Ανδρέας Νεοκλέους: «Για να προετοιμαστούμε για τις αλλαγές πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σήμερα»
21:01 - 21 Νοεμβρίου 2019
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την αλλαγή και για να προετοιμαστούμε πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σήμερα, είπε στο κοινό του Millennial Entrepreneurs Summit ο CEO της Cyta, Ανδρέας Νεοκλέους, μιλώντας για τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις και η οικονομία στο μέλλον.
Όπως εξήγησε, οι προβλέψεις μέχρι να γίνουν πραγματικότητα δεν γίνονται εύκολα πιστευτές. Ως παράδειγμα, προς αποφυγή, έφερε την εμφάνιση των αυτοκινήτων, τον 19ο αιώνα, όταν ακόμα υπήρχαν εταιρείες οι οποίες πωλούσαν άλογα για τις μετακινήσεις του κόσμου και καλούσαν μέσω του Τύπου τους πολίτες να συνεχίσουν να τα αγοράζουν, με το επιχείρημα πως τα αυτοκίνητα δεν θα ήταν αρκετά καλά.
Οι αλλαγές που εκτυλίσσονται
Αντίθετα, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάζουν στις αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο κ. Νεοκλέους έφερε τα πιο κάτω παραδείγματα:
- To 2013 η Amazon χρησιμοποιούσε 1000 ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης στις αποθήκες της ενώ το 2019 χρησιμοποιεί 45.000 ρομπότ. Δηλαδή, μέσα σε έξι χρόνια διαφοροποίησαν εντελώς τον τρόπο που δουλεύουν.
- Τα πιο δημοφιλή επαγγέλματα που έχουμε σήμερα δεν υπήρχαν ή μόλις που υπήρχαν πριν από μία δεκαετία (data scientist, digital marketing, transformation manager, iOS and Android developer, uber driver κτλ.)
Τα παιδιά μας θα ζήσουν σε ένα κόσμο που δεν ξέρουμε πως θα είναι και στον οποίο οι δουλείες που θα έχουν δεν έχουν ακόμα αναπτυχθεί, είπε, προσθέτοντας πως, ούτε η τεχνολογία που θα χρησιμοποιούν στα επαγγέλματα αυτά δεν έχει ακόμα εφευρεθεί. «Δεν γνωρίζουμε τίποτα, ωστόσο και πάλι πρέπει να προετοιμαστούμε για το μέλλον».
Ο τρόπος λειτουργίας της Cyta
Ο κ. Νεοκλέους παρέθεσε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ίδια η Cyta, λέγοντας πως για να διασφαλίσουν την επιβίωση τους οι επιχειρήσεις πρέπει να εστιάζουν στον πυρήνα τους, δηλαδή την κύρια υπηρεσία που προσφέρουν, εξασφαλίζοντας ότι συνεχίζει να λειτουργεί πολύ καλά και ότι παραμένει κερδοφόρος.
Κατά δεύτερο στάθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σημειώνοντας πως σήμερα ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των πελατών είναι κάτω των 25 ετών και δεν γνωρίζει τον παραδοσιακό τρόπο πωλήσεων.
Τέλος, είπε ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να κοιτάξουν τη δύναμη που έχουν χτίσει μέσα από τα χρόνια λειτουργίας τους και να εξετάσουν το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας πλατφόρμας, στην οποία θα περιληφθούν υπηρεσίες και προϊόντα που δεν είναι στο χαρτοφυλάκιο τους σήμερα.
Οργανωτής: ΙΜΗ, Χορηγοί: PwC, CYTA, Bank of Cyprus, Επιστημονικός Συνεργάτης: IMR, Χορηγοί Επικοινωνίας: IN Business, Alpha Cyprus