Διαδραστική ενέργεια στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας της ΕΕ ‘ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ’ (#YourEURight)

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους θαμώνες των Caffe Nero Λευκωσίας και Λεμεσού, το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, όταν μια προωθητική ομάδα βγαλμένη από ταινία του Wes Anderson, ντυμένη με έντονα, μοντέρνα και παιχνιδιάρικα χρώματα εμφανίστηκε στο χώρο και τους καλούσε να παίξουν σ’ ένα ενδιαφέρον παιχνίδι-κουίζ για να αποδείξουν πόσο καλά γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές!

Η διαδραστική αυτή ενέργεια πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της  εκστρατείας ενημέρωσης ‘ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ’ (#YourEURight) που υλοποιείται από το DG Just (διοικητικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιο για την ευρωπαϊκή πολιτική στους τομείς της δικαιοσύνης και των καταναλωτών). Η εκστρατεία με νεανικό ύφος και πολύχρωμο look and feel, έχει ως στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους έτσι ώστε να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις για τις αγορές τους.

Χάρη στην ΕΕ, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να επιστρέψουν οποιαδήποτε αγορά από ευρωπαϊκό διαδικτυακό κατάστημα εντός 14 ημερών, χωρίς να πρέπει να διευκρινίσουν το λόγο. Το ίδιο ισχύει και για τις αγορές εξ αποστάσεως, εφόσον και στις δύο περιπτώσεις δεν έχουν την ευκαιρία να δουν και να ελέγξουν ένα προϊόν από κοντά πριν το αγοράσουν. Το δικαίωμα αυτό ισχύει για όλες τις αγορές που δεν έχουν να κάνουν με αναλώσιμα, σφραγισμένα προϊόντα ήχου ή εικόνας, ηλεκτρονικό ψηφιακό περιεχόμενο και εξατομικευμένα προϊόντα. 
 

 

Εάν ο καταναλωτής επιθυμεί να επιστρέψει ένα προϊόν το οποίο έχει παραγγείλει διαδικτυακά ή εξ’ αποστάσεως, θα πρέπει να επικοινωνήσει με το ηλεκτρονικό κατάστημα εντός 14 ημερών, να δηλώσει την πρόθεσή του να το επιστρέψει και έπειτα να το αποστείλει. Αν το κατάστημα δεν ανταποκριθεί ή δεν δεχτεί την επιστροφή αγοράς με πλήρη επιστροφή των χρημάτων, τότε ο καταναλωτής μπορεί να αποταθεί σε συγκεκριμένα εργαλεία που ανέπτυξε η ΕΕ, τόσο σε τοπικό όσο και διασυνοριακό επίπεδο. 
 

 

Για υποθέσεις που αφορούν διασυνοριακές αγορές, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (ΕΚΚ - http://www.ecccyprus.gov.cy/mcit/eccc/eccc.nsf/eccc04_el/eccc04_el?OpenDocument) για συμβουλές σχετικά με τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνουν. Σε περίπτωση διαφορών μεταξύ ενός διαδικτυακού καταναλωτή και ενός διαδικτυακού εμπόρου, τόσο στην ίδια χώρα όσο και σε διαφορετικές χώρες της ΕΕ, η διαδικτυακή πύλη επίλυσης ηλεκτρονικών διαφορών (ODR - https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.trader.register) της ΕΕ αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τους καταναλωτές που προσπαθούν να προσδιορίσουν τον κατάλληλο φορέα που θα μπορούσε να επιλύσει τη διαφορά. Η πύλη επιτρέπει επίσης τη μετάφραση της καταγγελίας σε περίπτωση που χρειάζεται να αποσταλεί σε άλλη χώρα.
 

 

Ενίσχυσε τη θέση σου ως καταναλωτής, μαθαίνοντας περισσότερα για τα δικαιώματά σου μέσα από την ιστοσελίδα https://europa.eu/youreuright/home_el 

Έχεις δίκιο! #yourEUright

Δειτε Επισης

Η Coca-Cola σκοράρει στη συμπερίληψη και την αποδοχή για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς
Νέο βιβλίο: «Η ΜΕΘΟΔΟΣ: Γίνε Αυτός που Πραγματικά Είσαι»
Έναρξη παγκύπριου εράνου του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού με την στήριξη της ΟΠΑΠ Κύπρου
Ημερίδα Γνωριμίας της 12ης θητείας της κυπριακής Παιδοβουλής με το Συμβούλιο «ΦΩΝΗ»
«Ποδηλασία Αγάπης» για τα πρόωρα παιδιά από το Ίδρυμα Πάνος Ευριπίδου-Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία
Arla Protein: Έδωσε το σύνθημα για ένα καλοκαίρι γεμάτο ενέργεια στο «Feed your Jump»
ENAVSMA...για μια ξεχωριστή βραδιά Wine and Dine στο ολοκαίνουριο Amyth of Nicosia
Η RSM Cyprus στέλνει μηνύματα ελπίδας στο συμβολικό ταξίδι μεταφοράς της «Βαλίτσας της Χριστοδούλας»
Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Κύπρου (CITF): Σε τελική ευθεία με δυναμικές παραστάσεις και ενδιαφέροντα workshops
Πανεπιστήμιο UCLan Cyprus: Επιτυχής διοργάνωση της κοινωνικής δράσης «Τρέχω για τον τόπο μου»