Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
15:43 - 26 Ιουνίου 2019
Την ανάγκη για συνεργασία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια, υπογραμμίζουν οι επικεφαλής των αεροδρομίων της Ευρώπης, που συναντιούνται σήμερα και αύριο στη Λεμεσό, στη διάρκεια της 29ης Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του ACI Europe, την οποία φιλοξενεί για πρώτη φορά στη χώρα μας η Hermes Airports.
Το Συμπόσιο των Ηγετών Αεροδρομίων έλαβε χώρα το πρωί, με τη συμμετοχή ανώτατων στελεχών της Hermes Airports, Avinor Group, daa, London City Airport, SAVE SpA – Venice Airport και VINCI Airports. Στο πλαίσιο της συζήτησης, αναφέρθηκαν οι προκλήσεις, τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος της αεροπορικής βιομηχανίας. Η μείωση των εκπομπών ρύπων, η ψηφιοποίηση των εργασιών των αεροδρομίων, οι πολιτικές εξελίξεις, οι νέες τάσεις και ανάγκες του μέλλοντος είναι μερικές από τις προκλήσεις που τέθηκαν στο επίκεντρο.
Όπως ανέφερε η Ελένη Καλογήρου, CEO της Hermes Airports, το 2019 φαίνεται να είναι μια χρονιά σταθεροποίησης για τα αεροδρόμια της Κύπρου, μετά από μια αύξηση πέραν του 60% στην επιβατική κίνηση τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Φέτος, πρόσθεσε, παρατηρείται μια επιβράδυνση στην αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, παρόλο που υπάρχουν πολλές προοπτικές για το μέλλον. «Ο τομέας μας», συμπλήρωσε, «αντιμετωπίζει και θα αντιμετωπίσει πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις τα επόμενα χρόνια».
Από την πλευρά του ο CEO του daa (Dublin Airport), Dalton Philips σημείωσε ότι υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες, γι' αυτό και χρειάζεται προσοχή. «Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο μας είναι να είμαστε σε θέση να επενδύσουμε στο μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Nicolas Notebaert, Πρόεδρος της VINCI Airports υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν βελτιώσεις ως προς την κατεύθυνση της μείωσης ρύπων. «Είμαι σίγουρος για τον κλάδο», πρόσθεσε, «διότι οι αερομεταφορές είναι απαραίτητες. Όσο περισσότερο επεκτεινόμαστε, τόσο διασφαλίζουμε την ανάπτυξη και σταθερότητα», κατέληξε.
Ο CEO της Avinor Group, Dag Falk-Petersen, εξέφρασε την άποψη ότι ο κλάδος των αερομεταφορών είναι ζωτικής σημασίας, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του διαβλέπει ένα λαμπρό μέλλον για τον κλάδο. Ωστόσο, στάθηκε στο γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη «να προσδιορίσουμε το μέλλον μας και να πάρουμε το προβάδισμα. «Κοιτάμε μπροστά, ο αεροπορικός κλάδος είναι μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος» τόνισε.
Για το Brexit μίλησε ο Robert Sinclair, CEO του London City Airport. Υπογράμμισε ότι οι οποιεσδήποτε επιπτώσεις ενδέχεται να προκληθούν από την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ είναι απρόβλεπτες.
«Η μακροοικονομική σταθερότητα είναι καθοριστική, και πρέπει να είμαστε σε θέση να επενδύουμε στις υποδομές, για τις επόμενες γενιές», ανέφερε από την πλευρά του ο Dalton Philips της daa.
Για συνεργασία μίλησε και ο Dag Falk-Petersen, CEO της Avinor Group. Τα αεροδρόμια, σημείωσε, είναι σαν τα λιμάνια τα παλιά χρόνια: φέρνουν την ανάπτυξη. «Είναι σημαντικό να επενδύουμε, αλλά ταυτόχρονα να συνεργαζόμαστε με όλους τους εταίρους στον κλάδο», κατέληξε.
Στην δευτερολογία της, η CEO της Hermes Airports, Ελένη Καλογήρου εξέφρασε αισιοδοξία για το μέλλον. «Είμαστε», τόνισε, «βιώσιμη βιομηχανία, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα στο μέλλον». Πρόσθεσε ότι μέσα στον κλάδο γίνονται προοδευτικές σκέψεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του. «Για μένα», συμπλήρωσε, «το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας» καταλήγοντας ότι «μπορούμε να κάνουμε πολλά περισσότερα για να καταστήσουμε τον κλάδο βιώσιμο».
Η κ. Καλογήρου αναφέρθηκε και στο κίνημα flight shame. «Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έχει μπει στο στόχαστρο ο αεροπορικός κλάδος για αυτό το θέμα. Οι πτήσεις συνεισφέρουν μόνο 2% στις εκπομπές ρύπων, ενώ η παραγωγή ρεύματος δημιουργεί το 44% των ρύπων και οι οδικές μεταφορές το 17%», σημείωσε, τονίζοντας ότι δεν θέλουμε να σταματήσουμε τις πτήσεις, αλλά να τις βελτιώσουμε.
Ο Nicolas Notebaert της VINCI Αirports ανέφερε από την πλευρά του ότι η πολιτική των ανοιχτών αιθέρων έχει εκδημοκρατίσει τον αεροπορικό κλάδο και τις πτήσεις.
Σε άλλο σημείο, ο κ. Notebaer ανέφερε ότι επιβάλλεται στροφή προς την ψηφιοποίηση των λειτουργιών των αεροδρομίων, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο ανθρώπινος παράγοντας.
Αναφερόμενη στην ψηφιοποίηση, η CEO της Hermes Airports ,Ελένη Καλογήρου υπογράμμισε «Μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε τα πιο απλά κομμάτια της δουλειάς και να χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο που θα κερδίσουμε για να κατευθύνουμε τους ανθρώπους μας προς την επίτευξη μιας πιο προσωπικής εξυπηρέτησης επιβατών. Χρειάζονται άνθρωποι με δημιουργικότητα και κίνητρα, που να επιλύουν τα οποιαδήποτε προβλήματα παρουσιάζονται», κατέληξε.
Το Συμπόσιο των Ηγετών Αεροδρομίων έλαβε χώρα το πρωί, με τη συμμετοχή ανώτατων στελεχών της Hermes Airports, Avinor Group, daa, London City Airport, SAVE SpA – Venice Airport και VINCI Airports. Στο πλαίσιο της συζήτησης, αναφέρθηκαν οι προκλήσεις, τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος της αεροπορικής βιομηχανίας. Η μείωση των εκπομπών ρύπων, η ψηφιοποίηση των εργασιών των αεροδρομίων, οι πολιτικές εξελίξεις, οι νέες τάσεις και ανάγκες του μέλλοντος είναι μερικές από τις προκλήσεις που τέθηκαν στο επίκεντρο.
Όπως ανέφερε η Ελένη Καλογήρου, CEO της Hermes Airports, το 2019 φαίνεται να είναι μια χρονιά σταθεροποίησης για τα αεροδρόμια της Κύπρου, μετά από μια αύξηση πέραν του 60% στην επιβατική κίνηση τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Φέτος, πρόσθεσε, παρατηρείται μια επιβράδυνση στην αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, παρόλο που υπάρχουν πολλές προοπτικές για το μέλλον. «Ο τομέας μας», συμπλήρωσε, «αντιμετωπίζει και θα αντιμετωπίσει πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις τα επόμενα χρόνια».
Από την πλευρά του ο CEO του daa (Dublin Airport), Dalton Philips σημείωσε ότι υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες, γι' αυτό και χρειάζεται προσοχή. «Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο μας είναι να είμαστε σε θέση να επενδύσουμε στο μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Nicolas Notebaert, Πρόεδρος της VINCI Airports υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν βελτιώσεις ως προς την κατεύθυνση της μείωσης ρύπων. «Είμαι σίγουρος για τον κλάδο», πρόσθεσε, «διότι οι αερομεταφορές είναι απαραίτητες. Όσο περισσότερο επεκτεινόμαστε, τόσο διασφαλίζουμε την ανάπτυξη και σταθερότητα», κατέληξε.
Ο CEO της Avinor Group, Dag Falk-Petersen, εξέφρασε την άποψη ότι ο κλάδος των αερομεταφορών είναι ζωτικής σημασίας, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του διαβλέπει ένα λαμπρό μέλλον για τον κλάδο. Ωστόσο, στάθηκε στο γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη «να προσδιορίσουμε το μέλλον μας και να πάρουμε το προβάδισμα. «Κοιτάμε μπροστά, ο αεροπορικός κλάδος είναι μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος» τόνισε.
Για το Brexit μίλησε ο Robert Sinclair, CEO του London City Airport. Υπογράμμισε ότι οι οποιεσδήποτε επιπτώσεις ενδέχεται να προκληθούν από την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ είναι απρόβλεπτες.
«Η μακροοικονομική σταθερότητα είναι καθοριστική, και πρέπει να είμαστε σε θέση να επενδύουμε στις υποδομές, για τις επόμενες γενιές», ανέφερε από την πλευρά του ο Dalton Philips της daa.
Για συνεργασία μίλησε και ο Dag Falk-Petersen, CEO της Avinor Group. Τα αεροδρόμια, σημείωσε, είναι σαν τα λιμάνια τα παλιά χρόνια: φέρνουν την ανάπτυξη. «Είναι σημαντικό να επενδύουμε, αλλά ταυτόχρονα να συνεργαζόμαστε με όλους τους εταίρους στον κλάδο», κατέληξε.
Στην δευτερολογία της, η CEO της Hermes Airports, Ελένη Καλογήρου εξέφρασε αισιοδοξία για το μέλλον. «Είμαστε», τόνισε, «βιώσιμη βιομηχανία, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα στο μέλλον». Πρόσθεσε ότι μέσα στον κλάδο γίνονται προοδευτικές σκέψεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του. «Για μένα», συμπλήρωσε, «το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας» καταλήγοντας ότι «μπορούμε να κάνουμε πολλά περισσότερα για να καταστήσουμε τον κλάδο βιώσιμο».
Η κ. Καλογήρου αναφέρθηκε και στο κίνημα flight shame. «Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έχει μπει στο στόχαστρο ο αεροπορικός κλάδος για αυτό το θέμα. Οι πτήσεις συνεισφέρουν μόνο 2% στις εκπομπές ρύπων, ενώ η παραγωγή ρεύματος δημιουργεί το 44% των ρύπων και οι οδικές μεταφορές το 17%», σημείωσε, τονίζοντας ότι δεν θέλουμε να σταματήσουμε τις πτήσεις, αλλά να τις βελτιώσουμε.
Ο Nicolas Notebaert της VINCI Αirports ανέφερε από την πλευρά του ότι η πολιτική των ανοιχτών αιθέρων έχει εκδημοκρατίσει τον αεροπορικό κλάδο και τις πτήσεις.
Σε άλλο σημείο, ο κ. Notebaer ανέφερε ότι επιβάλλεται στροφή προς την ψηφιοποίηση των λειτουργιών των αεροδρομίων, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο ανθρώπινος παράγοντας.
Αναφερόμενη στην ψηφιοποίηση, η CEO της Hermes Airports ,Ελένη Καλογήρου υπογράμμισε «Μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε τα πιο απλά κομμάτια της δουλειάς και να χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο που θα κερδίσουμε για να κατευθύνουμε τους ανθρώπους μας προς την επίτευξη μιας πιο προσωπικής εξυπηρέτησης επιβατών. Χρειάζονται άνθρωποι με δημιουργικότητα και κίνητρα, που να επιλύουν τα οποιαδήποτε προβλήματα παρουσιάζονται», κατέληξε.