Εφικτός ο στόχος για μηδενικούς ρύπους στην αεροπορική βιομηχανία;
17:36 - 26 Ιουνίου 2019
Οι δυνατότητες του αεροπορικού κλάδου να φτάσει σε μηδενικές εκπομπές ρύπων, χωρίς ταυτόχρονα να θυσιάσει την ανάπτυξή του, ήταν το θέμα που απασχόλησε το τρίτο πάνελ του διήμερου Συνεδρίου του ACI Europe που ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Ιουνίου, στη Λεμεσό, που φιλοξενείται από την Hermes Airports.
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ανώτερων στελεχών της Airbus, της EASA (European Aviation Safety Agency), του Heathrow Airport, του IAG (International Airlines Group) και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (European Federation of Transport & Environment).
Οι ομιλητές τοποθετήθηκαν ενώπιον σημαντικών ερωτημάτων που απασχολούν τον κλάδο τους, όπως:
- Μπορούν οι καταναλωτές να μειώσουν τα ταξίδια με τον ίδιο τρόπο που μείωσαν δραστικά τη χρήση πλαστικής σακούλας;
- Μπορούν να διατηρηθούν τα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη της αεροπορικής βιομηχανίας, κατά την επίτευξη του στόχου της συμφωνίας του Παρισιού, η οποία προβλέπει μηδενικές εκπομπές ρύπων από τα μέσα του αιώνα;
- Προς την επίτευξη του στόχου αυτού θα αυξηθεί το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών;
- Πού βρισκόμαστε αναφορικά με τα βιώσιμα καύσιμα;
O Willy Walsh, CEO του IAG τόνισε ότι πρόκληση για τον κλάδο αποτελεί η ανάγκη να πεισθούν οι κατασκευαστές να δημιουργήσουν αεροσκάφη τα οποία θα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.
Ο Bill Hemmings, Director Aviation & Shipping of European Federation for Transport & Environment, σημείωσε ότι επικρατεί η εντύπωση πως η αεροπορική βιομηχανία αποτελεί τον τομέα στον οποίο θα καταστεί δυσκολότερη η μείωση εκπομπών ρύπων. Ωστόσο, πρόσθεσε, το θέμα είναι να δούμε το τι χρειάζεται για να επιτευχθεί η αποστολή για μηδενική παραγωγή ρύπων.
Σχολιάζοντας, ο Willy Walsh, CEO του IAG, ανέφερε ότι μια πιθανή λύση είναι η παραγωγή καυσίμων για αεροσκάφη (sustainable aviation fuel), τα οποία να είναι βιώσιμα από εμπορικής πλευράς. «Η τιμή είναι ελκυστική εδώ και καιρό. Χρειαζόμαστε περισσότερους επενδυτές και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, που θα αυξήσουν τη ζήτηση», συμπλήρωσε.
Ο Patrick Ky, Executive Director του EASA τόνισε ότι με τους νέους κανονισμούς ο ρόλος του Οργανισμού στην προστασία του περιβάλλοντος έχει ενισχυθεί και αναφέρθηκε σε έρευνα που διεξήγαγε ο Οργανισμός ανάμεσα σε επιβάτες. Βάσει των απαντήσεων της έρευνας, το 94% των ερωτηθέντων δεν γνώριζε την πραγματική συμβολή του αεροπορικού κλάδου στις εκπομπές ρύπων.
Ωστόσο, πρόσθεσε, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τάσεις στον τομέα μας, προκύπτει ότι οι επιβάτες πλέον ενημερώνονται περισσότερο, ενώ αποφασίζουν βάσει της τιμής. «Στη συνέχεια, αν τους δώσουμε την επιλογή για καλύτερες τιμές ή για κάτι καλύτερο για το περιβάλλον, θα επιλέξουν το δεύτερο», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο Chief Strategy Officer του Heathrow Airport, Andrew McMillan, τόνισε ότι ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αερογραμμές και τα αεροδρόμια για το ποιος είναι καλύτερος, έχει πάντα θετικά αποτελέσματα.
Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. McMillan, η πρόκληση της βιωσιμότητας για τον αεροπορικό κλάδο είναι επίσης ένα επικοινωνιακό ζήτημα. «Δεν παίρνουμε αρκετά εύσημα για όλη την καλή δουλειά που κάνουμε για να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων. Ο εχθρός είναι οι ρύποι, όχι οι πτήσεις, και χρειάζεται να ενημερώσουμε τον κόσμο για να αντιληφθεί τη διαφορά», κατέληξε ο κ. McMillan.