Powered by

Τουρισμός: Δίχτυα σε αγορές με «γερά πορτοφόλια» ρίχνει η Κύπρος

Σε διαφορετικές χώρες, πέραν της Βρετανίας και της Ρωσίας, όπως και σε συγκεκριμένες κατηγορίες τουριστών, οι οποίοι τείνουν να ξοδεύουν περισσότερο αλλά και συντείνουν στην αύξηση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος στοχεύει η προωθούμενη Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2020 – 30 του Υφυπουργείου Τουρισμού, η οποία παρουσιάστηκε την Τρίτη ενώπιον της Βουλής. Γερμανία, Ισραήλ, Γαλλία, ΗΠΑ, Κίνα βρίσκονται ανάμεσα στις αγορές που έβαλε στο στόχαστρο η Κύπρος, και τις οποίες θα επιχειρήσει να προσελκύσει μέσω συγκεκριμένων δράσεων.

Διαβάστε ακόμα:
Marr Tower: Πυρετός εργασιών στον νέο πύργο της Λεμεσού
Oι ακριβότερες επαύλεις του Τροόδους (pics)

Αναλύοντας τις προτεραιότητες και τις αγορές στις οποίες στοχεύει η Κύπρος, ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος ανέφερε ότι ναι μεν οι μεγαλύτεροι αριθμοί τουριστών που θα δέχεται η Κύπρος την επόμενη δεκαετία θα προέρχονται από τις παραδοσιακές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας, ωστόσο σημείωσε ότι από τις εν λόγω χώρες δεν μπορούμε να περιμένουμε αύξηση. Γι αυτό, συμπλήρωσε, πλέον θεωρούνται πιο σημαντικές από πλευράς μας άλλες χώρες, από τις οποίες μπορούμε να πετύχουμε μια σταθερή τουριστική αύξηση. «Η ανάπτυξη τους», πρόσθεσε, «εξαρτάται από τη δική μας στόχευση.

Τέτοιες χώρες είναι το Ισραήλ, η Γερμανία, η Ουκρανία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Ελλάδα, η Γαλλία, το Βέλγιο και οι σκανδιναβικές χώρες. Παράλληλα, στοχεύεται και η ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού.
Πρόκειται για αγορές, οι οποίες προσφέρουν σήμερα στην Κύπρο κάποιους αριθμούς τουριστών, αλλά όχι στα επιθυμητά επίπεδα και οι οποίες έχουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης, φτάνει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα.
Ενδεικτικά:

  • Το 2018 επισκέφθηκαν την Κύπρο 189.200 Γερμανοί τουρίστες, ενώ το 2019 ο αριθμός τους ανήλθε στους 150.500, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 19,9%
  • Οι τουρίστες από την Ελλάδα ανήλθαν το 2018 στους 186.370, αριθμός ο οποίος την επόμενη χρονιά κατέγραψε μείωση της τάξης του 8% (171.512)
  • Αντίθετα, οι Ισραηλινοί τουρίστες αυξήθηκαν το 2019 κατά 26,3%, ανήλθαν δηλαδή στους 293.746, έναντι 232.561 την προηγούμενη χρονιά
  • Παρόμοιο το σκηνικό και για την Ουκρανία, από την οποία το 2019 αφίχθηκαν στην Κύπρο 95.031 τουρίστες από 69.031 το 2018 (αύξηση 36,5%).
  • Στον αντίποδα, οι Πολωνοί τουρίστες μειώθηκαν το 2019 κατά 10,4%, (80.243 από 89.508 την προηγούμενη χρονιά)
Η στρατηγική στοχεύει επίσης σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και του Αραβικού κόλπου καθώς επίσης και σε άλλες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Κορέα και η Κίνα. Βεβαίως, η προσέλκυση τουρισμού από τα συγκεκριμένα κράτη δεν εξαρτάται τόσο από τη δράση της κύπρου όσο από εξωγενείς παράγοντες όπως η γεωπολιτική αστάθεια, οι πτήσεις κτλ.    
 
Επικέντρωση σε συγκεκριμένες κατηγορίες
Όπως αναφέρθηκε, πέραν των χωρών στόχων, το Υφυπουργείο εστιάζει στην προσέλκυση συγκεκριμένων κατηγοριών τουριστών. Ειδικότερα, τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αναπτυχθούν πέντε συγκεκριμένα δημογραφικά trends. Πρόκειται για τους:
  • Millennial γονείς, οι οποίοι τα επόμενα θα είναι η πιο πολυπληθείς παγκοσμίως, ενώ πρόκειται για μια κατηγορία τουριστών, οι οποίοι αναζητούν νέες εμπειρίες.
  • Golden 50s, την κατηγορία τουριστών άνω των 50 ετών, οι οποίοι ξοδεύουν περισσότερο από όλους
  • Aging populations, τους πιο ηλικιωμένους δηλαδή τουρίστες (60+)
  • Authenticity, τους τουρίστες δηλαδή που αναζητούν πιο αυθεντικές, εξατομικευμένες εμπειρίες καθώς επίσης και τους
  • Shorter stays, οι οποίοι εστιάζουν σε περισσότερα μεν ταξίδια αλλά με μικρότερη διαμονή
Με βάση τα πιο πάνω, η κυπριακή Εθνική Στρατηγική Τουρισμού θα επικεντρωθεί στις ακόλουθες έξι κατηγορίες τουριστών (segmentation):
  1. Οικογένειες με παιδιά (millennials)
  2. Over 50s
  3. Long Stayers
  4. Destination hoppers
  5. Short breakers
  6. Εσωτερικός τουρισμός

 

 

Σύμφωνα με τον κ. Περδίο, η κατηγορία «Οικογένειες με παιδιά», περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τουρίστες από τη Βρετανία, τη Ρωσία κ.α., ενώ η «άνω των 50» αφορά περιηγητές από τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Γερμανία, το Βέλγιο κτλ. Οι «destination hoppers» θα προσελκυθούν από χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα κτλ. Πρόκειται για τουρίστες που κάνουν διακοπές σε Ελλάδα και Τελ Αβίβ, και οι οποίοι θα μπορούσαν στο πλαίσιο του ταξιδιού τους να επισκεφθούν την Κύπρο για σύντομο χρονικό διάστημα. Αντιστοίχως, οι Short breakers αναμένεται να προέλθουν από χώρες όπως η Ελλάδα, η Ανατολική Ευρώπη, η Μέση Ανατολή καθώς επίσης και οι χώρες του Κόλπου.


Οι ειδικές μορφές τουρισμού
Πέραν των πιο πάνω, επιχειρείται επικέντρωση σε ειδικές μορφές τουρισμού, τις οποίες ως χώρα θα μπορούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Πέραν του ήλιου και της θάλασσας, κατηγορία η προβολή της οποίας θα διατηρηθεί, θα επιχειρηθεί παράλληλα η προβολή της Κύπρου ως προορισμός:

  • Υγείας, αποκατάστασης και ευεξίας
  • Γαστρονομίας
  • Θρησκευτικός
  • Διασκέδασης και καζίνο
  • Υπαίθρου
  • Αθλητικός και προπονητικός
  • Ποδηλατικός γκολφ
  • Συνεδριακός/διοργάνωσης φεστιβάλ
  • Γαμήλιος
  • Κρουαζιέρας και luxury yachting 

Με βάση τα πιο πάνω, είναι φανερό ότι έμφαση θα δοθεί στην ποιότητα του τουρισμού και όχι στον όγκο των αφίξεων. Συνεπώς, ως προορισμός, θα στοχεύσουμε στην άμβλυνση του προβλήματος της εποχικότητας και της υπερσυγκέντρωσης σε ορισμένες περιοχές, ενθαρρύνοντας τους περιηγητές να επισκέπτονται διάφορες περιοχές, διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, σε διάφορες ώρες της ημέρας, σε διάφορους μήνες του έτους.
 
 
Οι αριθμητικοί στόχοι
Υπενθυμίζεται πως βάσει των εκτιμήσεων, κατά την επόμενη δεκαετία οι διανυκτερεύσεις τουριστών θα αυξηθούν κατά περίπου 32%, φθάνοντας τα 48 εκατομμύρια περίπου (το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση ύψους 31% στις αφίξεις περιηγητών, οι οποίες αναμένεται να φθάσουν τα 5 εκατομμύρια). Αν υλοποιηθούν οι δράσεις της στρατηγικής, μέχρι το 2030 ο τουρισμός θα μπορεί να προσδώσει επιπρόσθετη αξία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (σε σημερινές τιμές) ετησίως στην κυπριακή οικονομία, προσφέροντας έσοδα της τάξης των €4.4 δις το χρόνο.  Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 53% σε σχέση με την συνεισφορά των 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ του τουρισμού (περιλαμβανομένου και του εσωτερικού τουρισμού) στην οικονομία το 2018. Στοχεύεται αύξηση της ημερήσιας δαπάνης ανά περιηγητή, με αυτή να πλησιάζει τα 90 ευρώ το 2030, καταγράφοντας άνοδο κατά 16% από τα 75 ευρώ το 2018. Όσον αφορά στο θέμα της εποχικότητας, η στόχευση είναι όπως 40% των διανυκτερεύσεων κατανεμηθούν την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου, από το 22% του 2018, ενώ οι διανυκτερεύσεις στις ορεινές περιοχές και τα άλλα χωριά της υπαίθρου να αυξηθούν από 100 χιλιάδες το 2018 σε 400 χιλιάδες το 2030.   

Δειτε Επισης

Πράσινο φως από ΕΠΑ για απόκτηση της CNP από Ελληνική-Στα €182 εκατ. το συνολικό τίμημα της εξαγοράς
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Το πρώτο Airbus A350 της Emirates με συνολική χωρητικότητα 312 επιβάτες (pics)
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
EasyJet: Υπερδιπλασιάζει το μέρισμα μετά το άλμα κερδών