Powered by

Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Τις μεταβολές στα αεροπορικά εισιτήρια από το λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές στις αρχές του 2015 δημοσίευσε το Υπουργείο Οικονομικών.

Από τον Ιανουάριο του 2015, περίοδο κατά την οποία η εταιρεία Cyprus Airways σταμάτησε τις εργασίες της, ο Δείκτης Αεροπορικών Μεταφορών Επιβατών (ΔΑΜΕ) παρουσίασε σημαντική μείωση και από το 2016, χρονιά κατά την οποία εμφανιστήκαν στην αγορά οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, ο Δείκτης παραμένει σταθερός (Γράφημα 1).  

Αναλύοντας όμως τον Δείκτη σε επιμέρους προορισμούς διαπιστώνεται ότι, υπάρχουν σημαντικές μεταβολές ανάλογα με τον κάθε προορισμό.  
 

 

Συγκεκριμένα, το κόστος των εισιτηρίων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πέραν της αναμενόμενης εποχικότητας, παρουσιάζει σημαντική αύξηση τον Ιούνιο του 2019 (Γράφημα 2 και 3).
 

 

Αντίθετα, πτωτική πορεία, ακολουθούν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων προς το Λονδίνο και Μάντσεστερ (Γράφημα 1).

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ Ε.Ε.
Συγκρίνοντας με τον αντίστοιχο δείκτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο Δεκέμβριος 2016 -  Μάιο 2019, παρατηρείται ότι η χρονοσειρά ακολουθεί την ίδια τάση αλλά σε πιο χαμηλό επίπεδο τιμών (ΓΡΑΦΗΜΑ 4).
 

 
ΥΠΟΙΚ: Τις Κυπριακές Αερογραμμές τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν άλλοι 
 
Τις Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν άλλοι αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, κληθείς να σχολιάσει αναφορές κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις σημερινές αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών από την σημερινή Κυβέρνηση.
 
Ταυτόχρονα ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα τα πιο πάνω στατιστικά στοιχεία και γραφικές παραστάσεις για την διακύμανση των τιμών των αεροπορικών ναύλων τόσο πριν όσο και μετά την κατάρρευση και το κλείσιμο των ΚΑ για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις, όπως είπε, «και να μην έχουμε τόσο κοντή μνήμη και να έχουμε ξεχάσει το κόστος λειτουργίας των ΚΑ το οποίο φορτωνόταν ο Κύπριος φορολογούμενος».

«Τις ΚΑ τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, άλλοι, οδηγώντας στην αναπόφευκτη κατάληξη με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έκρινε ότι όλες αυτές οι ενισχύσεις που έδιναν οι κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν παράνομες».
 
Χωρίς αμφιβολία και τώρα επαναλαμβάνω πως η απάντηση δεν είναι τα κρατικά μονοπώλια σε τέτοιους ανταγωνιστικούς τομείς, υπογράμμισε.  
 
Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι η απάντηση είναι να δουλέψουν οι δυνάμεις της αγοράς, προσθέτοντας πως γι΄ αυτό υπάρχουν θεσμοί όπως είναι η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) που καλείται να ελέγξει και να επιβεβαιώσει αν πράγματι λειτουργούν οι κανόνες της αγοράς. 

Δειτε Επισης

Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα
Ο αγαπημένος καφές των Kawacom’s Ipanema Espresso τώρα και drive thru στη Λευκωσία
Στο 84,31% η συμμετοχή της E.V.H. Investments στην Salamis-Αγόρασε άλλες 9.000 μετοχές
ΕΤΑΠ: Η Πάφος στους πιο πράσινους προορισμούς και «αργυρή» για τις ακτές της
Τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου στον αστερισμό των Χριστουγέννων-Οι εκδηλώσεις της Hermes
Ανδρέας Μιχαλιάς: Τα επαγγελματικά ταμεία προνοίας είναι απαραίτητα για επαρκή εισοδήματα στη συνταξιοδότηση
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Έτσι θα μοιάζει το The Landmark Nicosia-Το πρώτο Μarriott Autograph Collection ξενοδοχείο της Κύπρου