Τέλη 2019 το πρώτο κατάστημα χονδρικής METRO
09:48 - 08 Φεβρουαρίου 2019
Στο τέλος του 2019, αναμένεται να εγκαινιαστεί και το πρώτο κατάστημα χονδρικής της METRO AEBE στη Λεμεσό, ενώ σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Αριστοτέλης Παντελιάδης ο στόχος της METRO για το 2019 είναι η αύξηση πωλήσεων της τάξης του 5% και καθαρά κέρδη στα επίπεδα των €11 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως ήδη εμφανίζεται μια θετική τάση στην εξέλιξη των λειτουργικών κερδών (EBITDA) του ομίλου. Δεν έκρυψε ωστόσο τον προβληματισμό του για το ευρύτερο οικονομικό-πολιτικό περιβάλλον, λέγοντας πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία της αγοράς στη διάρκεια του έτους.
Να σημειωθεί ότι το 2018 οι ενοποιημένες πωλήσεις της METRO άγγιξαν το 1,2 δισ. ευρώ με αύξηση περίπου 1,5% συγκριτικά με το 2017 ενώ τα καθαρά κέρδη τα επίπεδα των 10 εκατ. ευρώ. Για το 2019, το επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει σε 40 εκατ. ευρώ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, και έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν 8 νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καθώς και εκτενές πλάνο ανακαινίσεων για καταστήματα του αρχικού δικτύου My market και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας.
Ο κ. Παντελιάδης υπογράμμισε ότι το 2018 ήταν μία σημαντική χρονιά για τη METRO AEBE, καθώς ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, το τριετές πλάνο ενοποίησης με τη Βερόπουλος και το πλάνο ανακαινίσεων στο σύνολο των καταστημάτων της νεοαποκτηθείσας αλυσίδας σε κάθε γωνιά της χώρας. Την ίδια στιγμή, είπε, η εταιρεία διατήρησε τα μερίδιο της σταθερά παρά τις έντονες ανακατατάξεις που συνέβησαν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Παράλληλα προέβλεψε περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου, καθώς οι μικρότεροι παίκτες δέχονται μεγαλύτερη πίεση και θεώρησε λογικό πως κάποιοι από αυτούς να διερευνούν τις πιθανότητες συνεργασίας με μεγαλύτερους παίκτες.
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο η METRO να προχωρήσει σε κάποια νέα εξαγορά το επόμενο διάστημα, ο κ. Παντελιάδης τόνισε πως είναι πάντοτε ανοικτός σε νέες ευκαιρίες ωστόσο πρόσθεσε πως προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η οργανική ανάπτυξη. Αυτό αφορά και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου στον οποίο ο όμιλος έχει ήδη παρουσία.
Όσον αφορά στην είσοδο στην μικρή λιανική, εμφανίστηκε επιφυλακτικός σημειώνοντας πως αυτή τη στιγμή αναλύονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική λειτουργία δύο καταστημάτων μικρής λιανικής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ανάλογα με την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος θα λάβει τις τελικές αποφάσεις.
Σχολιάζοντας την παρουσία του ομίλου στην χονδρική, ανέφερε πως στόχος της εταιρείας ως ηγέτιδα δύναμη του χώρου είναι να σταματήσει η πτωτική πορεία που ακολουθεί η συγκεκριμένη αγορά το τελευταίο διάστημα μέσα από την έμφαση στην κατηγορία του HORECA.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com
Ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως ήδη εμφανίζεται μια θετική τάση στην εξέλιξη των λειτουργικών κερδών (EBITDA) του ομίλου. Δεν έκρυψε ωστόσο τον προβληματισμό του για το ευρύτερο οικονομικό-πολιτικό περιβάλλον, λέγοντας πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία της αγοράς στη διάρκεια του έτους.
Να σημειωθεί ότι το 2018 οι ενοποιημένες πωλήσεις της METRO άγγιξαν το 1,2 δισ. ευρώ με αύξηση περίπου 1,5% συγκριτικά με το 2017 ενώ τα καθαρά κέρδη τα επίπεδα των 10 εκατ. ευρώ. Για το 2019, το επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει σε 40 εκατ. ευρώ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, και έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν 8 νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καθώς και εκτενές πλάνο ανακαινίσεων για καταστήματα του αρχικού δικτύου My market και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας.
Ο κ. Παντελιάδης υπογράμμισε ότι το 2018 ήταν μία σημαντική χρονιά για τη METRO AEBE, καθώς ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, το τριετές πλάνο ενοποίησης με τη Βερόπουλος και το πλάνο ανακαινίσεων στο σύνολο των καταστημάτων της νεοαποκτηθείσας αλυσίδας σε κάθε γωνιά της χώρας. Την ίδια στιγμή, είπε, η εταιρεία διατήρησε τα μερίδιο της σταθερά παρά τις έντονες ανακατατάξεις που συνέβησαν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Παράλληλα προέβλεψε περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου, καθώς οι μικρότεροι παίκτες δέχονται μεγαλύτερη πίεση και θεώρησε λογικό πως κάποιοι από αυτούς να διερευνούν τις πιθανότητες συνεργασίας με μεγαλύτερους παίκτες.
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο η METRO να προχωρήσει σε κάποια νέα εξαγορά το επόμενο διάστημα, ο κ. Παντελιάδης τόνισε πως είναι πάντοτε ανοικτός σε νέες ευκαιρίες ωστόσο πρόσθεσε πως προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η οργανική ανάπτυξη. Αυτό αφορά και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου στον οποίο ο όμιλος έχει ήδη παρουσία.
Όσον αφορά στην είσοδο στην μικρή λιανική, εμφανίστηκε επιφυλακτικός σημειώνοντας πως αυτή τη στιγμή αναλύονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική λειτουργία δύο καταστημάτων μικρής λιανικής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ανάλογα με την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος θα λάβει τις τελικές αποφάσεις.
Σχολιάζοντας την παρουσία του ομίλου στην χονδρική, ανέφερε πως στόχος της εταιρείας ως ηγέτιδα δύναμη του χώρου είναι να σταματήσει η πτωτική πορεία που ακολουθεί η συγκεκριμένη αγορά το τελευταίο διάστημα μέσα από την έμφαση στην κατηγορία του HORECA.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com