Ο ρόλος της τεχνολογίας στην ψηφιακή μεταμόρφωση των τραπεζών
14:23 - 29 Νοεμβρίου 2019
Ο ρόλος που διαδραματίζει η τεχνολογία στο ταξίδι της ψηφιακής μεταμόρφωσης των τραπεζών αποτέλεσε το αντικείμενο συζήτησης στο πλαίσιο του 7ου Cyprus Banking Forum. Οι αλλαγές που καταγράφονται γίνονται με γοργούς ρυθμούς αναδιαμορφώνοντας το τοπίο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται οι τράπεζες. Οι αναδυόμενες τεχνολογίες επηρεάζουν δραματικά την καθημερινότητα των ευρωπαϊκών τραπεζών. Αλλά σε ποιο βαθμό οι κυπριακές τράπεζες έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα;
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ψηφιακή μεταμόρφωση αποτελεί η αλλαγή νοοτροπίας των πελατών ανέφερε ο Σπύρος Λοΐζου Chief Information Officer της Eurobank Cyprus Ltd. Υπογράμμισε πως η μεγαλύτερη πρόκληση για την Τράπεζα του είναι να προσαρμοστούν οι υφιστάμενοι πελάτες που στην πλειοψηφία τους είναι επιχειρήσεις, ενώ πρόσθεσε πως είναι ευκολότερα τα πράγματα καθώς η Τράπεζα δεν διαθέτει λιανική τραπεζική. Δεν πρόκειται, είπε, η Τράπεζα να μετατραπεί σε μια fintech εταιρεία και να αποποιηθεί των παραδοσιακών της τραπεζικών δραστηριοτήτων.
Οι τράπεζες αναμένεται να έρθουν αντιμέτωπες με εντελώς διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα με αφορμή την ψηφιακή μεταμόρφωση ανέφερε ο Γιώργος Κουσής Manager Information Technology Services της Τράπεζας Κύπρου. Τόνισε πως η Τράπεζα βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και έχουν επιτευχθεί καλά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση του κοινού στα νέα ψηφιακά εργαλεία της Τράπεζας. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως το ποσοστό των πελατών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την πραγματοποίηση των συναλλαγών τους ανέρχεται στο 72%.
Ερωτηθείς κατά πόσον υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις, ο κ. Κουσής υπογράμμισε πως οι αντιδράσεις προέρχονται κυρίως από άτομα που δεν είναι εξοικειωμένοι με την χρήση της τεχνολογίας, αλλά όπως είπε αρκετοί προτιμούν να έχουν επαφή και με υποκατάστημα τράπεζας για λόγους ασφαλείας.
Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών που θα απλοποιήσουν την διαδραστικότητα με τους πελάτες αλλά με απόλυτη ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικός στόχος Χαράλαμπος Φραντζέσκος Chief Technology Officer της Ελληνικής Τράπεζας. Πρόσθεσε πως πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ενοποίηση των συστημάτων Συνεργατισμού και Ελληνικής αλλάζοντας εντελώς το τοπίο της Τράπεζας, τονίζοντας πως υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να γίνουν. Ένα εξ αυτών αποτελεί η εκπαίδευση του κοινού για την σωστή χρήση των εφαρμογών που προσφέρονται στα κινητά και στους υπολογιστές, όπως επίσης και στην σωστή χρήση των ΑΤΜ με στόχο να μειωθεί η ουρά στα ταμεία για δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν μέσω των ΑΤΜ.
Παράλληλα, ο κ. Φραντζέσκος υπογράμμισε πως η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αλλαγή νοοτροπίας ιδιαίτερα για τους πελάτες που προέρχονται από τον Συνεργατισμό για την χρήση των νέων εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία στις καθημερινές τους συναλλαγές με την Τράπεζα.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ψηφιακή μεταμόρφωση αποτελεί η αλλαγή νοοτροπίας των πελατών ανέφερε ο Σπύρος Λοΐζου Chief Information Officer της Eurobank Cyprus Ltd. Υπογράμμισε πως η μεγαλύτερη πρόκληση για την Τράπεζα του είναι να προσαρμοστούν οι υφιστάμενοι πελάτες που στην πλειοψηφία τους είναι επιχειρήσεις, ενώ πρόσθεσε πως είναι ευκολότερα τα πράγματα καθώς η Τράπεζα δεν διαθέτει λιανική τραπεζική. Δεν πρόκειται, είπε, η Τράπεζα να μετατραπεί σε μια fintech εταιρεία και να αποποιηθεί των παραδοσιακών της τραπεζικών δραστηριοτήτων.
Οι τράπεζες αναμένεται να έρθουν αντιμέτωπες με εντελώς διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα με αφορμή την ψηφιακή μεταμόρφωση ανέφερε ο Γιώργος Κουσής Manager Information Technology Services της Τράπεζας Κύπρου. Τόνισε πως η Τράπεζα βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και έχουν επιτευχθεί καλά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση του κοινού στα νέα ψηφιακά εργαλεία της Τράπεζας. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως το ποσοστό των πελατών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την πραγματοποίηση των συναλλαγών τους ανέρχεται στο 72%.
Ερωτηθείς κατά πόσον υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις, ο κ. Κουσής υπογράμμισε πως οι αντιδράσεις προέρχονται κυρίως από άτομα που δεν είναι εξοικειωμένοι με την χρήση της τεχνολογίας, αλλά όπως είπε αρκετοί προτιμούν να έχουν επαφή και με υποκατάστημα τράπεζας για λόγους ασφαλείας.
Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών που θα απλοποιήσουν την διαδραστικότητα με τους πελάτες αλλά με απόλυτη ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικός στόχος Χαράλαμπος Φραντζέσκος Chief Technology Officer της Ελληνικής Τράπεζας. Πρόσθεσε πως πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ενοποίηση των συστημάτων Συνεργατισμού και Ελληνικής αλλάζοντας εντελώς το τοπίο της Τράπεζας, τονίζοντας πως υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να γίνουν. Ένα εξ αυτών αποτελεί η εκπαίδευση του κοινού για την σωστή χρήση των εφαρμογών που προσφέρονται στα κινητά και στους υπολογιστές, όπως επίσης και στην σωστή χρήση των ΑΤΜ με στόχο να μειωθεί η ουρά στα ταμεία για δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν μέσω των ΑΤΜ.
Παράλληλα, ο κ. Φραντζέσκος υπογράμμισε πως η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αλλαγή νοοτροπίας ιδιαίτερα για τους πελάτες που προέρχονται από τον Συνεργατισμό για την χρήση των νέων εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία στις καθημερινές τους συναλλαγές με την Τράπεζα.