Ευρωβουλή: Αυστηρότεροι κανονισμοί για τους ρύπους φορτηγών

Εγκρίθηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πρώτη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα, σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξανόμενων εκπομπών ρύπων από τις οδικές μεταφορές. Η νέα νομοθεσία, που έχει συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ των ευρωβουλευτών και της ρουμανικής Προεδρίας του Συμβουλίου από τον Φεβρουάριο, υιοθετήθηκε με 474 ψήφους υπέρ, έναντι 47 κατά και 11 αποχές. 

Πλέον θα πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα, όπως τα φορτηγά και οι νταλίκες, να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωσή τους σε ποσοστό 15% έως το 2025.

Επίσης, έως το έτος εκείνο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι ποσοστό, τουλάχιστον 2% επί του μεριδίου τους στις πωλήσεις νέων οχημάτων, θα αποτελείται από οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σταθερά αυξανόμενες εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές, εκ των οποίων το ένα τέταρτο αποδίδεται στα βαρέα οχήματα.

Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει, έως το 2022, να προτείνει τους νέους στόχους για την περίοδο εντεύθεν του 2030, που να συνάδουν με τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα.

Από την πλευρά του εισηγητού, ο Ολλανδός ευρωβουλευτής του κόμματος των Πρασίνων, Bas Eickhout, δήλωσε: "Συνιστά μεγάλη επιτυχία για την ΕΕ η ανάληψη δράσης, για πρώτη φορά, σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα. Η οδηγία θα συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης στους δρόμους μας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε. Το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών θα καθοριστεί από την καινοτομία. Αυτή η νομοθεσία θα πρέπει συνεπώς να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να κυνηγήσουν αλλαγές και βελτιώσεις στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν".

Τώρα, το Συμβούλιο θα πρέπει να εγκρίνει επίσημα τη νομοθεσία πριν αυτή τεθεί σε ισχύ.

Θυμίζουμε πως τα βαρέα οχήματα ευθύνονται για το 27% τον εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές και σχεδόν για το 5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ, με στοιχεία του 2016. Από το 1990, οι εκπομπές από αυτού του τύπου τα οχήματα έχουν κάνει άλμα 25%.

ΠΗΓΗ: energia.gr

Δειτε Επισης

Παραμένει προσηλωμένος στην υλοποίηση του GSI ο ΑΔΜΗΕ-«Άγνοια όρων που διέπουν ευρωπαϊκά έργα»
Ενέργειες Χριστοδουλίδη μακριά από τα φώτα για το ρεύμα...Ζήτησε από ΡΑΕΚ και ΑΗΚ να μην μπουν αυξήσεις
Διευρύνονται οι δικαιούχοι της ειδικής διατίμησης 08 της ΑΗΚ-Εντάσσονται οικογένειες με 5 ή περισσότερα εξαρτώμενα
Άλμα 3% στις τιμές πετρελαίου με ώθηση από τις προοπτικές προόδου στις συνομιλίες ΗΠΑ-Κίνας
Τα έργα και τα μέτρα της Κυβέρνησης στον ενεργειακό τομέα-Απαντά στο ΑΚΕΛ το Υπ. Εμπορίου
Ε.Ε.: Το σχέδιο απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο και οι γεωπολιτικές προκλήσεις
Πτώση των τιμών πετρελαίου καθώς η Fed βλέπει αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα
Άλμα για το αργό πετρέλαιο μετά τα χαμηλά τεσσάρων ετών
Κομισιόν: Το σχέδιο του REPowerEU για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια
Με τις δεύτερες υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών η Κύπρος