Η έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας στα αυτοκίνητα σώζει ζωές
13:50 - 12 Απριλίου 2019
Τα καινούρια αυτοκίνητα, τα μικρά και μεγάλα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με χαρακτηριστικά ασφαλείας που σκοπεύουν να προστατεύσουν τις ανθρώπινες ζωές, σύμφωνα με την καινούρια νομοθεσία που πρόκειται να ψηφιστεί από την ολομέλεια την Τρίτη, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί ανεπίσημα με τους υπουργούς της ΕΕ.
Σε ανακοίνωσή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τονίζεται ότι ένα από αυτά τα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά είναι το σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA), το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Το ISA θα ενημερώνει άμεσα τον οδηγό του οχήματος, βασιζόμενο στους χάρτες που διαθέτει και στην παρατήρηση της οδικής σήμανσης, σε περίπτωση που ο τελευταίος υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Το σύστημα δεν είναι «κόφτης» και ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιήσει.
Άλλα συστήματα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής που πρόκειται να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα είναι το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, η επίσης προηγμένη προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η επείγουσα διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην οποία κινείται, το σύστημα ανίχνευσης αναστροφής, η εγκατάσταση μηχανισμού που εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, το σήμα επείγουσας διακοπής της πορείας και ένας καταγραφέας των δεδομένων πορείας του οχήματος («μαύρο κουτί»).
Μέσα στο 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν της ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά, σύμφωνα με στοιχεία προκαταρκτικής έρευνας που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε ανακοίνωσή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τονίζεται ότι ένα από αυτά τα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά είναι το σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA), το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Το ISA θα ενημερώνει άμεσα τον οδηγό του οχήματος, βασιζόμενο στους χάρτες που διαθέτει και στην παρατήρηση της οδικής σήμανσης, σε περίπτωση που ο τελευταίος υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Το σύστημα δεν είναι «κόφτης» και ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιήσει.
Άλλα συστήματα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής που πρόκειται να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα είναι το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, η επίσης προηγμένη προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η επείγουσα διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην οποία κινείται, το σύστημα ανίχνευσης αναστροφής, η εγκατάσταση μηχανισμού που εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, το σήμα επείγουσας διακοπής της πορείας και ένας καταγραφέας των δεδομένων πορείας του οχήματος («μαύρο κουτί»).
Μέσα στο 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν της ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά, σύμφωνα με στοιχεία προκαταρκτικής έρευνας που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.