Μ.Residence: Ψηφιακές καινοτομίες για αγορά ακινήτων
11:00 - 30 Νοεμβρίου 2020
Εικονικές ξεναγήσεις ακινήτων, ηλεκτρονικές υπογραφές και ψηφιακά συμβόλαια είναι μερικές από τις καινοτομίες που εφάρμοσε η Μ.Residence για αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας αφού ο κορωνοϊός επηρέασε τον τρόπο λειτουργίας της κτηματαγοράς. Παράλληλα, οι αγοραστές πλέον αναζητούν καινούρια χαρακτηριστικά στα ακίνητα και είναι διατεθειμένοι να δουν κατοικίες σε τοποθεσίες που προηγουμένως δεν ήταν στις επιλογές τους, όπως είναι τα προάστια των πόλεων.
Ο Νικόλας Μιχαλιάς, ιδρυτής της Μ.Residence, σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, αποκαλύπτει κατά πόσο η κρίση της πανδημίας επηρέασε τις δραστηριότητες της εταιρείας και γενικότερα τις πωλήσεις των ακινήτων.
«Βρισκόμαστε μπροστά στην μεγάλη διπλή πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των εργασιών μας χωρίς να χάνουμε την παραδοσιακή προσωπική επαφή που χαρακτηρίζει το επάγγελμα μας.»
Κατά πόσο η κρίση της πανδημίας επηρέασε τις δραστηριότητες της επιχείρησης σας;
Αναπόφευκτα ο κορωνοϊος έχει ανατρέψει τις παραδοσιακές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Όσον αφορά την παραδοσιακή κτηματική συναλλαγή απαιτεί την φυσική παρουσία των εμπλεκομένων στο κτηματολόγιο, κάτι που καθυστέρει αρκετά αυτές τις ημέρες. Η εταιρεία μας επηρεάστηκε στον τρόπο διεκπεραίωσης της εργασίας αλλά όχι από την ζήτηση για τα ακίνητα. Το μέλλον έφτασε νωρίτερα και έπρεπε αστραπιαία να πάρουμε μέτρα για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις αλλαγές συμπεριφοράς των πελατών.
Πώς επηρεάστηκε η ζήτηση των ακινήτων εν μέσω της πανδημίας;
Από την πρώτη εβδομάδα της πανδημίας εισηγάγαμε τις on demand εικονικές ξεναγήσεις στην ιστοσελίδα μας. Η ζήτηση για τα ακίνητα ήταν αρκετά υψηλή και προσέξαμε αλλαγές στις συμπεριφορές των πελατών. Οι προτιθέμενοι αγοραστές έψαχναν καινούρια χαρακτηριστικά στα ακίνητα όπως γραφείο, κήπο, γυμναστήριο, υπόγειο, πισίνα και ήταν διατεθειμένοι να δουν κατοικίες σε τοποθεσίες που δεν σκέφτονταν προηγουμένως όπως τα προάστια των πόλεων. Οι δεύτερες εξοχικές κατοικίες, ξαφνικά μπορούσαν να γίνουν πρώτες και μόνιμες. Αν μπορείς να δουλέψεις από το σπίτι, γιατί όχι από μια παραθαλάσσια κατοικία με θέα την θάλασσα;
Σε τι αλλαγές προβήκατε για αντιμετώπιση των επιπτώσεων;
Οι αλλαγές στον τρόπο εργασίας μας δεν ήταν πολύ μεγάλες γιατί υπάρχει ήδη η υποδομή του cloud, paperless γραφείου έτσι ώστε να μπορούμε να εργαζόμαστε από το κινητό μας μέσω δικών μας εφαρμογών από οποιαδήποτε τοποθεσία.
Βέβαια, έχουμε επισπεύσει κάποιες εφαρμογές και καινούριες πλατφόρμες οι οποίες είναι υπό κατασκευή και θα παρουσιαστούν εντός του 2021 το οποίο θεωρούμε κομβικό για την αναβάθμιση της τεχνολογίας στην αγορά. Γενικά οι πελάτες μας αγκάλιασαν τις εικονικές ξεναγήσεις, τις ηλεκτρονικές υπογραφές και τα ψηφιακά συμβόλαια.
Τι σας έχει διδάξει η πανδημία όσον αφορά τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες;
Όπως η αγορά φαγητού και η παράδοση των υπεραγορών έχει γίνει disrupted μέσα σε λίγους μήνες, θεωρώ πως το 2021 θα είναι η χρόνια των κτηματομεσιτικών υπηρεσιών να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη με on demand, online εφαρμογές. Η αναβάθμιση της εμπειρίας πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο των εφαρμογών και των πλατφόρμων κάθε οργανισμού. Το offline γίνεται εύκολα online, και στον τομέα μας αυτό σημαίνει ότι η ορατότητα των κτιρίων δεν περιορίζεται μόνο στον κόσμο του offline. Τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν τα ακίνητα ελκυστικά, όπως η τοποθεσία, προσπελασιμότητα και η ορατότητα αμφισβητούνται. Απομακρυσμένα κτίρια και τοποθεσίες μπορούν να γίνουν εύκολα προσβάσιμες, να συνδεθούν με την αγορά και να έχουν νέες χρήσεις. Έτσι, περιοχές απομακρυσμένες από το κέντρο που δεν τις σκεφτόμασταν καν, αλλά και εξοχικές κατοικίες μπορούν να γίνουν προτεραιότητες. Η αποκέντρωση είναι πλέον επιλογή για πολλούς. Επίσης η πανδημία μας έχει διδάξει ότι πρέπει να έχουμε έτοιμες καινοτόμες λύσεις και να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Είμαστε όλοι γνώστες των παραδειγμάτων WeWork και Αirbnb. Η ευελιξία είναι κλειδί για την μετά κορωνοϊό εποχή. Για αυτό έχουν ανθήσει τα Pop-Up καταστήματα στο εξωτερικό με ενοικιάσεις μέγιστο έξι μηνών. Βρισκόμαστε μπροστά στην μεγάλη διπλή πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των εργασιών μας χωρίς να χάνουμε την παραδοσιακή προσωπική επαφή που χαρακτηρίζει το επάγγελμα μας.
Ο Νικόλας Μιχαλιάς, ιδρυτής της Μ.Residence, σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, αποκαλύπτει κατά πόσο η κρίση της πανδημίας επηρέασε τις δραστηριότητες της εταιρείας και γενικότερα τις πωλήσεις των ακινήτων.
«Βρισκόμαστε μπροστά στην μεγάλη διπλή πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των εργασιών μας χωρίς να χάνουμε την παραδοσιακή προσωπική επαφή που χαρακτηρίζει το επάγγελμα μας.»
Κατά πόσο η κρίση της πανδημίας επηρέασε τις δραστηριότητες της επιχείρησης σας;
Αναπόφευκτα ο κορωνοϊος έχει ανατρέψει τις παραδοσιακές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Όσον αφορά την παραδοσιακή κτηματική συναλλαγή απαιτεί την φυσική παρουσία των εμπλεκομένων στο κτηματολόγιο, κάτι που καθυστέρει αρκετά αυτές τις ημέρες. Η εταιρεία μας επηρεάστηκε στον τρόπο διεκπεραίωσης της εργασίας αλλά όχι από την ζήτηση για τα ακίνητα. Το μέλλον έφτασε νωρίτερα και έπρεπε αστραπιαία να πάρουμε μέτρα για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις αλλαγές συμπεριφοράς των πελατών.
Πώς επηρεάστηκε η ζήτηση των ακινήτων εν μέσω της πανδημίας;
Από την πρώτη εβδομάδα της πανδημίας εισηγάγαμε τις on demand εικονικές ξεναγήσεις στην ιστοσελίδα μας. Η ζήτηση για τα ακίνητα ήταν αρκετά υψηλή και προσέξαμε αλλαγές στις συμπεριφορές των πελατών. Οι προτιθέμενοι αγοραστές έψαχναν καινούρια χαρακτηριστικά στα ακίνητα όπως γραφείο, κήπο, γυμναστήριο, υπόγειο, πισίνα και ήταν διατεθειμένοι να δουν κατοικίες σε τοποθεσίες που δεν σκέφτονταν προηγουμένως όπως τα προάστια των πόλεων. Οι δεύτερες εξοχικές κατοικίες, ξαφνικά μπορούσαν να γίνουν πρώτες και μόνιμες. Αν μπορείς να δουλέψεις από το σπίτι, γιατί όχι από μια παραθαλάσσια κατοικία με θέα την θάλασσα;
Σε τι αλλαγές προβήκατε για αντιμετώπιση των επιπτώσεων;
Οι αλλαγές στον τρόπο εργασίας μας δεν ήταν πολύ μεγάλες γιατί υπάρχει ήδη η υποδομή του cloud, paperless γραφείου έτσι ώστε να μπορούμε να εργαζόμαστε από το κινητό μας μέσω δικών μας εφαρμογών από οποιαδήποτε τοποθεσία.
Βέβαια, έχουμε επισπεύσει κάποιες εφαρμογές και καινούριες πλατφόρμες οι οποίες είναι υπό κατασκευή και θα παρουσιαστούν εντός του 2021 το οποίο θεωρούμε κομβικό για την αναβάθμιση της τεχνολογίας στην αγορά. Γενικά οι πελάτες μας αγκάλιασαν τις εικονικές ξεναγήσεις, τις ηλεκτρονικές υπογραφές και τα ψηφιακά συμβόλαια.
Τι σας έχει διδάξει η πανδημία όσον αφορά τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες;
Όπως η αγορά φαγητού και η παράδοση των υπεραγορών έχει γίνει disrupted μέσα σε λίγους μήνες, θεωρώ πως το 2021 θα είναι η χρόνια των κτηματομεσιτικών υπηρεσιών να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη με on demand, online εφαρμογές. Η αναβάθμιση της εμπειρίας πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο των εφαρμογών και των πλατφόρμων κάθε οργανισμού. Το offline γίνεται εύκολα online, και στον τομέα μας αυτό σημαίνει ότι η ορατότητα των κτιρίων δεν περιορίζεται μόνο στον κόσμο του offline. Τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν τα ακίνητα ελκυστικά, όπως η τοποθεσία, προσπελασιμότητα και η ορατότητα αμφισβητούνται. Απομακρυσμένα κτίρια και τοποθεσίες μπορούν να γίνουν εύκολα προσβάσιμες, να συνδεθούν με την αγορά και να έχουν νέες χρήσεις. Έτσι, περιοχές απομακρυσμένες από το κέντρο που δεν τις σκεφτόμασταν καν, αλλά και εξοχικές κατοικίες μπορούν να γίνουν προτεραιότητες. Η αποκέντρωση είναι πλέον επιλογή για πολλούς. Επίσης η πανδημία μας έχει διδάξει ότι πρέπει να έχουμε έτοιμες καινοτόμες λύσεις και να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Είμαστε όλοι γνώστες των παραδειγμάτων WeWork και Αirbnb. Η ευελιξία είναι κλειδί για την μετά κορωνοϊό εποχή. Για αυτό έχουν ανθήσει τα Pop-Up καταστήματα στο εξωτερικό με ενοικιάσεις μέγιστο έξι μηνών. Βρισκόμαστε μπροστά στην μεγάλη διπλή πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των εργασιών μας χωρίς να χάνουμε την παραδοσιακή προσωπική επαφή που χαρακτηρίζει το επάγγελμα μας.