OΜΙΛΟΣ G.A.P. VASSILOPOULOS
15:12 - 09 Δεκεμβρίου 2019
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν το «one-stop-shop» και αυτό διαμορφώνει νέα δεδομένα στην κυπριακή αγορά.
Μέσα από συνεχή ανάπτυξη, ο Όμιλος G.A.P. Vassilopoulos κατατάσσεται σήμερα μεταξύ των κορυφαίων 25 οργανισμών στην Κύπρο, με τζίρο που ανέρχεται κοντά στα 60 εκατομμύρια το χρόνο.Επίσης, εργοδοτεί πάνω από 1.000 άτομα και δραστηριοποιείται μέσω ενός δικτύου που αποτελείται από 3.000 γραφεία/συνεργάτες/σημεία πώλησης σε Κύπρο, Ελλάδα, Μάλτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Ισραήλ. Στρατηγικός στόχος του Ομίλου είναι η επέκταση, μέσω συνεργασιών και κοινοπραξιών με τις πιο αξιόπιστες εταιρείες στον κλάδο τους.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Η ανάπτυξη και η προσθήκη νέων υπηρεσιών αποτελούν τα βασικά στοιχεία του DNA του Ομίλου, που συνεχίζει να αναπτύσσεται μέσα στο ολοένα και πιο διαφοροποιημένο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, θέτοντας στέρεες βάσεις. Πρόσφατα έχει προχωρήσει σε συμφωνία με την UPS, με δίκτυο που εκτείνεται σε 220 χώρες και γεωγραφικές περιοχές σε όλο τον πλανήτη, προσφέροντας διεθνείς εισερχόμενες και εξερχόμενες ταχυμεταφορές, προσδίδοντας πολλαπλά πλεονεκτήματα στον όμιλο και στους συνεργάτες. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη υπηρεσία τοπικών ταχυμεταφορών GAP AKIS EXPRESS (100 σημεία παγκύπρια), ο Όμιλος ενισχύεται πολλαπλασιαστικά στις τοπικές και τις διεθνείς ταχυμεταφορές. Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των Logistics, πρωτοπορώντας και εδραιώνοντας την ηγετική θέση ως 3PL (Third party logistics).
Tο σύστημα Logistics
Tο σύστημα Logistics, το οποίο έχει σχεδιαστεί και εφαρμοστεί, αποδίδει αποτελεσματικά, με συνεχή αύξηση όγκου και πελατολογίου. Μεταξύ άλλων έχει δημιουργηθεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από τα μεγέθη όγκου (οικονομίες κλίμακος), την τεχνολογική υποδομή, την τεχνογνωσία - συμπεριλαμβανομένων συνεργειών - και πολλά άλλα Added Values. Στο κομμάτι Logistics ο Όμιλος διακινεί περισσότερες από 600.000 παλέτες εμπορευμάτων τον χρόνο, μέσω της πλατφόρμας της GAP, ως ο μεγαλύτερος με διαφορά πάροχος υπηρεσιών 3PL στην Κύπρο. Ενδεχομένως, μια στις έξι παλέτες εμπορευμάτων που διακινούνται σε μικρά μέχρι μεγάλα καταστήματα/supermarkets παγκύπρια, τυγχάνουν διαχείρισης και διανέμονται από τις υπηρεσίες Logistics της G.A.P. Vassilopoulos.
Η αξιοπιστία και η ποιότητα στις υπηρεσίες της GAP είναι στο πιο υψηλό επίπεδο και αυτό αναγνωρίζεται από το πελατολόγιο που διευρύνεται συνεχώς. Μεταξύ άλλων, πολυεθνικές παγκόσμιας εμβέλειας αποδίδουν τα εύσημα στις υπηρεσίες Logistics που προσφέρει η εταιρεία μας, συγκρίνοντας με πρότυπα και προδιαγραφές του εξωτερικού. Μας κατατάσσουν στους κορυφαίους, λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη της Κύπρου. Ενδεικτική είναι η συνεχής ανανέωση των συμβολαίων με διάρκεια και ανάπτυξη των υπηρεσιών σε παρεμφερείς κλάδους του Ομίλου, κάτι που ενισχύει το One Stop Shop.
ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Ο Όμιλος G.A.P. Vassilopoulos, θέλει να προσφέρει ακόμη καλύτερη συνέχεια με χαμηλά κόστη και υψηλές προδιαγραφές ποιότητας υπηρεσιών. Η δομή Logistics του Ομίλου αποτελεί ένα πολυσύνθετο και πολυσχιδές έργο και σχεδιάζεται/εφαρμόζεται με αφετηρία και κατάληξη τον καταναλωτή. Μια επαγγελματική δομή Logistics βελτιστοποιεί την εφοδιαστική αλυσίδα, το προϊόν βαρύνεται με το ελάχιστο κόστος και ταυτόχρονα εμβολιάζεται με Added Value, μέσα από μια αναβαθμισμένη παροχή ποιότητας υπηρεσιών. Εξυπακούεται ότι η δομή εμπεριέχει αυτονόητα πλεονεκτήματα, όπως οικονομίες κλίμακος, συνέργειες, τεχνογνωσία, αυτοματοποίηση, τεχνολογία κτλ.
Παρεμπιπτόντως, υπάρχει μια λανθασμένη κατά καιρούς αντίληψη στην προσέγγιση όσον αφορά τα κόστη Logistics. Πολλές φορές γίνεται σύγκριση με αριθμούς, αλλά εμβαθύνοντας στις λεπτομέρειες γίνεται συχνά ανόμοια σύγκριση. Ο επαγγελματίας 3PL πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσει και να βοηθήσει τον έμπορα/επιχειρηματία να κατανοήσει πρώτα εννοιολογικά 360 τα Logistics προτού προχωρήσει σε προσφορά. Ταυτόχρονα πρέπει να είναι κατανοητό ότι το χιλιοειπωμένο Lean Logistics δεν σημαίνει ισοπέδωση στα κόστη σαν ξέχωρο κομμάτι από την παροχή ποιότητας υπηρεσιών. Τα κόστη Logistics είναι αναπόσπαστο μέρος της ανταγωνιστικότητας. Ταυτόχρονα όμως, από κέντρο κόστους ο επαγγελματίας πάροχος πρέπει να τα μετατρέψει σε στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης, συνεισφέροντας ενεργά στην αποδοτικότητα των πωλήσεων. Αυτό μεταφράζεται ως όφελος στον έμπορο, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο θετικός αντίκτυπος στον καταναλωτή.
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ 3PL
Ομολογουμένως είναι πολλά τα οφέλη μέσα από τη συνεργασία με 3PL. Mεταξύ άλλων, η πλατφόρμα απελευθερώνει πόρους, βελτιώνει τη διαφάνεια στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και παρέχει αυξημένο βαθμό συστημικής πληροφόρησης σε όλο το μήκος της αλυσίδας από την αφετηρία. Συγχρόνως επιτυγχάνεται σμίκρυνση του επιχειρηματικού κινδύνου, αλλά και του κόστους κεφαλαίου, με λιγότερες επενδύσεις στο κομμάτι Logistics για τον έμπορο. Ταυτόχρονα, τα πάγια κόστη μετατρέπονται σε μεταβλητά και παράλληλα προσφέρεται ορατότητα (Total Visibility) και διαφάνεια στο κόστος (βάσει ταρίφας) ανά κιβώτιο - τεμάχιο - παλέτα, κατά συνέπεια καλύτερη αξιολόγηση ανά προϊόν/ πελάτη.
Προσφέρεται ακόμα η δυνατότητα στον έμπορο να διευρύνει τους χρονικούς και γεωγραφικούς του ορίζοντες, με κριτήριο το κόστος και Key Performance Indicators (KPIs). Την ίδια ώρα, ο έμπορος μπορεί και πρέπει να επικεντρωθεί στον τομέα που ξέρει καλύτερα και που δεν είναι άλλος από το στρατηγικό κομμάτι των πωλήσεων και της ανάπτυξης. Ένας κύριος λόγος που πολλές επιχειρήσεις στον τομέα των Logistics νοσούν στις μέρες μας είναι η αδυναμία στη διαχείριση των πόρων, αλλά και η λανθασμένη στρατηγική που αφορά, πιθανόν, δεξιότητες και επιλογές της επιχείρησης σε σημαντικούς και ζωτικούς τομείς που δεν της βγαίνουν.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΑΡΟΧΟΥ
Τόσο ο έμπορος όσο και ο καταναλωτής, αλλά και ευρύτερα η πολιτεία, μπορούν να αποκομίσουν τεράστια οφέλη από έναν αξιόπιστο μεγάλης εμβέλειας πάροχο. Για παράδειγμα, φανταστείτε μία εταιρεία, η οποία θέλει να φτάνουν τα προϊόντα της στον καταναλωτή μέσω διανομής σε μικρά σημεία πώλησης. Θα πρέπει να διαθέτει ένα στόλο φορτηγών, τα οποία, ως επί το πλείστον, θα εκτελούν δρομολόγια με χαμηλό έως μέτριο συντελεστή εκμετάλλευσης. Χωρίς καν να υπολογίζουμε άλλους εξωγενείς παράγοντες, τα πετρέλαια, οι εργατοώρες, αλλά και η διαχείριση στο σύνολο είναι οικονομικά ασύμφορα. Ο ανεπτυγμένος παροχέας αξιοποιεί τις οικονομίες κλίμακας, ώστε να μπορέσει να καλύψει αυτή την ανάγκη με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και ταυτόχρονα να αυξήσει σημαντικά την παροχή ποιότητας υπηρεσιών, ακολουθώντας το στρατηγικό μοντέλο Lean Agile Logistics.
Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ
«Αυτό που προσωπικά ισχυρίζομαι εδώ και πολλά χρόνια (ενώ έχει αρχίσει πλέον να ριζώνει και να ωριμάζει στην αντίληψη του έμπορα) είναι ότι σήμερα δεν είναι ουσιαστικά το προϊόν που ανταγωνίζεται, αλλά τα Logistics και ευρύτερα η Εφοδιαστική Αλυσίδα, που στρατηγικά επιλέγει ο έμπορος επιχειρηματίας». Σήμερα υπάρχει επιλογή και για τον λόγο αυτό πολλές επιχειρήσεις στην Κύπρο, αλλά και το εξωτερικό, επιδεικνύουν εμπιστοσύνη στον θεσμό του 3PL (απότοκο της πρακτικής). Αναμφισβήτητα στην επιλογή του παρόχου 3PL δίνεται επίσης ιδιαίτερη βαρύτητα στα ποιοτικά κριτήρια και κατά πόσον ο 3PL έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει τον έμπορο ανά πάσα στιγμή με μηδενική εξάρτηση από άλλους παράγοντες σήμερα και αύριο. Ο 3PL έχει πρόσβαση και γνώση στην καρδιά της κάθε επιχείρησης που διαχειρίζεται, κατά συνέπεια η λέξη εμπιστοσύνη απορρέει και είναι συνυφασμένη από αυτή τη σχέση.
Το ΟΡΑΜΑ
Υπάρχει ένα προσωπικό όραμα που ξεκινά με τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα: Γιατί να έχουμε μεγάλα φορτηγά στους δρόμους κατά τη διάρκεια της ημέρας στο κομμάτι των διανομών και ιδιαίτερα σε ωράρια αιχμής; Πού και πώς αυτό επηρεάζει την ποιότητα ζωής του πολίτη, το οδικό δίκτυο, συμπεριλαμβανόμενων των ρύπων, της οχληρίας και της συμφόρησης; Αυτό το όραμα είναι μια διακαής προσωπική επιθυμία που θα αλλάξει ριζικά το οδικό δίκτυο με καινοτόμες ριζοσπαστικές λύσεις μέσα από στρατηγικές αποφάσεις των Logistics.
Οι τεράστιοι όγκοι που διακινεί ο όμιλος θα μπορούσαν να τυγχάνουν διαχείρισης και να διανέμονται αργά τη νύκτα μέχρι τις 4 το πρωί. Τα πλεονεκτήματα θα είναι πολλαπλά για όλους. Για τους λιανέμπορους (supermarkets), τους πολίτες και καταναλωτές και για την κοινωνία ευρύτερα. Η πολιτεία έχει κάθε λόγο να στηρίξει μια τέτοια πρωτοβουλία, ακολουθώντας επιτυχημένα μοντέλα του εξωτερικού, αλλά και ακούγοντας ιδέες από επαγγελματίες φορείς.
Πέτρος Βασιλόπουλος
Director G.A.P. Vassilopoulos
PhD Logistics
Στοιχεία επικοινωνίας
Διεύθυνση: Λεωφόρος Στροβόλου 20, 2011, Στρόβολος, Λευκωσία
Ταχυδρομικό κιβώτιο: 23897, 1687, Λευκωσία
Tηλέφωνο: +357 22 710000
Φαξ: +357 22 514081
E-mail: info@gapgroup.com
Ιστοστελίδα: www.gapgroup.com