OΜΙΛΟΣ YΠΕΡΑΓΟΡΩΝ MAS: Αλλάζει το σκηνικό
07:00 - 06 Δεκεμβρίου 2019
Ένα διαφορετικό σκηνικό θα παρουσιάσει, κατά πάσα πιθανότητα, την επόμενη πενταετία ο τομέας του λιανικού εμπορίου, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Ομίλου Υπεραγορών MAS, Λούκα Ζουρίδη. Επαγγελματίες του κλάδου και καταναλωτές θα βιώσουμε εξελίξεις που εν πολλοίς αποτελούν συνέχεια των σημερινών δεδομένων και άλλες που ίσως να είναι περισσότερο αναπάντεχες.
Οι μεγάλες αλλαγές που θα δούμε, ενδέχεται να περιλαμβάνουν τα εξής:
1. Κλείσιμο κάποιων καταστημάτων, μιας και ο αριθμός των υπεραγορών συγκριτικά με εκείνον των νοικοκυριών είναι δυσανάλογος, καθιστώντας τις αλυσίδες λιανικής μη βιώσιμες.
2. Συνέχιση της πίεσης των τιμών προς τα κάτω, για επώνυμα προϊόντα, κάτι που θα μειώσει τις κερδοφορίες των προμηθευτών.
3. Συγχωνεύσεις προμηθευτών για ελαχιστοποίηση του κόστους, ίσως και κλείσιμο κάποιων που θα αδυνατούν να ελέγξουν τα έξοδά τους.
4. Αύξηση μεριδίων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που θα προσφέρουν ποιότητα και χαμηλή τιμή.
Η στρατηγική των MAS
«Ο δικός μας όμιλος έχει καταφέρει να γίνει ο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενος σε τζίρο, μέσω της ένταξης καταστημάτων κάτω από την ομπρέλα μας», ανέφερε ο κ. Ζουρίδης. Και πρόσθεσε: «Στοχεύουμε τα επόμενα πέντε χρόνια να φτάσουμε τα 75 καταστήματα, με ένα κύκλο εργασιών που θα ξεπερνά τα €200.000.000. Κάτι τέτοιο θα μας καθιστά τον τρίτο λιανέμπορα σε τζίρο στο λιανικό εμπόριο της Κύπρου. Παράλληλα, το δίκτυο θα παρουσιάζεται σε πλήρη ομοιομορφία σε θέματα εικόνας, αλλά και σε διάταξη των προϊόντων στα ράφια των υπεραγορών».
Όπως είπε, ο Όμιλος Υπεραγορών MAS είναι από τους λίγους της πρώτης πεντάδας στην κατηγορία του που δεν έχει καθόλου δανεισμό, κάτι που του επιτρέπει να είναι συνεπής στην τήρηση των εμπορικών του συμφωνιών.
Τι θέλει ο πελάτης
Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν αλλάζει μόνο το σκηνικό των υπεραγορών. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο απαιτητικοί και επιλεκτικοί:
«Ο καταναλωτής έχει αλλάξει, καθώς απαιτεί μια όμορφη εμπειρία εντός της υπεραγοράς. Ζητά χαμηλές τιμές και εγνωσμένη ποιότητα. Ψηλά στη λίστα του βρίσκεται, ακόμα, η εξυπηρέτηση και η διαπροσωπική σχέση. Τέλος, είναι γι’ αυτόν απαραίτητη η φρεσκάδα των προϊόντων».
Όμιλος Υπεραγορών MAS
Ο Όμιλος Υπεραγορών MAS δημιουργήθηκε το 1996, όταν κάποιοι ιδιοκτήτες μικρών σημείων λιανικής συμφώνησαν να προχωρήσουν σε ένα σύνδεσμο για κοινές αγορές.
Tο 2012 υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο υπεραγορών Μασούτης της Ελλάδας. Αυτή η κίνηση έδωσε τη δυνατότητα στις υπεραγορές ΜΑS να αντιπροσωπεύουν στην Κύπρο, κατά αποκλειστικότητα, τα προϊόντα Mr Grand και Από τον Τόπο Μας. Η ιδιωτική ετικέτα ξεπερνά σήμερα τους 1.200 κωδικούς και καλύπτει όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων.
Αυτή τη χρονική στιγμή όλες οι υπεραγορές MAS βρίσκονται κάτω από ένα σύστημα franchise με 43 καταστήματα παγκύπρια και τζίρο που ενδέχεται να ξεπεράσει τα €115.000.000 το 2020.
Ο Λούκας Ζουρίδης
Ο Λούκας Ζουρίδης είναι γενικός διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου των υπεραγορών MAS, οι οποίες, όπως αναφέρει, κατέχουν την τέταρτη θέση μεταξύ των λιανοπωλητών στην κυπριακή αγορά.
Στο παρελθόν διετέλεσε γενικός διευθυντής της So Easy Stores, της μεγαλύτερης αλυσίδας διαρκούς εξυπηρέτησης με τρόφιμα στην Κύπρο, που διέθετε τότε 44 καταστήματα. Είχε τη γενική ευθύνη για τη διαχείριση και τη διεύθυνση του συνόλου των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της. Ανέλαβε τη θέση του διευθυντή επιχειρήσεων το 2011 και διατήρησε επιτυχώς την εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας κατά την οικονομική κρίση. Ακολούθως, συνέχισε ως γενικός διευθυντής το 2013 μέχρι και το 2016.
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό IN Business τεύχος Νοεμβρίου
Οι μεγάλες αλλαγές που θα δούμε, ενδέχεται να περιλαμβάνουν τα εξής:
1. Κλείσιμο κάποιων καταστημάτων, μιας και ο αριθμός των υπεραγορών συγκριτικά με εκείνον των νοικοκυριών είναι δυσανάλογος, καθιστώντας τις αλυσίδες λιανικής μη βιώσιμες.
2. Συνέχιση της πίεσης των τιμών προς τα κάτω, για επώνυμα προϊόντα, κάτι που θα μειώσει τις κερδοφορίες των προμηθευτών.
3. Συγχωνεύσεις προμηθευτών για ελαχιστοποίηση του κόστους, ίσως και κλείσιμο κάποιων που θα αδυνατούν να ελέγξουν τα έξοδά τους.
4. Αύξηση μεριδίων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που θα προσφέρουν ποιότητα και χαμηλή τιμή.
Η στρατηγική των MAS
«Ο δικός μας όμιλος έχει καταφέρει να γίνει ο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενος σε τζίρο, μέσω της ένταξης καταστημάτων κάτω από την ομπρέλα μας», ανέφερε ο κ. Ζουρίδης. Και πρόσθεσε: «Στοχεύουμε τα επόμενα πέντε χρόνια να φτάσουμε τα 75 καταστήματα, με ένα κύκλο εργασιών που θα ξεπερνά τα €200.000.000. Κάτι τέτοιο θα μας καθιστά τον τρίτο λιανέμπορα σε τζίρο στο λιανικό εμπόριο της Κύπρου. Παράλληλα, το δίκτυο θα παρουσιάζεται σε πλήρη ομοιομορφία σε θέματα εικόνας, αλλά και σε διάταξη των προϊόντων στα ράφια των υπεραγορών».
Όπως είπε, ο Όμιλος Υπεραγορών MAS είναι από τους λίγους της πρώτης πεντάδας στην κατηγορία του που δεν έχει καθόλου δανεισμό, κάτι που του επιτρέπει να είναι συνεπής στην τήρηση των εμπορικών του συμφωνιών.
Τι θέλει ο πελάτης
Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν αλλάζει μόνο το σκηνικό των υπεραγορών. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο απαιτητικοί και επιλεκτικοί:
«Ο καταναλωτής έχει αλλάξει, καθώς απαιτεί μια όμορφη εμπειρία εντός της υπεραγοράς. Ζητά χαμηλές τιμές και εγνωσμένη ποιότητα. Ψηλά στη λίστα του βρίσκεται, ακόμα, η εξυπηρέτηση και η διαπροσωπική σχέση. Τέλος, είναι γι’ αυτόν απαραίτητη η φρεσκάδα των προϊόντων».
Όμιλος Υπεραγορών MAS
Ο Όμιλος Υπεραγορών MAS δημιουργήθηκε το 1996, όταν κάποιοι ιδιοκτήτες μικρών σημείων λιανικής συμφώνησαν να προχωρήσουν σε ένα σύνδεσμο για κοινές αγορές.
Tο 2012 υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο υπεραγορών Μασούτης της Ελλάδας. Αυτή η κίνηση έδωσε τη δυνατότητα στις υπεραγορές ΜΑS να αντιπροσωπεύουν στην Κύπρο, κατά αποκλειστικότητα, τα προϊόντα Mr Grand και Από τον Τόπο Μας. Η ιδιωτική ετικέτα ξεπερνά σήμερα τους 1.200 κωδικούς και καλύπτει όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων.
Αυτή τη χρονική στιγμή όλες οι υπεραγορές MAS βρίσκονται κάτω από ένα σύστημα franchise με 43 καταστήματα παγκύπρια και τζίρο που ενδέχεται να ξεπεράσει τα €115.000.000 το 2020.
Ο Λούκας Ζουρίδης
Ο Λούκας Ζουρίδης είναι γενικός διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου των υπεραγορών MAS, οι οποίες, όπως αναφέρει, κατέχουν την τέταρτη θέση μεταξύ των λιανοπωλητών στην κυπριακή αγορά.
Στο παρελθόν διετέλεσε γενικός διευθυντής της So Easy Stores, της μεγαλύτερης αλυσίδας διαρκούς εξυπηρέτησης με τρόφιμα στην Κύπρο, που διέθετε τότε 44 καταστήματα. Είχε τη γενική ευθύνη για τη διαχείριση και τη διεύθυνση του συνόλου των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της. Ανέλαβε τη θέση του διευθυντή επιχειρήσεων το 2011 και διατήρησε επιτυχώς την εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας κατά την οικονομική κρίση. Ακολούθως, συνέχισε ως γενικός διευθυντής το 2013 μέχρι και το 2016.
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό IN Business τεύχος Νοεμβρίου