Προκήρυξη διαγωνισμών για αξιοποίηση των 10 λιμανιών
09:23 - 10 Ιανουαρίου 2020
Προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών μέσα στο 2020 για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδα προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας που πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal, στο λιμάνι του Πειραιά.
Μέσα στο 2020 θα ξεκινήσουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, που σαφώς περιλαμβάνονται και οι δραστηριότητες της κρουαζιέρας, είπε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε ότι «υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια και έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΔΕΠ αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησής τους και ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020».
Παράλληλα αναφέρθηκε και σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας των λιμανιών: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στη χώρα μας διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης (οργανισμοί λιμένος, δημοτικά λιμενικά ταμεία, κρατικά λιμενικά ταμεία) και στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετάμε την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους, διότι έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποδεκτό και επίσης δεν έχουμε αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά». Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι πέρα από τα μεγάλα λιμάνια υπάρχουν πολλά δημοτικά ή κρατικά λιμενικά ταμεία που δεν έχουν αξιοποιηθεί στον βαθμό που θα έπρεπε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και του τομέα της κρουαζιέρας. Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι μέσα στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. εγκρίθηκε το νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά, που περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο.
«Συνολικά 620 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, κάτι που σαφώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον τομέα της κρουαζιέρας», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η ανάπτυξη του home porting για τα περισσότερα λιμάνια.
Στρατηγική στην κρουαζιέρα
Αναφερόμενος ειδικότερα στην κρουαζιέρα, σημείωσε ότι ο κλάδος «είναι εξωστρεφής και από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας». Πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μία εθνική στρατηγική για τον κλάδο, στον οποίο δημιουργώντας ένα πλαίσιο θα ενσωματώσει όλα τα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, της χωροταξίας, του περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε απλά και πραγματικά να επιλύονται ζητήματα που αφορούν τους επισκέπτες κρουαζιέρας αλλά και βεβαίως των τοπικών κοινωνιών». Επιπλέον τόνισε ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας ήδη λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να μπορεί να αναπτύσσεται και να λαμβάνει τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος πάρα πολύ γρήγορα.
Ο Θεόδωρος Κόντες
Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, και υπογράμμισε ακόμη ότι η ΕΕΚΦΝ προσδοκά την εξέταση με ταχείες διαδικασίες των θεμάτων που απασχολούν τον πολυδιάστατο κλάδο της κρουαζιέρας από την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας.
Yπογράμμισε ότι εάν ακολουθηθεί μια συνεπή και οργανωμένη πολιτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας ο αριθμός των προσεγγίσεων πλοίων στο σύνολο της Επικράτειας θα ξεπεράσει τις 5.000, από 3.800 που είναι περίπου σήμερα, ο αριθμός των επιβατών homeporting τους 500.000 και ο αριθμός των transit επιβατών τα 6,5 εκατ. από 5,4 εκατ. σήμερα. Τέλος, τα οικονομικά έσοδα κρουαζιέρας θα εκτοξευτούν στα 700 εκατ. και η απασχόληση θα ξεπεράσει τους 20.000 εργαζόμενους.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μέσα στο 2020 θα ξεκινήσουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, που σαφώς περιλαμβάνονται και οι δραστηριότητες της κρουαζιέρας, είπε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε ότι «υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια και έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΔΕΠ αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησής τους και ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020».
Παράλληλα αναφέρθηκε και σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας των λιμανιών: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στη χώρα μας διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης (οργανισμοί λιμένος, δημοτικά λιμενικά ταμεία, κρατικά λιμενικά ταμεία) και στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετάμε την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους, διότι έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποδεκτό και επίσης δεν έχουμε αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά». Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι πέρα από τα μεγάλα λιμάνια υπάρχουν πολλά δημοτικά ή κρατικά λιμενικά ταμεία που δεν έχουν αξιοποιηθεί στον βαθμό που θα έπρεπε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και του τομέα της κρουαζιέρας. Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι μέσα στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. εγκρίθηκε το νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά, που περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο.
«Συνολικά 620 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, κάτι που σαφώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον τομέα της κρουαζιέρας», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η ανάπτυξη του home porting για τα περισσότερα λιμάνια.
Στρατηγική στην κρουαζιέρα
Αναφερόμενος ειδικότερα στην κρουαζιέρα, σημείωσε ότι ο κλάδος «είναι εξωστρεφής και από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας». Πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μία εθνική στρατηγική για τον κλάδο, στον οποίο δημιουργώντας ένα πλαίσιο θα ενσωματώσει όλα τα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, της χωροταξίας, του περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε απλά και πραγματικά να επιλύονται ζητήματα που αφορούν τους επισκέπτες κρουαζιέρας αλλά και βεβαίως των τοπικών κοινωνιών». Επιπλέον τόνισε ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας ήδη λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να μπορεί να αναπτύσσεται και να λαμβάνει τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος πάρα πολύ γρήγορα.
Ο Θεόδωρος Κόντες
Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, και υπογράμμισε ακόμη ότι η ΕΕΚΦΝ προσδοκά την εξέταση με ταχείες διαδικασίες των θεμάτων που απασχολούν τον πολυδιάστατο κλάδο της κρουαζιέρας από την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας.
Yπογράμμισε ότι εάν ακολουθηθεί μια συνεπή και οργανωμένη πολιτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας ο αριθμός των προσεγγίσεων πλοίων στο σύνολο της Επικράτειας θα ξεπεράσει τις 5.000, από 3.800 που είναι περίπου σήμερα, ο αριθμός των επιβατών homeporting τους 500.000 και ο αριθμός των transit επιβατών τα 6,5 εκατ. από 5,4 εκατ. σήμερα. Τέλος, τα οικονομικά έσοδα κρουαζιέρας θα εκτοξευτούν στα 700 εκατ. και η απασχόληση θα ξεπεράσει τους 20.000 εργαζόμενους.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr