Powered by

Super Bowl: Οι διαφημίσεις που κόστισαν $5 εκατ. για 30 δευτερόλεπτα

Ο τελικός του αμερικάνικου ποδοσφαίρου – ή «φούτμπολ»– αποτελεί ένα ετήσιο ραντεβού που περιμένουν καρτερικά εκατομμύρια φιλάθλων σε όλο τον κόσμο. Μη έχοντας κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, ίσως είναι δύσκολο να κατανοήσουμε το γιατί μια αθλητική ημέρα αποτελεί τη μεγαλύτερη ανεπίσημη αργία μιας χώρας των 50 πολιτειών. Δρόμοι ερημώνουν και τα πάντα σταματάνε για λίγες ώρες να λειτουργούν, με τρόπο παράξενο ακόμα και για Κυριακή.

Πρόκειται για έναν από τους εμπορικότερους αγώνες παγκοσμίως, καθώς τα 30 δευτερόλεπτα δημοσιότητας κοστίζουν περίπου… 5,1 εκατομμύρια δολάρια!

Εκατομμύρια φίλαθλοι σε ολόκληρο τον πλανήτη συντόνισαν τους τηλεοπτικούς τους δέκτες και παρακολούθησαν το σπουδαιότερο «εμπορικό φαινόμενο» της μικρής οθόνης, την μάχη μεταξύ των Νιου Ίνγκλαντ Πάτριοτς και των Λος Άντζελες Ραμς για την 53η διοργάνωση του Super Bowl (LIII). Η αναμέτρηση στο υπερσύγχρονο «Mercedes-Benz Stadium», στην Ατλάντα της πολιτείας Τζόρτζια, μεταδόθηκε από το αμερικανικό κανάλι «CBS».

Το «ημίχρονο των σταρ» και των εκατομμυρίων
Πριν από τη φετινή έναρξη, επιλέχθηκε να τραγουδήσει τον εθνικό ύμνο των ΗΠΑ η «Αυτοκράτειρα της Soul» και νικήτρια 7 βραβείων Grammy, Γκλάντις Νάιτ, ενώ στο γνωστό και μη εξαιρετέο «half-time show» εμφανίστηκε το συγκρότημα των Maroon 5, μαζί με τους δημοφιλείς ράπερ, Τράβις Σκοτ και Μπιγκ Μπόι.

Οι διαφημίσεις για τον περίφημο τελικό Super Bowl (αμερικανικό ποδόσφαιρο) της φετινής χρονιάς σχεδιάστηκαν για να διασκεδάζουν και να αρέσουν εύκολα...

Η μπύρα Stella Artois θα ξαναθυμίσει στο τεράστιο αμερικανικό κοινό την Κάρι Μπράντσο (Σάρα Τζέσικα Πάρκερ) και τον χαρακτήρα “The Dude” (Τζεφ Μπρίτζες), ενώ τα δημητριακά Doritos θα επανενώσουν(!) το συγκρότημα των Backstreet Boys μαζί με τον ράπερ Chance για ένα remix στο κλασικό “I Want It that Way”.

Είναι διαφημίσεις που κόστισαν περισσότερα από 5 εκατομμύρια δολάρια για 30 δευτερόλεπτα του χρόνου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Πολλές από αυτές έχουν ως στόχο να βγάλουν γέλιο, όπως η διαφήμιση της Amazon με τους «δοκιμαστές προϊόντων» που συμβαίνει να είναι διασημότητες. Άλλοι επιλέγουν εντελώς διαφορετικό τρόπο, απευθυνόμενοι και στο συναίσθημα, όπως η Microsoft που θα διαφημίσει ένα χειριστήριο της κονσόλας Xbox σχεδιασμένη για παίκτες με ειδικές ανάγκες!

«Υπάρχει μια τάση προς το πιο χιούμορ, ένα συνηθισμένο στη διαφήμιση και ανάλαφρο ύφος», δηλώνει ο καθηγητής Μarketing του πανεπιστημίου Villanova Charles Taylor. «Οι διαφημιστές μαντεύουν ότι οι καταναλωτές δεν επιθυμούν δηλώσεις που να σχετίζονται με την πολιτική.»

Οι αριθμοί πίσω από τη διοργάνωση
Είναι η τρίτη φορά που το Super Bowl φιλοξενήθηκε στην πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της πολιτείας Τζόρτζια των ΗΠΑ. Αν και το κόστος της αθλητικής διοργάνωσης ξεπέρασε τα 46 εκατομμύρια δολάρια, τα έσοδα για τις επιχειρήσεις της Ατλάντα θα είναι δεκαπλάσια, καθώς ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 450 εκατομμύρια δολάρια. Οι Αμερικανοί πολίτες και οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την περιοχή για το 53ο τελικό φαίνεται να ξεπερνά τα 1,5 εκατομμύρια, με τον κάθε πολίτη να υπολογίζεται ότι ξόδεψε κατά μέσο όρο 305 δολάρια.
 

Οι διαφημίσεις - «έργα τέχνης» των διαφημιστών

Amazon
Ο Χάρισον Φορντ, ο Φόρεστ Ουίτακερ και άλλες διασημότητες δοκιμάζουν τα  προϊόντα της Amazon που προβάλουν τον ψηφιακό (ηχητικό) βοηθό «Alexa», όπως μια ηλεκτρική οδοντόβουρτσα και ένα περιλαίμιο σκύλου.


Anheuser-Busch (Bud)
Τα περίφημα άλογα Clydesdale του κατασκευαστή της συγκεκριμένης μπύρας καλπάζουν μέσα σε ένα λιβάδι με διάσπαρτες ανεμογεννήτριες, υπό τον ήχο του “Blowin ’in the Wind” του Bob Dylan, ώστε να αναδείξουν τον τρόπο παρασκευής της μπύρας Bud με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

 
 
Colgate Total
Ο ηθοποιός Λούκας Γουίλσον παίζει έναν αστείο ρόλο για να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της οδοντόκρεμας και του στοματικού διαλύματος.

Doritos
Το συγκρότημα που έγινε διάσημο τη δεκαετία του 1990, οι Backstreet Boys επιστρέφουν σε ένα βιντεοκλίπ μαζί με τον Chance the Rapper για ένα remix του “I Want It That Way” προκειμένου να προωθήσουν τα νέα Doritos “Flamin” Hot Nacho ”.

 

Michelob Ultra
Η Ζόε Κράβιτς χρησιμοποιεί ακουστικές τεχνικές - για παράδειγμα, ψιθυρίζει σε ένα μικρόφωνο - για να προκαλέσει μια κατάσταση χαλάρωσης που αποκαλείται με ιατρικούς όρους ASMR. Ένα γραπτό μήνυμα στην οθόνη αναφέρει: ”Η μπύρα στην οργανική της μορφή”.

 

Microsoft
Τα παιδιά με αναπηρία μιλούν ενθουσιασμένα για τη διασκέδαση που τους χάρισε ένα ειδικά προσαρμοσμένο τηλεχειριστήριο κονσόλας Xbox, σχεδιασμένο για παίκτες με περιορισμούς κινητικότητας.


 
NFL
H διαφήμιση που παρέμεινε μυστική μέχρι την ημέρα του παιχνιδιού (Κυριακή 3 Φεβρουαρίου), παρόλο που όλοι γνώριζαν ότι αναφερόταν στη γιορτή για την 100η σεζόν του πρωταθλήματος και περιλαμβάνει περισσότερους από 40 διάσημους ποδοσφαιριστές από το παρελθόν και το παρόν...
 



Olay
Μια παρωδία ταινιών τρόμου, στην οποία η ηθοποιός Sarah Michelle Gellar, που κινδυνεύει, δεν μπορεί να ξεκλειδώσει το τηλέφωνό της. Θεωρητικά, το τηλέφωνο αυτό έπρεπε να ξεκλειδωθεί με τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου(!) - αλλά προφανώς δεν λειτουργεί επειδή τα προϊόντα της Olay έχουν βελτιώσει την εμφάνισή της τόσο πολύ...


 

Stella Artois
Για να προωθήσει τη συνεργασία του με τον φιλανθρωπικό οργανισμό Water.org, o οποίος βοηθά στην παροχή καθαρού νερού στον αναπτυσσόμενο κόσμο, ο κατασκευαστής μπύρας παρουσιάζει δύο χαρακτήρες της δεκαετίας του 1990.

Είναι ο “Dude” - ένας χαρακτήρας που ανέδειξε ο ηθοποιός Jeff Bridges στην ταινία “The Big Lebowski” (όπου έπινε μόνο βότκα), ενώ η Carrie Bradshaw είναι ο ρόλος που έκανε διάσημη την Sarah Jessica Parker στο “Sex and the City” (στο σίριαλ έπινε μόνο κοκτέιλ “Cosmopolitan”). Eδώ αιφνιδιάζουν, προτιμώντας μπύρα...
 


Toyota
Πώς είναι το νέο RAV4 Hybrid του κατασκευαστή αυτοκινήτων; Oπως η Antoinette “Toni” Harris, μια γυναίκα που παίζει ποδόσφαιρο για ένα κολέγιο στην Καλιφόρνια; Και οι δύο - λέει η διαφήμιση - καταστρέφουν τις προκαταλήψεις.

 

Pepsi
Μπορεί ο τελικός να έγινε στην Ατλάντα, που είναι η έδρα της Coca Cola, όμως αυτό δεν εμπόδισε την Pepsi να μπει δυναμικά στο παιχνίδι, με τη βοήθεια τριών προσώπων που λατρεύουν οι Αμερικανοί: Cardi B, Steve Carell and Lil Jon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δειτε Επισης

Πράσινο φως από Μακρόν για έξτρα φόρο στις μεγάλες εταιρείες
Προειδοποίηση αναλυτών: Παραμένει αυξημένος ο κίνδυνος ύφεσης στις ΗΠΑ
Έρευνα: Οι 10 κορυφαίες «δεξαμενές» ταλέντων παγκοσμίως-Γιατί οι ΗΠΑ δεν είναι μία από αυτές
Χρυσός: Διατηρεί τα κέρδη του μετά την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή
Ράλι στα «ασφαλή» assets, αναταράξεις σε μετοχές και ομόλογα μετά την επίθεση του Ιράν
S&P: Υποβάθμισε το αξιόχρεο του Ισραήλ εξαιτίας των «ρίσκων για την ασφάλεια»
Τριγμοί στις αγορές με φόντο τις ραγδαίες εξελίξεις στην Μέση Ανατολή-Αρνητικές πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
Βέλγιο: Παραλύουν τα αεροδρόμια, ακυρώνονται οι πτήσεις
Ηνωμένο Βασίλειο: Σε χαμηλό δύο ετών η αύξηση των μισθών
Γερμανία: Οικονομικές προβλέψεις-«καμπανάκι» από κορυφαία οικονομικά ινστιτούτα