Αθηνά Ζάουρα: Κάτι να γυαλίζει
10:35 - 04 Νοεμβρίου 2019
Η Αθηνά Ζάουρα ακολούθησε τα χνάρια των γονιών της, Γιαννάκη και Λάουρας Ζάουρα, που δημιούργησαν το 1990 την εταιρεία Δημιουργία ΛΖ, με κύρια δραστηριότητα αρχικά το χονδρικό εμπόριο. Εισήγαγαν διάφορα προϊόντα, μεταξύ αυτών και αξεσουάρ μόδας, τα οποία διέθεταν σε 150, περίπου, σημεία πώλησης σε όλη την Κύπρο. Το πρώτο κατάστημα με την εμπορική επωνυμία Accessories άνοιξε το 2002 στη Λάρνακα, όπου είναι και η έδρα της εταιρείας, ενώ σήμερα έχει, επίσης, παρουσία σε Λευκωσία, Λεμεσό, Παραλίμνι και Πάφο, εργοδοτώντας 25 άτομα: «Με τις αποκλειστικές εισαγωγές μας σκοπός είναι να πρωτοπορούμε στον τομέα των γυναικείων αξεσουάρ μόδας, με προτάσεις εμπνευσμένες από τις τάσεις της μόδας, εστιάζοντας στην καλύτερη ποιότητα, την ποικιλία, τις πιο προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές».
Μόδα: Τέχνη και τεχνολογία
Σύμφωνα με την κ. Ζάουρα, η μόδα αποτελεί μία μορφή τέχνης, εφόσον συνδέεται άμεσα με την καλαισθησία και το ωραίο, αλλά και με την ανάγκη προσωπικής έκφρασης, σχεδιασμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας, που μεταβάλλεται διαρκώς, στο πλαίσιο της συνεχούς ανανέωσης και εξέλιξης.
Την ίδια ώρα, η τεχνολογία έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις, με τη χρήση αναλυτικών στοιχείων, τεχνητής νοημοσύνης, οπτικής τεχνολογίας και ούτω καθεξής, στοχεύοντας σε απλοποιημένες και αποτελεσματικές διαδικασίες: «Ζούμε στην εποχή της haute technologie, με νέες δημιουργικές διαδικασίες, καινοτόμα υλικά και πρωτοφανείς μορφές μόδας», αναφέρει η ίδια. Θεωρεί, επίσης, πως μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που δημιούργησε η τεχνολογία είναι το διαδίκτυο, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ενημερώνονται γρήγορα για τις εξελίξεις της μόδας και να επικοινωνούν άμεσα με συνεργάτες, καταναλωτές και προσωπικό: «Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι διαθέσιμη σε μεγάλο βαθμό, εξαιτίας των smartphones. Με τις εφαρμογές κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, τα ψηφιακά πορτοφόλια και τις εφαρμογές επικοινωνίας είναι σαφές ότι το κινητό δεν έχει επηρεάσει μόνο την καθημερινότητά μας, αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως και τη βιομηχανία της μόδας». H εταιρεία φροντίζει να επενδύει συνεχώς στον τομέα της τεχνολογίας σ’ ένα κόσμο που αλλάζει καθημερινά: «Αν θέλεις να προοδεύεις μέσα στο νέο αυτό περιβάλλον οφείλεις να κατανοείς τις αλλαγές και να προσαρμόζεσαι με αυτές που θα επιφέρουν την εξέλιξη και την ανάπτυξή σου». Όλο αυτό ξεκινά από το δίκτυο επικοινωνίας με τους παραγωγούς, εκτείνεται στους τρόπους και τα μέσα ενημέρωσης για τις τελευταίες τάσεις, μέχρι και στον τρόπο προώθησης των προϊόντων στον καταναλωτή. Πιο διαδραστικά από ποτέ, επισημαίνει η κ. Ζάουρα, εμφανίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα της μόδας: «Η αμεσότητα που παρέχουν στις νέες τάσεις, στο προϊόν και τέλος στον καταναλωτή είναι αξιοσημείωτη και την αξιοποιούμε κατάλληλα με τη διατήρηση σελίδας των καταστημάτων μας σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Οικογενειακή φιλοσοφία
Η Αθηνά Ζάουρα, από μαθήτρια ακόμα, συμμετείχε, όπως και ο αδελφός της, σε όλα τα στάδια λειτουργίας της εταιρείας, καθώς φιλοσοφία του πατέρα τους ήταν πως έπρεπε να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον κόπο και την όρεξη που χρειάζεται για να δουλέψει και να πετύχει μία επιχείρηση. Πως τίποτε δεν χαρίζεται, αλλά τα πάντα κατακτιούνται με σκληρή δουλειά. Μετά τις σπουδές της αφοσιώθηκε πλήρως στα καθήκοντα της εταιρείας, με κύριο πόστο το marketing και τις δημόσιες σχέσεις. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως δεν συμμετέχει και σε άλλους τομείς εργασίας όπως οι αγορές, με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις σε Ευρώπη και Ασία, οι πωλήσεις, η λειτουργία των καταστημάτων και της αποθήκης, πράγμα που ισχύει και για τα άλλα μέλη της οικογένειας. Το γεγονός ότι συνεργάζεται με δικούς της ανθρώπους κάνει, όπως λέει, τη δουλειά της ακόμα πιο ευχάριστη: «Έχουμε βρει εδώ και χρόνια τους κώδικες επικοινωνίας μεταξύ μας κι έτσι δουλεύουμε ταυτόχρονα σε κλίμα αλληλοκατανόησης, αλληλοϋποστήριξης και επαγγελματισμού». Μοιράζονται, εξάλλου, το κοινό όραμα, που είναι η πρόοδος και η εξέλιξη της εταιρείας, με το ίδιο σθένος και όρεξη. Όσο για τη νεότερη γενιά, μπορεί να προετοιμαστεί για τη διαδοχή, σύμφωνα με την ίδια, με σκληρή δουλειά, επιμονή και υπομονή, όπως και οι προκάτοχοί της. «Θα προχωρήσουμε στα χνάρια των γονιών μας, οι οποίοι μας παρέχουν τη στήριξή τους και την ίδια ώρα χώρο για έμπνευση και δημιουργία». Η συμβουλή που κρατά από τον πατέρα της είναι να χαρακτηρίζεται από επιμονή και προσήλωση στον στόχο, ενώ από τη μητέρα της την αξία της υπομονής και τη σημασία της αισιοδοξίας.
Who is who
H Αθηνά Ζάουρα ξεκίνησε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στον κλάδο των πολιτικών επιστημών. Ακολούθως βρέθηκε στο Royal Hollow University of London για το πρώτο της μεταπτυχιακό στις διεθνείς σχέσεις και τη νέα πολιτική επικοινωνία και μετά στο City University London για το δεύτερο στη διεθνή πολιτική. Ακόμα, παρακολούθησε σεμινάρια και απέκτησε δύο διπλώματα στο marketing και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού από το City University London. Τέλος, πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στις δημόσιες σχέσεις από το Institute of PR London. Σήμερα είναι η marketing & PR manager των καταστημάτων Accessories.
Facts and figures
Όνομα εταιρείας: Δημιουργία ΛΖ
Έτος ίδρυσης: 1990
Ιδρυτές: Γιαννάκης
και Λάουρα Ζάουρα
Προσωπικό: 25 άτομα
Μόδα: Τέχνη και τεχνολογία
Σύμφωνα με την κ. Ζάουρα, η μόδα αποτελεί μία μορφή τέχνης, εφόσον συνδέεται άμεσα με την καλαισθησία και το ωραίο, αλλά και με την ανάγκη προσωπικής έκφρασης, σχεδιασμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας, που μεταβάλλεται διαρκώς, στο πλαίσιο της συνεχούς ανανέωσης και εξέλιξης.
Την ίδια ώρα, η τεχνολογία έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις, με τη χρήση αναλυτικών στοιχείων, τεχνητής νοημοσύνης, οπτικής τεχνολογίας και ούτω καθεξής, στοχεύοντας σε απλοποιημένες και αποτελεσματικές διαδικασίες: «Ζούμε στην εποχή της haute technologie, με νέες δημιουργικές διαδικασίες, καινοτόμα υλικά και πρωτοφανείς μορφές μόδας», αναφέρει η ίδια. Θεωρεί, επίσης, πως μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που δημιούργησε η τεχνολογία είναι το διαδίκτυο, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ενημερώνονται γρήγορα για τις εξελίξεις της μόδας και να επικοινωνούν άμεσα με συνεργάτες, καταναλωτές και προσωπικό: «Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι διαθέσιμη σε μεγάλο βαθμό, εξαιτίας των smartphones. Με τις εφαρμογές κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, τα ψηφιακά πορτοφόλια και τις εφαρμογές επικοινωνίας είναι σαφές ότι το κινητό δεν έχει επηρεάσει μόνο την καθημερινότητά μας, αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως και τη βιομηχανία της μόδας». H εταιρεία φροντίζει να επενδύει συνεχώς στον τομέα της τεχνολογίας σ’ ένα κόσμο που αλλάζει καθημερινά: «Αν θέλεις να προοδεύεις μέσα στο νέο αυτό περιβάλλον οφείλεις να κατανοείς τις αλλαγές και να προσαρμόζεσαι με αυτές που θα επιφέρουν την εξέλιξη και την ανάπτυξή σου». Όλο αυτό ξεκινά από το δίκτυο επικοινωνίας με τους παραγωγούς, εκτείνεται στους τρόπους και τα μέσα ενημέρωσης για τις τελευταίες τάσεις, μέχρι και στον τρόπο προώθησης των προϊόντων στον καταναλωτή. Πιο διαδραστικά από ποτέ, επισημαίνει η κ. Ζάουρα, εμφανίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα της μόδας: «Η αμεσότητα που παρέχουν στις νέες τάσεις, στο προϊόν και τέλος στον καταναλωτή είναι αξιοσημείωτη και την αξιοποιούμε κατάλληλα με τη διατήρηση σελίδας των καταστημάτων μας σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Οικογενειακή φιλοσοφία
Η Αθηνά Ζάουρα, από μαθήτρια ακόμα, συμμετείχε, όπως και ο αδελφός της, σε όλα τα στάδια λειτουργίας της εταιρείας, καθώς φιλοσοφία του πατέρα τους ήταν πως έπρεπε να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον κόπο και την όρεξη που χρειάζεται για να δουλέψει και να πετύχει μία επιχείρηση. Πως τίποτε δεν χαρίζεται, αλλά τα πάντα κατακτιούνται με σκληρή δουλειά. Μετά τις σπουδές της αφοσιώθηκε πλήρως στα καθήκοντα της εταιρείας, με κύριο πόστο το marketing και τις δημόσιες σχέσεις. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως δεν συμμετέχει και σε άλλους τομείς εργασίας όπως οι αγορές, με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις σε Ευρώπη και Ασία, οι πωλήσεις, η λειτουργία των καταστημάτων και της αποθήκης, πράγμα που ισχύει και για τα άλλα μέλη της οικογένειας. Το γεγονός ότι συνεργάζεται με δικούς της ανθρώπους κάνει, όπως λέει, τη δουλειά της ακόμα πιο ευχάριστη: «Έχουμε βρει εδώ και χρόνια τους κώδικες επικοινωνίας μεταξύ μας κι έτσι δουλεύουμε ταυτόχρονα σε κλίμα αλληλοκατανόησης, αλληλοϋποστήριξης και επαγγελματισμού». Μοιράζονται, εξάλλου, το κοινό όραμα, που είναι η πρόοδος και η εξέλιξη της εταιρείας, με το ίδιο σθένος και όρεξη. Όσο για τη νεότερη γενιά, μπορεί να προετοιμαστεί για τη διαδοχή, σύμφωνα με την ίδια, με σκληρή δουλειά, επιμονή και υπομονή, όπως και οι προκάτοχοί της. «Θα προχωρήσουμε στα χνάρια των γονιών μας, οι οποίοι μας παρέχουν τη στήριξή τους και την ίδια ώρα χώρο για έμπνευση και δημιουργία». Η συμβουλή που κρατά από τον πατέρα της είναι να χαρακτηρίζεται από επιμονή και προσήλωση στον στόχο, ενώ από τη μητέρα της την αξία της υπομονής και τη σημασία της αισιοδοξίας.
Who is who
H Αθηνά Ζάουρα ξεκίνησε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στον κλάδο των πολιτικών επιστημών. Ακολούθως βρέθηκε στο Royal Hollow University of London για το πρώτο της μεταπτυχιακό στις διεθνείς σχέσεις και τη νέα πολιτική επικοινωνία και μετά στο City University London για το δεύτερο στη διεθνή πολιτική. Ακόμα, παρακολούθησε σεμινάρια και απέκτησε δύο διπλώματα στο marketing και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού από το City University London. Τέλος, πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στις δημόσιες σχέσεις από το Institute of PR London. Σήμερα είναι η marketing & PR manager των καταστημάτων Accessories.
Facts and figures
Όνομα εταιρείας: Δημιουργία ΛΖ
Έτος ίδρυσης: 1990
Ιδρυτές: Γιαννάκης
και Λάουρα Ζάουρα
Προσωπικό: 25 άτομα
*Το πιο πάνω ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε στο περιοδικό InBusiness, τεύχος Νοεμβρίου
Χορηγοί: PwC, Cyta, Bank of Cyprus, Χορηγοί Επικοινωνίας: Alpha Κύπρου, περιοδικό IN Business, Οργανωτής: ΙΜΗ