powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

Νέα δυναμική

Η εμπειρία του κορωνοϊού απέδειξε ότι πρέπει να διαφοροποιήσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε και σκεφτόμαστε, συνεχίζοντας με νέα δυναμική στο πλαίσιο αναπροσαρμογής των μοντέλων εργασίας μας. Οι επιπτώσεις στον ασφαλιστικό τομέα και την οικονομία εξακολουθούν να είναι εμφανείς, αναφέρει ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών, Ανδρέας Αθανασιάδης, μιλώντας για άμεση δράση και αντίδραση.
 
Η πανδημία του covid-19 άλλαξε τις προτεραιότητες και τους στόχους της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Η όλη εμπειρία μας απέδειξε, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να αποσυνδέσουμε την έννοια της παραγωγικότητας από τη φυσική παρουσία σε ένα χώρο για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να απελευθερωθούμε από τυπολατρικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες που περισσότερο εξυπηρετούν παλιές συνήθειες παρά την ουσία. 
 
Ιεράρχηση κινδύνων

Σε εμπορικό επίπεδο έγινε μια υπόδειξη προς μια διαφορετική, ίσως πιο ορθή ιεράρχηση των κινδύνων, πάνω στην οποία οικοδομείται η ασφαλιστική κάλυψη. Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι, η απρόσμενη διακοπή εργασιών, η ασφάλεια ταξιδιού, αλλά και οι οικονομικές δυσκολίες που προκύπτουν εξαιτίας μιας πανδημίας, ανέβηκαν πιο ψηλά στην ατζέντα των ασφαλισμένων.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες σε ελάχιστο χρόνο προσαρμόστηκαν στη νέα πραγματικότητα και πήραν μαθήματα για το αύριο. Άλλωστε, οι προκλήσεις είναι βασικό χαρακτηριστικό της βιομηχανίας μας, η οποία βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση.
 
Αρωγή στα μέλη

Ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά σώματα όσο και με την εποπτική Αρχή στην Κύπρο. Σε τακτική βάση γινόταν συλλογή πληροφοριών από τις εταιρείες - μέλη και επεξεργασία των δεδομένων του ασφαλιστικού κλάδου στην Κύπρο. Μέσα από συνεχείς τηλεδιασκέψεις με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς συνδέσμους και την Insurance Europe μεταφέραμε τα δικά μας δεδομένα και λαμβάναμε πίσω πληροφόρηση για την κατάσταση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που συχνά αποτελούσαν προπομπό για τις δικές μας εξελίξεις στην Κύπρο. Μέσα από μια εμπεριστατωμένη ανταλλαγή απόψεων με τους Ευρωπαίους συνάδελφους εξάγονταν διάφορα συμπεράσματα, τα οποία μεταφέραμε με τη σειρά μας προς όλες τις εταιρείες - μέλη μας, ώστε να αντιμετωπίσουν όσο το δυνατό καλύτερα την έκτακτη κατάσταση.
 
Στήριξη πελατών
Πρώτο μας μέλημα διαχρονικά είναι ο σωστός χειρισμός των πελατών και των συμβολαίων τους. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις εξέτασαν ξεχωριστά τις ανάγκες κάθε πελάτη και μαζί βρήκανε τις λύσεις. Σε απόλυτο συντονισμό με τον σύνδεσμο και με τη στήριξή του παρείχαν τις απαραίτητες διευκολύνσεις, έδειξαν ανοχή στην καθυστερημένη καταβολή ασφαλίστρων πληρωμών και απέφυγαν τις ακυρώσεις συμβολαίων.
Πολλές ήταν και οι εταιρείες που επέκτειναν δωρεάν την ασφαλιστική κάλυψη για ακατοίκητες εξοχικές κατοικίες και για εκτός λειτουργίας γραφεία επιχειρήσεων. Άλλες επέκτειναν δωρεάν τα ασφαλιστήρια στον κατασκευαστικό τομέα για περίοδο ίση με τη διάρκεια των διαταγμάτων αναστολής των εργασιών των εργοταξίων.
Ακόμα, ως ασφαλιστική βιομηχανία, στο σύνολό της, προχωρήσαμε σε δωρεά €100.000 για αγορά εξοπλισμού από τα δημόσια νοσηλευτήρια με σκοπό την περίθαλψη των συμπολιτών μας.
 
Αναπροσαρμογή μοντέλων
Η αντίδραση της ασφαλιστικής αγοράς, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ήταν άμεση και ικανοποιητική, με αποτέλεσμα η επόμενη μέρα να μας βρίσκει σε γερές βάσεις.
Η αναγκαιότητα της ψηφιακής αποπληρωμής δόσεων και της τηλε-επικοινωνίας, μεταξύ πελάτη και ασφαλιστικού συμβούλου, είναι τεράστια. Οι τεχνολογικές προκλήσεις προϋποθέτουν διαφορετική οπτική στον τρόπο προσέγγισης της αγοράς και είναι ευχάριστο το γεγονός ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα των μελών μας αναπροσαρμόζονται διαρκώς στις νέες καταστάσεις.
 
Πειθαρχία στους νόμους
Πέραν της διαφοροποίησης, λόγω της σύγχρονης εμπειρίας που απαιτεί ο πελάτης, γίνονται συνεχείς αναπροσαρμογές στο νομοθετικό και εποπτικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες που μετουσιώνονται σε εθνική νομοθεσία δημιουργούν επιπλέον υποχρεώσεις στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αφιερώνουν ολοένα και περισσότερους πόρους για ικανοποίηση των εποπτικών υποχρεώσεων.  Ωστόσο, η αγορά μας είναι ένας ζωντανός οργανισμός και η ευελιξία που τη χαρακτηρίζει στην ολότητά της επιτρέπει σε μικρούς και μεγάλους παράγοντες της αγοράς να ανταποκριθούν με επάρκεια στις ανάγκες του κοινού σε πνεύμα σύμπνοιας και συνεργασίας.
 
Επιλογές στις συντάξεις
Μετά από μεγάλο αγώνα, οι στρεβλώσεις του σχετικού νομοσχεδίου που δεν επέτρεπαν τη μεταφορά ταμείων προνοίας σε συνταξιοδοτικά ασφαλιστικά ταμεία κλάδου 7, έτυχαν διόρθωσης. Αυτή είναι μόνο η αρχή. Η υποχρέωση που περιέχεται στη νομοθεσία για έκδοση οδηγιών από τους αρμόδιους φορείς πρέπει ταχύτατα να μετουσιωθεί σε πράξη, ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν, επιτέλους, μπροστά τους επιλογές διασφάλισης των συνταξιοδοτικών τους ωφελημάτων.
 
Ενίσχυση στο ΓεΣΥ

Οι ασφαλιστικές εταιρείες, μετά την εφαρμογή του ΓεΣΥ, όχι μόνο δεν κατάργησαν τα σχέδια υγείας τους, αλλά προχώρησαν στην ανανέωσή τους. Ο τομέας της υγείας ενισχύθηκε περαιτέρω, αποδεικνύοντας την τεράστια εμπιστοσύνη που τυγχάνει η ιδιωτική ασφάλιση από τους πολίτες.  Η αυξητική τάση, με την οποία έκλεισε το 2019 στον κλάδο υγείας συνεχίστηκε, αν και σε μικρότερο βαθμό, και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 με τα ασφάλιστρα να παρουσιάζονται αυξημένα κατά 2,5%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν τη θέση μας ότι η ασφαλιστική βιομηχανία αποτελεί αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι της παροχής υγείας στο σύνολο του πληθυσμού. Ο πολίτης αντιλαμβάνεται και αναγνωρίζει τη διαφοροποίηση που του προσφέρει ένα ασφαλιστήριο υγείας, το οποίο του επιτρέπει την ελεύθερη επιλογή σε νοσοκομεία και ιατρούς στην Κύπρο ή το εξωτερικό, καλύψεις και υπηρεσίες που δεν προσφέρει το κρατικό σύστημα υγείας και άμεση πρόσβαση σε ιατρική φροντίδα χωρίς ουρές και λίστες αναμονής. 
 
Αρμονική συνύπαρξη

Ευχή μας είναι το κράτος να αντιληφθεί την ανάγκη αμιγούς συνεργασίας μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και υπουργείου. Εμείς επιμέναμε πάντα στον παράλληλο και συμπληρωματικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης πλάι στο εθνικό σύστημα υγείας, με τα δύο να συνυπάρχουν αρμονικά. Άλλωστε, η ιατρική φροντίδα που καλύπτεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, απορροφά ένα σημαντικό μέρος των δαπανών από το κρατικό σύστημα υγείας, επιτρέποντάς του να διατηρεί ένα υψηλό επίπεδο ιατρικών υπηρεσιών, χωρίς να αυξάνει το κόστος και κατά συνέπεια τις φορολογίες προς τους πολίτες.
 
Ψηφιακή ζωή
Η περίοδος των περιοριστικών μέτρων δημιούργησε μια πρωτοφανή κατάσταση για όλους μας. Ο πελάτης στράφηκε προς τη χρήση της τεχνολογίας.
Εμείς δεν ξαφνιαστήκαμε. Η ζωή του ανθρώπου γίνεται όλο και πιο πολύ ψηφιακή. Η εξέλιξη της ανθρώπινης  τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία είναι εντυπωσιακή και η ζωή μας, πλέον, έχει ενσωματώσει τη χρήση των έξυπνων τηλεφώνων, των tablets, των αυτόματων συσκευών, της επαυξημένης πραγματικότητας και τόσων άλλων.
Αναπόφευκτα, η ασφάλιση ως προϊόν, αλλά και η ασφαλιστική εταιρεία ως οργανισμός άλλαξε μαζί της. 
 
Νέες καλύψεις
Η μεγαλύτερη πρόκληση, που αντιμετωπίζει η σύγχρονη ασφαλιστική βιομηχανία, είναι το να αφουγκραστεί σωστά τις αναδυόμενες ανάγκες του πελάτη, όπως αυτές διαμορφώνεται τεχνολογικά. Πέρα από την ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν προς τους πελάτες, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να υιοθετήσουν τον ψηφιακό τρόπο εργασίας εσωτερικά, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στους γρήγορους ρυθμούς που απαιτεί η σημερινή αγορά.
Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο να εντάξουν στο πορτφόλιό τους νέες υπηρεσίες και καλύψεις που ζητά η αγορά, ώστε να είναι σε θέση να καλύπτουν νέες απειλές που δημιουργούνται στη ψηφιακή εποχή.
 
Κίνδυνοι ενόψει
Περιστατικά με επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, κακόβουλα λογισμικά, διαρροή προσωπικών δεδομένων και πολλά άλλα θέτουν, επίσης, τη διαδικτυακή ασφάλεια υψηλά στην ατζέντα των εταιρειών του κλάδου μας. Η μηχανοκίνητη ασφάλιση, επίσης, αλλάζει καθημερινά με τα ηλεκτρικά οχήματα ή άλλα χωρίς οδηγούς, drones, ηλεκτρικά σκούτερ και διάφορες συσκευές να βρίσκονται, πλέον, δίπλα μας, με την ασφάλισή τους να αποτελεί μια ακόμα πρόκληση προς τις ασφαλιστικές εταιρείες, που καλούνται να αξιολογήσουν τους κινδύνους χωρίς να υπάρχουν ιστορικά δεδομένα για αυτά. Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, ο ασφαλιστικός κλάδος είναι εκ της φύσεως του ανθρωποκεντρικός και ο ανθρώπινος ρόλος του ασφαλιστή παραμένει απαραίτητος όσο κι αν ο κόσμος αλλάζει.
 
 
ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ<

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;