Οι πιο φτηνές και οι πιο ακριβές υπεραγορές
14:37 - 28 Φεβρουαρίου 2019
H Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ανακοινώνει την ολοκλήρωση νέας μεγάλης έρευνας με συλλογή στοιχείων αναφορικά με τα επίπεδα τιμών λιανικής πώλησης που ίσχυαν στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2019 στις υπεραγορές σε όλες τις επαρχίες.
Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της παρακολούθησης της λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και της καλύτερης πληροφόρησης των καταναλωτών.
Το Παρατηρητήριο Τιμών Υπεραγορών βασίζεται σε νέα, βελτιωμένη μεθοδολογία η οποία έχει εφαρμοστεί από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και η οποία μεταξύ άλλων αφορά στη λήψη τιμών προϊόντων λαμβάνοντας υπόψη τον γραμμωτό κωδικό (barcode) του κάθε προϊόντος, περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ενδεχόμενο σύγκρισης ανομοιογενών προϊόντων (πχ. παράλληλες εισαγωγές), ενώ εξαιρεί από το «καλάθι κοινών προϊόντων» προϊόντα τα οποία ήταν σε τιμή προσφοράς, σε οποιαδήποτε υπεραγορά, κατά την ημερομηνία λήψης των τιμών.
Το Παρατηρητήριο βασίζεται στη συλλογή στοιχείων για 401 βασικά καταναλωτικά προϊόντα. Για τη συγκριτική αξιολόγηση των υπεραγορών σε επαρχιακό επίπεδο, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, έχει επιλέξει από το Παρατηρητήριο των βασικών καταναλωτικών προϊόντων, τα κοινά προϊόντα. Κοινά προϊόντα καθορίζονται αυτά που πωλούνται ταυτόχρονα στις μεγάλες υπεραγορές που παρακολουθεί η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ανά επαρχία.
Από τη βάση δεδομένων με τις τιμές των κοινών προϊόντωνστις 25-26/02/2019 προκύπτουν τα συγκριτικά αποτελέσματα που παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:
ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΑΡΝΑΚΑΣ
ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΑΦΟΥ
ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Διευκρινίζεται ότι τα κοινά προϊόντα του Παρατηρητηρίου Τιμών διαφέρουν τόσο μεταξύ των επαρχιών όσο και με τα κοινά προϊόντα των Παρατηρητηρίων προηγούμενων ημερομηνιών. Ως εκ τούτου, η οποιαδήποτε σύγκριση του συνολικού κόστους των κοινών προϊόντων ενός Παρατηρητηρίου Τιμών με προηγούμενα ή και μεταξύ των επαρχιών, πρέπει να αποφεύγεται.
Σημειώνεται επίσης ότι για τη σωστή αξιολόγηση των πληροφοριών οι καταναλωτές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τόσο τον Δείκτη Τιμών, όσο και τον αριθμό των προϊόντων και κατηγοριών που παρουσιάζεται φθηνότερη η κάθε υπεραγορά. Η πιο πάνω σύγκριση αποτελεί χρήσιμο εργαλείο ενημέρωσης για τον καταναλωτή, ενδυναμώνοντας την ικανότητα του να συγκρίνει τιμές και να προβαίνει στις πιο συμφέρουσες για αυτόν αγορές.