εκτός των εγκαταστάσεων μας κατά την παράδοση προϊόντος ή εκτέλεσης εργασίας. Όσον αφορά τις επαφές μας με συνεργάτες και πελάτες στο εξωτερικό, χάρη στην άρτια ηλεκτρονική υποδομή και οργάνωση που είχεη εταιρεία μας, οι τηλεδιασκέψεις εφαρμόστηκαν άμεσα και με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκαν δεκάδες διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια τα οποία αντικατέστησαν τα εκπαιδευτικά ταξίδια.
Τι σας έχει διδάξει η πανδημία;
Τ.Π. - Όπως και το 2013, για μια ακόμη μια φορά μας υπενθυμίζεται το γεγονός ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και ότι ανά πάσα στιγμή μια καλή εικόνα μπορεί να ανατραπεί από παράγοντες που σε μεγάλο βαθμό δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Από εκεί και πέρα όμως, είναι στο χέρι μας το πως θα αντιμετωπίσουμε ένα απρόσμενο αρνητικό γεγονός. Δεν λέω ότι πρέπει να το αγνοήσουμε. Αντιθέτως πρέπει να δεχτούμε και να αντιληφθούμε με ηρεμία και καθαρή σκέψη τα αρνητικά μιας τέτοιας κατάστασης, να τα απομονώσουμε, και να βρούμε τρόπους να τα μετατρέψουμε σε κάτι θετικό. Σίγουρα δεν είναι εύκολο αλλά σε μεγάλο βαθμό τα καταφέραμε σαν ομάδα με όλους μας τους συναδέλφους και συνεργάτες, και θεωρούμε ότι αναλόγως είμαστε αρκετά προετοιμασμένοι και για το γεγονός ότι τα δύσκολα έπονται. Για όλα υπάρχει λύση φτάνει να έχουμε την δυνατότητα να δούμε το φως στο τέλος του τούνελ όσο μακριά και αν βρίσκεται. Μόνο το να το βλέπουμε είναι αρκετό για να δώσει την ώθηση που χρειάζεται και να δείξει την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για ανάκαμψη. Όπως λέει ένα ρητό, «Μην αφήσετε μια κρίση να γίνει δικαιολογία για την αποτυχία σας. Κάντε την ευκαιρία για την επιτυχία σας.»
Η εταιρεία L. Nemitsas Ltd
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς μηχανολογικής φύσεως. Ιδρύθηκε το 1913 με ένα μικρό μηχανουργείο στη Λεμεσό. Η δεύτερη και ιδιαίτερα η τρίτη γενιά, προβήκαν στη μεγάλη ανάπτυξη της εταιρείας, δημιουργώντας μια δυνατή επωνυμία στη Κύπρο αλλά και σε χώρες του εξωτερικού. Το 2000 όταν το εργοστάσιο απαλλοτριώθηκε, η Λουίζα Νέμιτσα Πέτεβη, μαζί με τον Χριστόδουλο Ιωάννου, συνέχισαν τις δραστηριότητες της εταιρείας Nemitsas υπό την επωνυμία «L. Nemitsas Ltd.» Σήμερα η εταιρεία συνεχίζει τις βιομηχανικές της δραστηριότητες και την αντιπροσώπευση ξένων εταιρειών κολοσσών στον τομέα, καθώς και αυτό που ήταν η ειδίκευση της εξ’ αρχής, δηλαδή η πώληση, εγκατάσταση και συντήρηση όλων των ειδών αντλιών νερού.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς μηχανολογικής φύσεως. Ιδρύθηκε το 1913 με ένα μικρό μηχανουργείο στη Λεμεσό. Η δεύτερη και ιδιαίτερα η τρίτη γενιά, προβήκαν στη μεγάλη ανάπτυξη της εταιρείας, δημιουργώντας μια δυνατή επωνυμία στη Κύπρο αλλά και σε χώρες του εξωτερικού. Το 2000 όταν το εργοστάσιο απαλλοτριώθηκε, η Λουίζα Νέμιτσα Πέτεβη, μαζί με τον Χριστόδουλο Ιωάννου, συνέχισαν τις δραστηριότητες της εταιρείας Nemitsas υπό την επωνυμία «L. Nemitsas Ltd.» Σήμερα η εταιρεία συνεχίζει τις βιομηχανικές της δραστηριότητες και την αντιπροσώπευση ξένων εταιρειών κολοσσών στον τομέα, καθώς και αυτό που ήταν η ειδίκευση της εξ’ αρχής, δηλαδή η πώληση, εγκατάσταση και συντήρηση όλων των ειδών αντλιών νερού.