THE BUSINESS OF BEAUTY ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ - Τα χρώματα και τα αρώματα της αγοράς

Ποια τα επιχειρηματικά μυστικά μιας αγοράς που καταφέρνει να κρατιέται φρέσκια, όπως είναι αυτή των προϊόντων ομορφιάς; Πώς επιτυγχάνει τις σωστές… δόσεις make up, προκειμένου να διατηρεί τις βάσεις και να αναδεικνύει τάσεις, νέα είδη, υπηρεσίες και προτάσεις σε χρώματα κι αρώματα που αγαπά ο καταναλωτής; Τα tips μας δίνουν εκπρόσωποι των εταιρειών Κώστας Παπαέλληνας Φαρμακευτική Οργάνωσις Κύπρου, C.A.Papaellinas και Relia.
 
Στο γενικό συμπέρασμα πως η αγορά του τομέα τους στην Κύπρο δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τις αντίστοιχες του εξωτερικού καταλήγουν οι εκπρόσωποι του κλάδου των προϊόντων ομορφιάς, που εκπροσωπούν τρεις ηγέτιδες εταιρείες του τόπου μας. Ακολουθώντας τα νέα trends, οι κυπριακές επιχειρήσεις που θέλουν να εκπροσωπούνται επάξια στον χώρο, προσαρμόζονται άμεσα στις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογική ανάπτυξη, ανταποκρινόμενες συνάμα στα θέλω του καταναλωτή. Μια διαφορά που εντοπίζεται, ωστόσο, είναι στα μεγέθη των online αγορών, τα οποία στο εξωτερικό είναι μεγαλύτερα, την ώρα που στην Κύπρο η αύξησή τους ακολουθεί αργούς ρυθμούς, όπως και σε πλείστους άλλους τομείς.
 
Ψαχνόμαστε και μαθαίνουμε
Καλύτερα ενημερωμένο σχετικά με τα προϊόντα ομορφιάς εμφανίζεται χρόνο με τον χρόνο το καταναλωτικό κοινό της Κύπρου, το οποίο ακολουθεί τις νέες τάσεις και τα brands που εξυπηρετούν τις ανάγκες του. Ταξιδεύει, δοκιμάζει και ψάχνεται. Εμπιστεύεται τους συμβούλους ομορφιάς, αντιμετωπίζει θετικά τις δωρεάν υπηρεσίες που του προσφέρονται και προτιμά να επισκέπτεται τα σημεία πώλησης - εξειδικευμένα μαγαζιά, φαρμακεία, πολυκαταστήματα, υπεραγορές και άλλα - παρά να αγοράζει από το διαδίκτυο.
 
Στα €60 εκατ. η αγορά στην Κύπρο
Δύσκολα μπορεί να υπολογισθεί ο συνολικός τζίρος της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών, εξού και δεν υπάρχει έγκυρη έρευνα για το ακριβές μέγεθός της. Το ίδιο ισχύει και για την Κύπρο, όπου οι εκτιμήσεις τη θέλουν στα €60 εκατ. ετησίως. Σύμφωνα, με τους επικρατέστερους υπολογισμούς διεθνώς, θα πρέπει να ανέρχεται στα $530 δισ. κι αναμένεται να φτάσει τα $805 δισ. διεθνώς μέχρι το 2023. Κι αυτό γιατί οι σημαντικότερες αυξήσεις καταγράφονται σε μεγάλες αγορές όπως είναι η Ασία, η Μέση Ανατολή και η Αφρική. 
 
Κερδίζουν έδαφος τα φυσικά

Ανιχνεύοντας τις τάσεις της αγοράς εντός κι εκτός Κύπρου, διαπιστώνεται ότι έδαφος κερδίζουν και μάλιστα σημαντικό τα φυσικά, όπως έχει επικρατήσει να αποκαλούνται, προϊόντα, γεγονός που αποτελεί μια από τις σημαντικές προκλήσεις του τομέα. Έμφαση θα συνεχίσει, επίσης, να δίδεται διεθνώς στο clean beauty, σε προϊόντα που δεν πραγματοποιούν δοκιμές σε ζώα, επιλέγοντας φυσικότερους τρόπους κατασκευής. Την ίδια ώρα, το κίνημα vegan skincare γίνεται ολοένα και πιο δυνατό, ενισχύοντας την τάση για πιο φυσικά - φυτικά είδη ανά το παγκόσμιο. Κι ενώ πολλά συμβαίνουν από πλευράς τάσεων, η τεχνολογία έρχεται για να κάνει άλλη μια φορά τη διαφορά, δίδοντας ώθηση σε προϊόντα που συνδυάζουν high tech λύσεις με φυσικά συστατικά. 

Άνοδο καταγράφουν, ακόμα, είδη από την Ασία και κυρίως την Κορέα, τα οποία προτιμούν ιδιαίτερα στις ευρωπαϊκές χώρες, ενώ στα πάνω τους βρίσκονται οι αγορές του μακιγιάζ και των προϊόντων περιποίησης προσώπου, με την αυξητική τάση να αφορά πιο πολύ στις πωλήσεις που γίνονται στα φαρμακεία.
 
Στα ίδια με πέρσι το 2019
Στα πλάνα των κυπριακών ομίλων για τη φετινή χρονιά βρίσκεται το λανσάρισμα νέων προϊόντων σε όλα τα κανάλια διανομής, με στόχο να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Τονίζουν πως το 2019 είναι μια χρονιά προκλήσεων, αφού το οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας ταλανίζουν θέματα όπως τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, το υψηλό ιδιωτικό και δημόσιο χρέος και το ενδεχόμενο του Brexit. Εκτιμούν ότι ο τομέας των καλλυντικών θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά, την ώρα που η αγορά της επιλεκτικής διανομής δεν δείχνει ν’ αναπτύσσεται ούτε εδώ αλλά ούτε και στην Ευρώπη. Ενδεικτικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι καταγράφει πτώση σε κάποιες χώρες, όπως η Ελβετία και η Γερμανία.
 
Τα social media είναι όμορφα                                                                              
Σύμφωνα με το www.statista.com, η παγκόσμια αγορά καλλυντικών μεγάλωσε κατά 4% το 2016, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ηγετική θέση στην κατηγορία είχαν τα προϊόντα για περιποίηση δέρματος με ποσοστό 36%, ακολουθούσαν εκείνα των μαλλιών με 23% και του μακιγιάζ με 18,2%.

Στην αύξηση που σημειώνει η βιομηχανία της ομορφιάς συμβάλλουν ιδιαίτερα τα social media, τα οποία τη φέρνουν, μέσω δημοφιλών πλατφόρμων, όλο και πιο κοντά στους καταναλωτές. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα μισά από τα βίντεο που ασχολούνταν με την ομορφιά το 2015 αφορούσαν tutorials ομορφιάς, που συμβούλευαν το κοινό για προϊόντα και θέματα του τομέα.
 
Στα πλάνα των κυπριακών ομίλων για τη φετινή χρονιά βρίσκεται το λανσάρισμα νέων προϊόντων, με στόχο να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς
 
Ο Κύπριος ταξιδεύει, δοκιμάζει και ψάχνεται, ακολουθώντας τις νέες τάσεις και τα brands που εξυπηρετούν τις ανάγκες του
 
 

Δειτε Επισης