Οι Κύπριοι Millennial Entrepreneurs και η δυναμική τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
16:20 - 06 Αυγούστου 2019
Είναι νέοι, είναι δραστήριοι, είναι κοινωνικοί, είναι δημιουργικοί, εμπνέουν και επηρεάζουν με τις κινήσεις και τις ζωές τους! Αρκετοί είναι αυτοδημιούργητοι, άλλοι κληρονόμησαν και συνέχισαν τις οικογενειακές επιχειρήσεις και άλλοι τις μετάλλαξαν και τις διαχειρίστηκαν με διαφορετική κατεύθυνση.
Όλοι καλούνται να τοποθετήσουν σήμερα τα επιχειρηματικά θεμέλια του αύριο και να διοικήσουν και να εξελίξουν αυτό που έχουν στα χέρια τους ως την πρώτη τους ύλη: τις επιχειρήσεις τους. Στόχος τους να αφήσουν το στίγμα τους, κοινωνικό και οικονομικό, στη νέα γενιά επιχειρηματιών στην οποία ανήκουν, στη γενιά των Millennials.
Millennial Entrepreneurs: Μια πρώτη σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών τους
Μία τεράστια αλλαγή δρομολογείται τα τελευταία χρόνια στο επιχειρηματικό σκηνικό της Κύπρου, καθώς μια νέα γενιά επιχειρηματιών βρίσκεται στη διαδικασία ανάληψης διοικητικών θέσεων σε μεγάλο αριθμό επιτυχημένων κυπριακών επιχειρήσεων. Οι περισσότερες κυπριακές επιχειρήσεις (πέραν του 95%) αποτελούν οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες ιδρύθηκαν κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του '70, '80 και '90. Οι τότε ιδρυτές και κύριοι μέτοχοί τους ηλικιακά είναι άνω των 60 ετών, με τη διαδοχή να αποτελεί ένα κρίσιμο θέμα για τους ίδιους, με τα μέλη της δεύτερης, της τρίτης και της τέταρτης γενιάς των επιχειρήσεων αυτών να καλούνται να αναλάβουν τα ηνία. Το υπόλοιπο 5% των κυπριακών επιχειρήσεων είναι νέες επιχειρήσεις, αυτοδημιούργητων κυρίως επιχειρηματιών που καλούνται επίσης να αναλάβουν ηγετικές θέσεις στις εταιρείες που διοικούν. Όλοι οι νέοι αυτοί επιχειρηματίες αποτελούν τους γνωστούς Millennial Entrepreneurs.
Η ηλικία των Millennial Entrepreneurs κυμαίνεται από 25 μέχρι 45 ετών περίπου. Ανά το παγκόσμιο είναι αυτοί που αλλάζουν το πρόσωπο των επιχειρήσεων και ο λόγος είναι απλός. Είναι νέοι, δημιουργικοί, δραστήριοι, κοινωνικοί, φιλικοί και ιδιαίτερα ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανοιχτοί και δεχτικοί όσο αφορά την τεχνολογία και κάθε τεχνολογική νέα εφεύρεση, έχουν προοδευτικές και καινοτόμες ιδέες, στόχους και όνειρα, δεν φοβούνται να τολμήσουν και πιστεύουν πολύ στις δυνατότητες, στις δυνάμεις και στις επιχειρήσεις τους. Αν και εξακολουθούν να επικεντρώνονται στη διασφάλιση της κερδοφορίας των εταιρειών τους και όχι άδικα άλλωστε, η νέα γενιά επιχειρηματιών ενδιαφέρεται να επιφέρει τη δική της αλλαγή στον κόσμο και στο επιχειρηματικό πλαίσιο στο οποίο κινούνται. Σύμφωνα με την έκθεση «2017 HSBC Essence of Enterprise», οι Millennial Entrepreneurs έχουν ένα εντελώς διαφορετικό κίνητρο από αυτό των προηγούμενων γενεών: αντί να εστιάζουν μόνο στο κέρδος, επιθυμούν να έχουν μια πιο θετική κοινωνική επιρροή.
Η δυναμική των Millennial Entrepreneurs και η παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι επιχειρηματίες δεύτερης, τρίτης και τέταρτης γενιάς, καθώς και οι αυτοδημιούργητοι Millennials έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σήμερα στο κυπριακό επιχειρηματικό βάθρο. Μεγαλώνοντας και αποκτώντας εφόδια τόσο από τις σπουδές τους, όσο και από τα ερεθίσματα που είχαν σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό και οικονομικό επίπεδο, απέκτησαν μια τεράστιας σημασίας δυναμική, ενώ επένδυσαν πολύ στο πείσμα, στις ιδέες και στους στόχους τους. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι νέοι και νέες, σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές επιχειρηματιών, τολμούν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση ή ακόμα να πάρουν στα χέρια τους την ηγεσία των ήδη υπαρχόντων εταιρειών, οδηγώντας τες σε μονοπάτια που στους άλλοτε προκατόχους τους φαίνονταν πολύ τολμηρά ή ακόμα και «επικίνδυνα». Σύμφωνα με την Elite Daily και πρόσφατη έρευνά της, οι Μillennials είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου, έχουν κίνητρο την επαγγελματική τους πορεία και καριέρα και είναι πολιτικά προοδευτικοί. Είναι ιδιαίτερα ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διατηρώντας λογαριασμούς τόσο προσωπικούς, όσο και εταιρικούς, επηρεάζοντας με αυτόν τον τρόπο τους καταναλωτές, πελάτες και κοινό στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Η τεράστια δυναμική που έχουν οι Millennials, καθώς και η μεγάλη επιρροή τους στις προηγούμενες γενιές επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό όλους τους τομείς της βιομηχανίας και οικονομίας του τόπου. Οι παλαιότερες γενιές επιχειρηματιών βασίζονταν περισσότερο στα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, προώθησης προϊόντων, αγοράς και πώλησης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες κ.ο.κ.), ενώ οι Millennials είναι πλέον η γενιά που λατρεύει την τεχνολογία και παρακολουθεί όσα διαδραματίζονται στον κόσμο κυρίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ως εκ τούτου, εμπιστεύονται περισσότερο το περιεχόμενο που γράφουν οι συνομήλικοι τους σε αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το φιλτράρουν ανάλογα, το προσαρμόζουν στις δικές τους ανάγκες, απαιτήσεις και επιχειρηματικούς στόχους και με τη σειρά τους παράγουν τις δικές τους αναρτήσεις και «υλικό» το οποίο επηρεάζει διαδοχικά το κοινό που τους ακολουθεί και αλληλοεπιδρά μαζί τους. Οι επιχειρήσεις συνεπώς στην ευρύτερη τροχιά τους προσαρμόζονται και λειτουργούν βάσει των αναγκών και απαιτήσεων των νέων επιχειρηματιών που αναλαμβάνουν τα ηνία, μεταβάλλοντας ταυτόχρονα το επιχειρηματικό σκηνικό και δημιουργώντας συνεχώς νέες προκλήσεις και νέες ευκαιρίες.
Η αλληλεπίδραση των Millennial Entrepreneurs με το κοινό και η ανάληψη ευθυνών και καθηκόντων στις επιχειρήσεις τους
Σε μια εποχή που πλέον ορίζεται και καθορίζεται από τις νέες τεχνολογίες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο, το κοινό πιο εύκολα ακολουθεί νέες τάσεις και επηρεάζεται και αντιδρά στα ερεθίσματα που λαμβάνει από posts, εικόνες και videos. Οι Millennial Entrepreneurs ξέρουν καλά ότι η εικόνα των ιδίων και των επιχειρήσεών τους εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από όσα οι ίδιοι δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και από την αντίδραση του κόσμου σε αυτά. Γνωρίζουν επίσης ότι εύκολα μπορούν να επηρεάσουν το κοινό να ακολουθήσει τάσεις, μόδες και απόψεις, καθώς επίσης και ότι εύκολα μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρήσεις τους μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πράγμα που καθόλου κακό δεν είναι αφού έτσι λειτουργεί πλέον η αγορά της σύγχρονης οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Το κοινό ακολουθεί τους millennials και ενστερνίζεται τις επιλογές τους σε φαγητό, ποτό, εξόδους, ρούχα και επαγγελματικά, αφού πολλές φορές λειτουργούν ως πρότυπα και influencers. Δημιουργείται έτσι, μέσα από αναρτήσεις και σχόλια, μια σχέση αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας μεταξύ των νέων επιχειρηματιών και του κοινού-πελατών-καταναλωτών.
Η ανάληψη ευθυνών και καθηκόντων από τους Millennials στις κυπριακές επιχειρήσεις είναι αναμφίβολα μια άκρως ενδιαφέρουσα εξέλιξη, η οποία σε συνδυασμό με τη «δράση» τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να εξελίξει τις επιχειρήσεις τους στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να επιτύχει τα προσωπικά και επιχειρησιακά οράματά τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι σύγχρονες εταιρείες αγωνίζονται να συνδεθούν ποιοτικά με τους νέους πρωταγωνιστές του κυπριακού επιχειρείν που είναι σίγουρο πως θα επιφέρουν ακόμα περισσότερες και βαθύτερες αλλαγές στον ρου της κυπριακής οικονομίας, ενώ παράλληλα οι ίδιοι επιθυμούν να παραμείνουν στο προσκήνιο ως η νέα γενιά που κατάφερε, άλλαξε και επέφερε σημαντικά επιτεύγματα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο και απαιτητικό περιβάλλον.