Amalthia: Δες το φρούτο αλλιώς

Περίπου 10 δις. τόνοι φρούτων και λαχανικών χάνονται κάθε χρόνο παγκοσμίως. Πολλά από αυτά δεν φθάνουν καν στα ράφια, μένουν στο χωράφι λόγω ανομοιομορφίας, σχήματος, μεγέθους ή ποιότητας. Στην Κύπρο, δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες στατιστικές μελέτες, σε σχέση με τη συνολική απώλεια φρούτων και λαχανικών. Ωστόσο, όσοι ασχολούνται με το εμπόριο τους γνωρίζουν καλά ότι ένα μεγάλο μέρος τους καταλήγει στις χωματερές.

«Αν σκεφτούμε το θέμα όχι μόνο από οικονομικής άποψης, αλλά και από απώλεια πόρων, είναι λυπηρό και αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα που αφορά όλους», δηλώνει ο CEO της Amalthia Trading (Nicosia) Αντρέας Αγρότης, εξηγώντας γιατί ο ίδιος και η ομάδα του δημιούργησαν το brand Quasimodo, με στόχο κανένα λαχανικό ή φρούτο να μην πηγαίνει χαμένο.
 
Μιλήστε μας λίγο για την Amalthia Trading, την ανάπτυξή και την φιλοσοφία της.
Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση, με εμπειρία 70 χρόνων στο εμπόριο των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, με προτεργάτη τον παππού Αντρέα Αγρότη που έθεσε τις βάσεις για την τεράστια δυναμική μας. Εγώ και ο αδελφός μου Κυριάκος, εκπροσωπούμε την τρίτη γενιά της εταιρείας. Μέσα στην πορεία και την εξέλιξη της εταιρείας, η κάθε γενιά έχει βιώσει διάφορα, όπως είναι η κλιματική αλλαγή, οι νέοι τρόποι λειτουργίας των αγορών, ο νέος κόσμος, οι μεταβολές στο οικονομικό περιβάλλον. Υπάρχει όμως κάτι που παρέμεινε αναλλοίωτο στον χρόνο. Η δέσμευσή μας στη φιλική και ταυτόχρονα επαγγελματική εξυπηρέτηση, καθώς και στην προμήθεια κορυφαίας ποιότητας φρούτων και λαχανικών. 
 
Για εμάς, μια οικογενειακή επιχείρηση πρέπει να συνδυάζει το πάθος και τη φροντίδα μιας οικογένειας με τις καλύτερες επαγγελματικές πρακτικές μιας σύγχρονης επιχείρησης, προκειμένου να δημιουργεί αξία για τους πελάτες της. Η Amalthia Trading ιδρύθηκε βασισμένη στην πεποίθηση ότι οι πελάτες της πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν μέλη της οικογένειάς της, έχοντας ως αποστολή να φέρει στην Κύπρο τα καλύτερα φρούτα και λαχανικά του κόσμου και να αποτελέσει την εγχώρια κορυφαία επιλογή.  Με αυτές τις αξίες γαλουχηθήκαμε. Όπως αποδεικνύεται, αυτές οι παραδοσιακές οικογενειακές αξίες είναι το κλειδί της επιτυχίας για εμάς, αλλά και για τους πελάτες μας. Με περισσότερα από 365 σημεία πώλησης, 65 άτομα προσωπικό και στόλο 18 οχημάτων, εξυπηρετούμε καθημερινά με παγκύπρια διανομή, φρουταρίες, υπεραγορές, επιχειρήσεις καφεστίασης, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τροφοδοσίας και ξενοδοχεία.
 
Έχετε δημιουργήσει κάτω από την ομπρέλα της Amalthia, το brand Quasimodo. Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία του;
Ένα συχνό φαινόμενο που παρατηρείται στον κλάδο μας είναι η μεγάλη ποσότητα ελαττωματικών φρούτων και λαχανικών που καταλήγουν στις χωματερές. Τα τελευταία δύο χρόνια ξεκίνησε να μας προβληματίζει ιδιαίτερα και νιώσαμε ότι έχουμε χρέος, απ’ όλες τις απόψεις, περιβαλλοντικές και οικονομικές, να δράσουμε. Εξίσου λυπηρό είναι το γεγονός πως πάνε χαμένοι οι κόποι του παραγωγού, όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά και παγκόσμια. Έτσι, τον Μάιο του 2019 η Αmalthia Trading (Nicosia) Ltd, στο πλαίσιο της διαρκούς της εξέλιξης και ανάπτυξης, προχώρησε στη δημιουργία του brand Quasimodo.

Μετά από πολλές μελέτες, έρευνες και σκέψεις, για το πώς μπορούμε να διαχειριστούμε ή να βρούμε άλλους τρόπους για τη μείωση της σπατάλης, καταλήξαμε στο να δημιουργήσουμε μια μονάδα μεταποίησης. Στόχος μας, να μαζέψουμε τα ελλαττωματικά-άσχημα φρούτα και λαχανικά, με σκοπό να τους δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή, και αξία μέσω της μεταποίησης. Με την έννοια προβληματικό φρούτο ή λαχανικό εννοούμε τα φρούτα με εξωτερικής ποιότητας επιδερμικό πρόβλημα (στην φλούδα, μαύρα στίγματα) λόγω καιρικών συνθηκών, με θέματα μεγέθους, ανομοιομορφίας χαρακτηριστικών (δυσχρωμίες, σχήμα) ή που είναι ελαφρώς μαλακά. Οι πρώτες δοκιμές έγιναν το Οκτώβριο του 2019, με την πρώτη παραγωγή μαρμελάδας ροδάκινο-νεκταρίνι, μαρμελάδα φορμόζας και 100% σάλτσα ντομάτας ως τα τρία πρώτα προϊόντα της γκάμας.

Ποιο είναι το ποσοστό φρούτων και λαχανικών, το οποίο θα λέγατε ότι σώζεται με αυτή σας τη δράση;
Μέχρι στιγμής έχουμε σώσει πέραν των 70 τόνων άσχημων φρούτων και λαχανικών, όπως: Μπανάνες, καρότα, αχλάδια, δαμάσκηνα, φράουλες, μάνγκο, ντομάτες, ροδάκινα, νεκταρίνια, πιπεριές και άλλα, τα οποία βρίσκονται στη διαδικασία μεταποίησης.
 
Προηγουμένως πώς αντιμετωπίζατε τα κατεστραμμένα φρούτα;
Μια μεγάλη ποσότητα δινόταν σε κτηνοτρόφους για τη σίτιση των ζώων. Δυστυχώς, η μεγαλύτερη ποσότητα κατέληγε στις χωματερές.
 
Ποια είναι η διαδικασία μεταποίησης που ακολουθείτε για τις δημιουργίες Quasimodo;
Ο Quasimodo υποστηρίζεται και πλαισιώνεται με πολύ αγάπη από μια ομάδα συντελεστών με κοινό όραμα τη φιλοσοφία του. Η  γενική διαδικασία παραγωγής, έχει ως εξής:
  1. Διαλογή και επιλογή των άσχημων φρούτων και λαχανικών (πριν και μετά την πώληση), απολύμανση. 
  2. Διαχείριση με βάση το τελικό προϊόν (σάλτσα, μαρμελάδα, σούπα, smoothies).
  3. Συσκευασία σε πακέτα.
  4. Αποστολή στην πιστοποιημένη μονάδα παραγωγής για να ξεκινήσει η διαδικασία του τελικού προϊόντος.
 
 
Ποια είναι τα προϊόντα/φυσικές παρασκευές του Quasimodo που κυκλοφορούν;
Όλα μας τα προϊόντα παρασκευάζονται με αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας, ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες που προνοούνται από τα συστήματα πιστοποίησης που διατηρεί η εταιρεία. Παίρνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά και τα μεταποιούμε, ακολουθώντας παραδοσιακές συνταγές χωρίς τη χρήση συντηρητικών. Όλα φυσικά και νόστιμα.
 
Η γκάμα περιλαμβάνει μέχρι στιγμής: Σάλτσα ντομάτας, σάλτσα pizza & pasta, μαρμελάδα ροδάκινο & νεκταρίνι, μαρμελάδα φορμόζα, μαρμελάδα μήλο, μαρμελάδα μήλο με κανέλα, μαρμελάδα αχλάδι, μαρμελάδα αχλάδι με μείγμα μπαχαρικών, smoothie packs, ready to drink smoothie και ανάμεικτα τεμαχισμένες χρωματιστές πιπεριές. Πολύ σύντομα η γκάμα θα εμπλουτιστεί με σούπες, φυσικούς ζωμούς λαχανικών, πουρέδες φρούτων και άλλες γευστικές δημιουργίες.
 
Έχει αγκαλιάσει ο καταναλωτής την προσπάθειά σας; Ποιες είναι οι προτιμήσεις του;
Μέχρι πρόσφατα ο Quasimodo βρισκόταν σε πιλοτική βάση. Επιδιώκαμε την ανατροφοδότηση από ένα στοχευμένο κοινό, το οποίο απεδέχτηκε την φιλοσοφία και την γκάμα του με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αγάπη. Σήμερα βρισκόμαστε σε φρουταρίες, υπεραγορές, κουζίνες ξενοδοχείων και εστιατορίων. Μέχρι στιγμής το καταναλωτικό κοινό έχει αγκαλιάσει όλη την γκάμα Quasimodo, με πρώτο σε πωλήσεις προϊον τη φυσική σάλτσα ντομάτας. 
 
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια και ποιοι είναι οι στόχοι για εξέλιξη της εταιρείας;
Στόχος μας είναι να σώζουμε όσο περισσότερα φρούτα και λαχανικά μπορούμε, μεγαλώνοντας παράλληλα την γκάμα των προϊόντων μας με συνδυασμούς γεύσεων που προκύπτουν από αυτή την σπατάλη. Αυτό είναι που κάνει το brand μας αγαπητό και ξεχωριστό. Ο Quasimodo, είναι η φωνή και η απάντησή μας στις προκλήσεις των καιρών. Στους εκατομμύρια τόνους τροφίμων που χάνονται κάθε χρόνο στην Κύπρο, αλλά και παγκόσμια.
 
Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και άλλες εταιρείες να συμβάλουν σε αυτό το έργο για να εξαλείψουμε τα «πρότυπα ομορφιάς». Είμαστε ανοικτοί σε ιδέες και προτάσεις. Επίσης, θέλουμε να αλλάξουμε τις λανθασμένες υπάρχουσες πεποιθήσεις. Το κυριότερο ζήτημα είναι η εκπαίδευση των παιδιών μας.  Είναι το μέλλον και η λύση σε τέτοιου είδους παγκόσμια ζητήματα. Οφείλουμε να τα διδάξουμε πώς και με ποιο τρόπο μπορούμε να επιλέγουμε τις τροφές μας. Τα παιδιά, είναι πιο εύκολο να αγκαλιάσουν τις ιδιομορφίες.  Είναι χρέος μας να συμβάλλουμε όλοι σε αυτόν τον αγώνα.  Πρέπει να αναπτύξουμε περαιτέρω το αίσθημα του σεβασμού και της αγάπης προς την φύση. Tώρα είναι η ώρα!

«Ο Quasimodo, είναι η φωνή και η απάντησή μας στις προκλήσεις των καιρών. Στους εκατομμύρια τόνους τροφίμων που χάνονται κάθε χρόνο στην Κύπρο, αλλά και παγκόσμια».

Δειτε Επισης

ΠΑΣΥΒΕΞ: Δράσεις για στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου της εγχώριας βιομηχανίας ξύλου και επίπλου
ΗΠΑ: Απρόσμενη αύξηση του πληθωρισμού χονδρικής
Θρίλερ με τους ΤΑΚΑΤΑ και την Δευτέρα τελικά η συζήτηση της πρότασης νόμου στην Ολομέλεια
Αλέξης Βαφεάδης: Ανάγκη συνεχούς ενημέρωσης πολιτών για ανάκληση του οχήματός τους
Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο... Αγορές μέσω διαδικτύου για περισσότερους από έξι στους δέκα
«Να πρυτανεύσει η λογική για τις ανακλήσεις»-Η έκκληση του συντονιστή επιχειρηματικών συνδέσμων της ΟΕΒ
Τα καταστήματα Bean Bar ζωντανεύουν τη μαγεία των Χριστουγέννων με την καμπάνια Ho Ho Hope for Children
3F HOME: Ένα ταξίδι fine living ξεκινά στη Λευκωσία
'Ενεση-κίνητρο στην αιγοπροβατοτροφία με έκτακτη βοήθεια €2 εκατ. και με φόντο το χαλλούμι...Ο αμετάθετος στόχος
Ύστατη έκκληση ΣΕΜΗΟ στη Βουλή για αλλαγές στο νόμο για τις ανακλήσεις-Κίνδυνος ακινητοποίησης πολλών οχημάτων