Οι Εσπερινές Σχολές του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας

Σε ένα οικονομικό και κατ’ επέκταση εργασιακό περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς, όπου η ανεργία εξελίσσεται σε μάστιγα της εποχής και συνάμα εφιάλτη για εκατομμύρια ανθρώπους όλων των ηλικιών σε ολόκληρο τον κόσμο, η διεύρυνση του κύκλου ευκαιριών απασχόλησης μέσω της παροχής υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικών προγραμμάτων Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, τα οποία να προσφέρουν στους αποδέχτες τους υψηλού επιπέδου γνωσιακά εχέγγυα και να τους διανοίγουν προοπτικές, αποτελεί την καλύτερη και αποτελεσματικότερη απάντηση του προβλήματος. Τρανή απόδειξη άλλωστε, το γεγονός ότι σχετικές έρευνες κατέδειξαν πως σε χώρες όπου η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση είναι ανεπτυγμένη, τα ποσοστά ανεργίας βρίσκονται χαμηλά, μιας και η είσοδος στην αγορά εργασίας και η εξεύρεση απασχόλησης, είναι ευκολότερη μέσω της τεχνικής εκπαίδευσης. 
 
Είναι στο πλαίσιο αυτό ακριβώς, που με στόχο την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, την προσαρμογή στις διαφοροποιήσεις στη δομή της οικονομίας και την ανάπτυξη εξειδικευμένου, κατάλληλα καταρτισμένου και ευέλικτου ανθρώπινου δυναμικού, η Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΔΜΤΕΕΚ) του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, εφαρμόζει από το 2015 το Σύστημα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΤΕΕΚ). Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο, ελκυστικό, ευέλικτο και υψηλής ποιότητας Σύστημα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο ανταποκρίνεται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της κυπριακής οικονομίας και κοινωνίας, όπως αυτές προκύπτουν από το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπικό και διεθνές οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον.
 
Το Σύστημα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στοχεύει συγκεκριμένα στην εκπαίδευση και ενδυνάμωση των ατόμων(μαθητών/ριών και σπουδαστών/ριών) σε βασικές ικανότητες, αλλά και σε ειδικές επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, για καλύτερη αξιοποίηση ευκαιριών και αντιμετώπιση προκλήσεων στην κοινωνία, την οικονομία και τον χώρο εργασίας. Στοχεύει, ταυτόχρονα, στη δημιουργία κατάλληλου υπόβαθρου για περαιτέρω τεχνικές και τεχνολογικές σπουδές, ενώ την ίδια ώρα η ενδυνάμωση επεκτείνεται και στην απόκτηση εμπειριών μέσα από προγράμματα πρακτικής κατάρτισης στον χώρο εργασίας.
 
Για τις εσπερινές σχολές του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, μίλησε στην κάμερα του InBusinessNews, ο Δρ. Ηλίας Μαρκάτζιης, διευθυντής μέσης τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
 
 
Εσπερινές Σχολές Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Οι Εσπερινές Σχολές Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προσφέρουν μια δεύτερη ευκαιρία σε άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει τη Μέση Εκπαίδευση. Ως εκ τούτου, δέχονται ενήλικα άτομα ανεξαρτήτου ηλικίας, κατόχους απολυτηρίου Γυμνασίου, που θέλουν να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους και να αποκτήσουν απολυτήριο Μέσης Εκπαίδευσης.
Τα προγράμματα σπουδών που προσφέρονται είναι τριετή και ισοδύναμα με τα προγράμματα Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΜΤΕΕ) που προσφέρονται στην πρωινή φοίτηση. 

 

Δειτε Επισης

Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)
ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνώριση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. η απασχόληση στην Κύπρο-Τρίτη σε υπερειδίκευση εργαζομένων
Σε αυξητική τάση η αδήλωτη και παράνομη εργασία-Η έκκληση Παναγιώτου στους εργοδότες και τα νέα μέτρα
Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»