Φουρλής: Έρχονται τα μικρά ΙΚΕΑ
12:43 - 21 Μαρτίου 2019
Μικρά ΙΚΕΑ που θα μπορούν να ανοίξουν και σε μικρότερες πόλεις, σημαντικές επενδύσεις στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων και της Intersport και η ίδρυση της θυγατρικής ΑΕΕΑΠ για την αξιοποίηση και ανάπτυξη ακινήτων συμπεριλαμβάνονται στη στρατηγική του Ομιλου Φουρλής, όπως την παρουσίασε η διοικητική ομάδα κατά τη χθεσινή παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Στην παρουσίαση επίσης η διοίκηση γνωστοποίησε ότι θα προτείνει στη ΓΣ των μετόχων την επιστροφή Κεφαλαίου 0,10 ευρώ ανά μετοχή.
Σε ό,τι αφορά την ΑΕΕΑΠ (Trade Estates), στην οποία θα ενταχθούν τα ακίνητα του Ομίλου σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο συνολικής αξίας 176 εκατ. ευρώ, η ίδρυση της τοποθετείται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπως είπε ο εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής. Στόχος είναι η εταιρεία να εισαχθεί αργότερα στο Χρηματιστήριο Αθηνών (εντός 2 ετών όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία). Ωστόσο ο κ. Φουρλής τόνισε ότι πρώτα θα αναζητηθεί κάποιος επενδυτής, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων θα αυξηθεί με στόχο την ένταξη μεγάλων καταστημάτων διεθνών αλυσίδων.
Τα μικρά ΙΚΕΑ
Αναφορικά με την ΙΚΕΑ, ο κ. Φoυρλής επισήμανε πως μετά τη στρατηγική απόφαση της μητρικής ΙΚΕΑ να δοκιμάσει νέα μοντέλα καταστημάτων, μικρότερου εμβαδού και κόστους λειτουργίας, που ξεκινούν απ' τα 5.000 τ.μ., ο όμιλος επανεξετάζει τον επενδυτικό του σχεδιασμό. Στο πλαίσιο αυτό διερευνά την προοπτική δημιουργίας καταστημάτων 5.000 τ.μ. ως 10.000 τ.μ. σε αγορές όπου το concept των μεγάλων καταστημάτων της ΙΚΕΑ είναι μέχρι σήμερα απαγορευτικό. Όπως αποκάλυψε ο όμιλος ήδη διερευνά την πιθανότητα δημιουργίας μικρά καταστήματα σε 3 ελληνικές πόλεις και μία στη Βουλγαρία. Μάλιστα η πρώτη κίνηση, όπως αποκάλυψε, θα είναι η σταδιακή μετατροπή των υφιστάμενων pick up points σε κανονικά καταστήματα. «Σε αυτά τα καταστήματα δεν θα υπάρχει η φιλοσοφία του self service. Θα έχουν όλους τους κωδικούς προϊόντων, ο πελάτης θα μπορεί να βλέπει και να παραγγέλνει αυτό που θέλει και αργότερα θα τα παραλαμβάνει στο σπίτι του», σημείωσε ο κ. Φουρλής. Ο Πρόεδρος του Ομίλου εκτιμά ότι φέτος θα ξεκινήσει η κατασκευή των νέων καταστημάτων με στόχο να λειτουργήσουν το 2020.
Σημειώνεται ότι φέτος αναμένεται να ανοίξει ένα pick up point στην Καλαμάτα καθώς και ένα άλλο στη Λεμεσό.
Το ψηφιακό κανάλι
Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει να χτίζει θέση στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Απόστολο Πεταλά, ήδη τα ηλεκτρονικά καταστήματα ΙΚΕΑ και Intersport συνεισφέρουν το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου και η Φoυρλής συνεχίζει επενδύσεις προκειμένου να λανσάρει την πανευρωπαϊκή ηλεκτρονική πλατφόρμα της Intersport επενδύοντας φέτος 6 εκατ. ευρώ στο κέντρο logistics της εταιρείας. Επίσης φέτος δρομολογούνται έξι νέα καταστήματα Intersport και Athletes Foot στο σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται ο όμιλος. Ένα εξ αυτών θα είναι στη Λεμεσό, δίπλα ακριβώς απ' το νέο pick up point της ΙΚΕΑ.
Ο Όμιλος
Συνολικά οι επενδύσεις του Ομίλου Φουρλής φέτος αναμένονται στα 11 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές η διοίκηση του Ομίλου εμφανίστηκε θετική αλλά με συγκρατημένες προσδοκίες, αφού η τάση στην ελληνική αγορά μπορεί επιτέλους να γύρισε έστω και οριακά θετική αλλά η καταναλωτική διάθεση είναι ευμετάβλητη. Κάτι που φάνηκε τόσο στο δ' τρίμηνο του 2018 όταν το ΑΕΠ της χώρας ξαφνικά μειώθηκε 0,14%, κάτι που κανείς δεν περίμενε ενώ και φέτος το α' τρίμηνο κινείται περίπου στον ίδιο ρυθμό. Πάντως ο όμιλος, που εμφάνισε θετική εικόνα στα αποτελέσματα του 2018 που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση ενδελεχώς, έχει καταφέρει αυτή τη στιγμή να έχει το 38,5% των εσόδων του απ' το εξωτερικό, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης (πλην της Τουρκίας με τα γνωστά προβλήματα) είναι σαφώς μεγαλύτεροι.
«Το διαθέσιμο εισόδημα στην Ελλάδα δεν αυξάνεται. Η αύξηση πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς οικιακού εξοπλισμού ήταν 0,2%. Η ΙΚΕΑ κατάφερε και έγραψε +1%. Γενικά όμως οι δαπάνες σε οικιακό εξοπλισμό στη χώρα μας είναι μόλις 0,4% του κατά κεφαλήν ΑΕΠ όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι πάνω από 1%. Εάν αυτό γίνει έστω 0,7% τότε πιστεύουμε ότι απευθείας οι πωλήσεις μας με το υφιστάμενο δίκτυο θα αυξάνονταν κατά 120 εκατ. ευρώ!», σημείωσε ο κ. Πεταλάς.
Κατά τα λοιπά ο ίδιος γνωστοποίησε ότι 31/12/2018 έληξε η ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική που διατηρούσε η ΙnterIkea προς την Φoυρλής για την ελληνική αγορά λόγω της κρίσης και αργότερα των capital controls. Το γεγονός, όπως εκτίμησε, θα επιβαρύνει το κεφάλαιο κίνησης της εταιρίας κατά 15 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον φέτος ο όμιλος θα εφαρμόσει για πρώτη φορά το ΔΠΧΑ 16 (το οποίο αποτελεί νέο πρότυπο για τη λογιστική των μισθώσεων). Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος εκτιμά ότι θα αναγνωρίσει επιπλέον υποχρεώσεις από μισθώσεις ύψους 120 έως 130 εκατ. ευρώ και ισόποσα δικαιώματα χρήσης παγίων. Η δε εκτιμώμενη επίδραση στο EBITDA του ομίλου αναμένεται να είναι μεταξύ ποσού ευρώ 19 και 24 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2019.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Σε ό,τι αφορά την ΑΕΕΑΠ (Trade Estates), στην οποία θα ενταχθούν τα ακίνητα του Ομίλου σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο συνολικής αξίας 176 εκατ. ευρώ, η ίδρυση της τοποθετείται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπως είπε ο εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής. Στόχος είναι η εταιρεία να εισαχθεί αργότερα στο Χρηματιστήριο Αθηνών (εντός 2 ετών όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία). Ωστόσο ο κ. Φουρλής τόνισε ότι πρώτα θα αναζητηθεί κάποιος επενδυτής, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων θα αυξηθεί με στόχο την ένταξη μεγάλων καταστημάτων διεθνών αλυσίδων.
Τα μικρά ΙΚΕΑ
Αναφορικά με την ΙΚΕΑ, ο κ. Φoυρλής επισήμανε πως μετά τη στρατηγική απόφαση της μητρικής ΙΚΕΑ να δοκιμάσει νέα μοντέλα καταστημάτων, μικρότερου εμβαδού και κόστους λειτουργίας, που ξεκινούν απ' τα 5.000 τ.μ., ο όμιλος επανεξετάζει τον επενδυτικό του σχεδιασμό. Στο πλαίσιο αυτό διερευνά την προοπτική δημιουργίας καταστημάτων 5.000 τ.μ. ως 10.000 τ.μ. σε αγορές όπου το concept των μεγάλων καταστημάτων της ΙΚΕΑ είναι μέχρι σήμερα απαγορευτικό. Όπως αποκάλυψε ο όμιλος ήδη διερευνά την πιθανότητα δημιουργίας μικρά καταστήματα σε 3 ελληνικές πόλεις και μία στη Βουλγαρία. Μάλιστα η πρώτη κίνηση, όπως αποκάλυψε, θα είναι η σταδιακή μετατροπή των υφιστάμενων pick up points σε κανονικά καταστήματα. «Σε αυτά τα καταστήματα δεν θα υπάρχει η φιλοσοφία του self service. Θα έχουν όλους τους κωδικούς προϊόντων, ο πελάτης θα μπορεί να βλέπει και να παραγγέλνει αυτό που θέλει και αργότερα θα τα παραλαμβάνει στο σπίτι του», σημείωσε ο κ. Φουρλής. Ο Πρόεδρος του Ομίλου εκτιμά ότι φέτος θα ξεκινήσει η κατασκευή των νέων καταστημάτων με στόχο να λειτουργήσουν το 2020.
Σημειώνεται ότι φέτος αναμένεται να ανοίξει ένα pick up point στην Καλαμάτα καθώς και ένα άλλο στη Λεμεσό.
Το ψηφιακό κανάλι
Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει να χτίζει θέση στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Απόστολο Πεταλά, ήδη τα ηλεκτρονικά καταστήματα ΙΚΕΑ και Intersport συνεισφέρουν το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου και η Φoυρλής συνεχίζει επενδύσεις προκειμένου να λανσάρει την πανευρωπαϊκή ηλεκτρονική πλατφόρμα της Intersport επενδύοντας φέτος 6 εκατ. ευρώ στο κέντρο logistics της εταιρείας. Επίσης φέτος δρομολογούνται έξι νέα καταστήματα Intersport και Athletes Foot στο σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται ο όμιλος. Ένα εξ αυτών θα είναι στη Λεμεσό, δίπλα ακριβώς απ' το νέο pick up point της ΙΚΕΑ.
Ο Όμιλος
Συνολικά οι επενδύσεις του Ομίλου Φουρλής φέτος αναμένονται στα 11 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές η διοίκηση του Ομίλου εμφανίστηκε θετική αλλά με συγκρατημένες προσδοκίες, αφού η τάση στην ελληνική αγορά μπορεί επιτέλους να γύρισε έστω και οριακά θετική αλλά η καταναλωτική διάθεση είναι ευμετάβλητη. Κάτι που φάνηκε τόσο στο δ' τρίμηνο του 2018 όταν το ΑΕΠ της χώρας ξαφνικά μειώθηκε 0,14%, κάτι που κανείς δεν περίμενε ενώ και φέτος το α' τρίμηνο κινείται περίπου στον ίδιο ρυθμό. Πάντως ο όμιλος, που εμφάνισε θετική εικόνα στα αποτελέσματα του 2018 που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση ενδελεχώς, έχει καταφέρει αυτή τη στιγμή να έχει το 38,5% των εσόδων του απ' το εξωτερικό, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης (πλην της Τουρκίας με τα γνωστά προβλήματα) είναι σαφώς μεγαλύτεροι.
«Το διαθέσιμο εισόδημα στην Ελλάδα δεν αυξάνεται. Η αύξηση πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς οικιακού εξοπλισμού ήταν 0,2%. Η ΙΚΕΑ κατάφερε και έγραψε +1%. Γενικά όμως οι δαπάνες σε οικιακό εξοπλισμό στη χώρα μας είναι μόλις 0,4% του κατά κεφαλήν ΑΕΠ όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι πάνω από 1%. Εάν αυτό γίνει έστω 0,7% τότε πιστεύουμε ότι απευθείας οι πωλήσεις μας με το υφιστάμενο δίκτυο θα αυξάνονταν κατά 120 εκατ. ευρώ!», σημείωσε ο κ. Πεταλάς.
Κατά τα λοιπά ο ίδιος γνωστοποίησε ότι 31/12/2018 έληξε η ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική που διατηρούσε η ΙnterIkea προς την Φoυρλής για την ελληνική αγορά λόγω της κρίσης και αργότερα των capital controls. Το γεγονός, όπως εκτίμησε, θα επιβαρύνει το κεφάλαιο κίνησης της εταιρίας κατά 15 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον φέτος ο όμιλος θα εφαρμόσει για πρώτη φορά το ΔΠΧΑ 16 (το οποίο αποτελεί νέο πρότυπο για τη λογιστική των μισθώσεων). Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος εκτιμά ότι θα αναγνωρίσει επιπλέον υποχρεώσεις από μισθώσεις ύψους 120 έως 130 εκατ. ευρώ και ισόποσα δικαιώματα χρήσης παγίων. Η δε εκτιμώμενη επίδραση στο EBITDA του ομίλου αναμένεται να είναι μεταξύ ποσού ευρώ 19 και 24 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2019.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr