Powered by

H&M και Zara κλείνουν καταστήματα και ποντάρουν στις online πωλήσεις

Η Hennes & Mauritz, η σουηδική εταιρεία πίσω από τα γνωστά brands H&M, Monkiκαι Weekday, καθώς και η ισπανική Inditex (στην οποία ανήκουν τα Zara και Massimo Dutti), επωφελούνται πλέον από αποφάσεις που έλαβαν πέρυσι για βελτιστοποίηση του δικτύου φυσικών καταστημάτων τους και για εστίαση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
 
Πριν από 18 μήνες, η H&M πάλευε να αναβαθμίσει το διαδικτυακό της κατάστημα ενώ ετοιμαζόταν να ανοίξει περισσότερα καταστήματα που δεν υπήρχε καμία περίπτωση να βγάλουν τα λεφτά τους. Το φετινό καλοκαίρι όμως είναι διαφορετικό, με τις πωλήσεις της καλοκαιρινής κολεξιόν να είναι αυξημένες κατά 12% σε σχέση με πέρυσι και με το στοκ της να αναμένεται να μειωθεί για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.
 
Συνολικά, οι μετοχές της έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με το ιστορικό χαμηλό 14ετίας που σημείωσαν τον περασμένο Αύγουστο.
 
Το κλειδί στη βελτίωση των επιδόσεων της H&M είναι η νέα της προσέγγιση ως προς το δίκτυο καταστημάτων της. Πέρυσι έκλεισε 140 καταστήματά της, ενώ και φέτος αναθεώρησε προς τα κάτω τον αριθμό των νέων καταστημάτων που επρόκειτο να ανοίξει, από 175 σε 130 παγκοσμίως. Η στρατηγική αυτή, που η εταιρεία αποκαλεί «βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου καταστημάτων» αναμένεται να συνεχιστεί.
Εντωμεταξύ, υπό την ηγεσία του πρώην CEO Pablo Isla, η Inditex, μητρική της Zara, είδε τον αριθμό των καταστημάτων της παγκοσμίως να τριπλασιάζεται στα 7.500 περίπου. Ένα μέρος της αύξησης αυτής αντανακλούσε μια προσπάθεια διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας με τα γνωστά brands Massimo Dutti και Bershka. Όμως, αρκετά καταστήματα δεν μπορούσαν να βγάλουν τα λεφτά τους, εν μέσω της κυριαρχίας του e-commerce. Ο Islaαντέδρασε κλείνοντας 355 καταστήματα πέρυσι – 76% περισσότερα απ’ ό,τι προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.
 
Φέτος, με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Crespo στο τιμόνι της εταιρείας, η εταιρεία αναμένεται να κλείσει 250 καταστήματα ενώ παράλληλα θα ανοίξει 300.
 
Πάντως, παρά το κλείσιμο κάποιων καταστημάτων, συνολικά ο αριθμός των καταστημάτων και των δύο εταιρειών αναμένεται να αυξηθεί φέτος. Αυτό είναι αξιοσημείωτο καθώς ο κλάδος ένδυσης – μόνο στις ΗΠΑ – πρόκειται να μειώσειτον συνολικό αριθμό καταστημάτων κατά 4.500 το 2019 (δηλαδή θα κλείσουν 4.500 περισσότερα καταστήματα απ’ αυτά που θα ανοίξουν). Πέρυσι, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων του κλάδου ένδυσης μειώθηκε κατά 2.600.
 
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com
 

Δειτε Επισης

Κάμψη στην κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη τον Μάιο-Αύξηση σε ετήσια βάση
Φρ. Μερτς: Οποιαδήποτε δασμολογική συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. θα είναι ασύμμετρη
Εγκρίθηκε το 18ο πακέτο κυρώσεων Ε.Ε. κατά της Ρωσίας-Ήρε το βέτο η Σλοβακία
Τα αμερικανικά τέλη φρενάρουν τα κινεζικά ναυπηγεία-Πτώση 52% στις παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο
Ξανά πάνω από τις $120.000 το Bitcoin μετά το «ναι» σε νομοσχέδιο για τα κρυπτονομίσματα στις ΗΠΑ
Politico: Θύελλα αντιδράσεων μετά την πρόταση της Κομισιόν για νέο φόρο στις μεγάλες επιχειρήσεις
Νέα άνοδος στα επιτόκια των στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ-Στο 6,75% το 30ετές
Άλλη εποχή στο διατλαντικό εμπόριο αν οι ΗΠΑ επιβάλουν τελικά δασμούς 30% στα ευρωπαϊκά προϊόντα
Τι θα γίνει αν ο Τραμπ απολύσει τον Πάουελ-Το πιθανό ντόμινο
Άναψε φωτιές ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης-Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι