Αρχίζει η ανάπλαση της Κυριάκου Μάτση στη Λευκωσία
19:17 - 27 Αυγούστου 2019
Η υλοποίηση ενός ακόμη σημαντικού αναπτυξιακού έργου, η ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, αρχίζει στην πρωτεύουσα, μετά την υπογραφή των συμβολαίων για το έργο.
Οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 με το Τμήμα “Β”, το οποίο αφορά το κομμάτι από τη συμβολή της Λεωφόρου με την οδό Μαυρομμάτη μέχρι την οδό Κρατίνου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο Τμήμα “Β” όλα τα υπόλοιπα τμήματα θα ανοικτά για χρήση από το κοινό. Οι κατασκευαστικές εργασίες του έργου των €2,6 εκατ. αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά, περίπου 15 μήνες.
Το έργο τέθηκε ψηλά στις προτεραιότητες του Δήμου Λευκωσίας, αφού αποβλέπει στην αναβάθμιση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικής της πολυσύχναστης αυτής λεωφόρου.
Το έργο στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των οχημάτων, όσο και ιδιαίτερα των πεζών και ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Επίσης στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω της βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και της διατήρησης και αναβάθμισης του ιδιαίτερου περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με προστασία των υφιστάμενων μεγάλων δέντρων και ενίσχυση του πρασίνου με νέες φυτεύσεις. Ο χαρακτήρας του δρόμου θα παραμείνει ως έχει με τα ψηλά κυπαρίσσια, ενώ με το έργο θα γίνει σημαντικός εμπλουτισμός του πρασίνου με τη φύτευση μεγάλου αριθμού μεγάλων δέντρων.
Το έργο αφορά την πλήρη Ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, από το ύψος της οδού Σάμου - Σπύρου Λάμπρου στα βόρεια, μέχρι τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού Μεγάρου στα νότια. Είναι μήκους 850 μ. και το συνολικό εμβαδό ανάπλασης 13500 τμ.
Οι εργασίες συνοπτικά περιλαμβάνουν:
• Κατασκευή νέου οδοστρώματος δύο λωρίδων κυκλοφορίας αντίθετης κατεύθυνσης, με θέσεις στάθμευσης παρά την οδό. Δημιουργία νέων πεζοδρομίων με επαρκές πλάτος, λήψη μέτρων για ασφαλή διακίνηση πεζών και βελτίωση συνθηκών προσβασιμότητας για ΑμεΑ. Επανασχεδίαση οριζόντιας και κατακόρυφης οδικής σήμανσης.
• Κατασκευή δύο νέων ισόπεδων διαβάσεων πεζών τύπου ‘zebra’ και βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών παρά την οδό Κάσου.
• Δημιουργία σε δύο σημεία επί της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, στάσεων λεωφορείων δημόσιας χρήσης με προσθήκη συστημάτων πληροφόρησης του κοινού.
• Εγκατάσταση υπόγειου δικτύου Οπτικών Ινών του Δήμου Λευκωσίας (NFN) για υποστήριξη συστημάτων «Έξυπνης πόλης» (smart city), όπως συστήματος έξυπνης διαχείρισης στάθμευσης οχημάτων, συλλογής περιβαλλοντικών δεδομένων, εγκατάσταση Wi - Fi κ.α.
• Προσθήκη νέων χώρων/λωρίδων πρασίνου εκατέρωθεν της λεωφόρου και τοπιοτέχνηση με νέες φυτεύσεις - προσθήκη μεγάλων δέντρων. Εγκατάσταση αυτόματου συστήματος άρδευσης. Τοποθέτηση σκιάστρων σε συνδυασμό με καθιστικά.
• Υπογειοποίηση και αναβάθμιση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας και εγκατάσταση νέου συστήματος υδροσυλλογής ομβρίων.
• Εγκατάσταση νέου αστικού εξοπλισμού και Οδικού Φωτισμού υψηλής απόδοσης (χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED)
Το έργο θα κατασκευαστεί κατά τμήματα / φάσεις (όπως φαίνεται πιο κάτω και στον επισυναπτόμενο χάρτη) με κύριο στόχο τον περιορισμό της ταλαιπωρίας του κοινού και των επηρεαζόμενων κατοίκων.
TMHMA “A”: Από τον κυκλικό κόμβο Προεδρικού Μεγάρου μέχρι και την οδό Μαυρομμάτη παρά το Junior school.
TMHMA “Β”: Από τη συμβολή της οδού Μαυρομμάτη μέχρι την οδό Κρατίνου.
TMHMA “Γ”: Από τη συμβολή της οδού Κρατίνου μέχρι και μετά την οδό Γλαύκου.
TMHMA “Δ”: Μετά την οδό Γλαύκου μέχρι τη διασταύρωση Κυριάκου Μάτση με τις οδούς Σπύρου Λάμπρου-Σάμου.
Οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 με το Τμήμα “Β”, το οποίο αφορά το κομμάτι από τη συμβολή της Λεωφόρου με την οδό Μαυρομμάτη μέχρι την οδό Κρατίνου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο Τμήμα “Β” όλα τα υπόλοιπα τμήματα θα ανοικτά για χρήση από το κοινό.
Ο Δήμος Λευκωσίας θα ενημερώνει τους άμεσα ενδιαφερόμενους και το κοινό για τις κυκλοφοριακές διευθετήσεις που θα ισχύουν κατά την εξέλιξη των εργασιών, με ξεχωριστές ανακοινώσεις.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €2,6 εκατ. πλέον ΦΠΑ και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά, περίπου 15 μήνες.
Το έργο είναι Πολεοδομικό και συγχρηματοδοτείται από τον Κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας.