Δήμος Λευκωσίας: Υπερβολές ότι το έργο ανάπλασης του εμπορικού τριγώνου «δεν ολοκληρώνεται»

Υπερβολικές χαρακτηρίζει ο Δήμος Λευκωσίας τις τοποθετήσεις ότι το έργο αναβάθμισης του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου-Στασικράτους-Ευαγόρου «δεν ολοκληρώνεται».

Σε ανακοίνωσή του ο Δήμος εξηγεί ότι τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής του τηρούνται ικανοποιητικά, λαμβάνοντας υπόψη τις ήδη εγκεκριμένες, από τα αρμόδια τμήματα του Κράτους, δικαιολογημένες παρατάσεις οι οποίες προνοούνται και στο Συμβόλαιο.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος Λευκωσίας υπενθυμίζει ότι το εμπορικό κέντρο της Λευκωσίας κάποτε εξυπηρετούσε σχεδόν όλο τον πληθυσμό της επαρχίας αφού εκεί βρισκόντουσαν οι περισσότερες κρατικές υπηρεσίες, πολιτιστικοί χώροι, επαγγελματικές και εμπορικές χρήσεις, σχεδόν όλοι οι κινηματογράφοι της Λευκωσίας και το κυρίως αθλητικό στάδιο της Λευκωσίας, το Γ.Σ.Π..

«Για δεκαετίες η πολιτεία και οι Αρχές συναινούσαν και προωθούσαν την άναρχη οριζόντια εξάπλωση της πόλης και τη χωρίς σχεδιασμό δημιουργία εμπορικών αξόνων και εμπορικών κέντρων στην περιφέρεια, στην απουσία της προαπαιτούμενης αύξησης του πληθυσμού και χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα για το κέντρο. Αυτή η πολιτική οδηγούσε σιωπηλά, με την ανοχή όλων σταδιακά στην υποβάθμιση της εμπορικότητας του αστικού κέντρου», προσθέτει σχετικά.

Το 2013 ήρθε η οικονομική κρίση και επίσπευσε τη φθορά του κέντρου. Η περιοχή ερήμωσε και πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν. Συγκεκριμένα με βάση στοιχεία που έχει στην κατοχή του ο Δήμος το 2016, 192 από τα 552 καταστήματα της περιοχής Εμπορικού Τριγώνου (34.5%) ήταν κλειστά.

Εκείνη την περίοδο ο Δήμος ήδη προωθούσε τα σχέδια του για μακροπρόθεσμη, μόνιμη, συνολική και ριζική αναβάθμιση της περιοχής, ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί την περιφέρεια. «Αυτό, άλλωστε, ήταν πάγιο και έντονο αίτημα των επηρεαζομένων ιδιοκτητών και καταστηματαρχών», εξηγεί.

«Βραχυπρόθεσμα και μέχρι την υλοποίηση του έργου, σε μια προσπάθεια αναζωπύρωσης του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, το 2016 ο Δήμος παρείχε, για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, οικονομικά κίνητρα (όπως απαλλαγή διαφόρων δημοτικών τελών καθώς και απαλλαγή της εξαγοράς χώρων στάθμευσης) για προσέλκυση επιχειρήσεων στην περιοχή», αναφέρει ο Δήμος Λευκωσίας, προσθέτοντας ότι η προσπάθεια απέφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα και το 2017 πολύ λίγα υποστατικά παρέμεναν άδεια.

Σήμερα, σημειώνει, για πρώτη φορά υλοποιείται αυτό το μεγάλο έργο αναβάθμισης του Εμπορικού Κέντρου.

«Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχεδιασμού του έργου, αλλά και μετά την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, η υπηρεσία του Δήμου ήταν και είναι σε επαφή με τους επηρεαζόμενους ιδιοκτήτες και καταστηματάρχες. Έγκαιρα ενημέρωσε για τα έργα –και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης– και προσάρμοσε τις εργασίες, στο βαθμό που ήταν δυνατόν, βάσει των αιτημάτων των καταστηματαρχών», προσθέτει ακόμα.

Ο Δήμος υπενθυμίζει επίσης ότι το παρόν Δημοτικό Συμβούλιο, αναγνωρίζοντας τη σημασία της στήριξης των επιχειρήσεων του κέντρου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών, προχώρησε σε αναστολή όλων των δημοτικών τελών και φόρων για τους επηρεαζόμενους επιχειρηματίες στο ισόγειο και ζήτησε δύο φορές από τα αρμόδια Υπουργεία την απαλλαγή τους από όλες τις φορολογίες. Ταυτόχρονα, με δικά του έξοδα, ο Δήμος δημιούργησε δωρεάν χώρους στάθμευσης για τις ανάγκες των επηρεαζόμενων καταστηματαρχών και κατοίκων.

Ο Δήμος είχε υποσχεθεί ότι το τμήμα της Στασικράτους μεταξύ Μνασιάδου και Σπύρου Κυπριανού, μέχρι τα Χριστούγεννα θα βρισκόταν στο στάδιο ολοκλήρωσης του υποστρώματος από οπλισμένο σκυρόδεμα και αυτή τη στιγμή βρίσκεται ήδη σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο.

Σε σχέση με το θέμα της τμηματικής παραλαβής του έργου, ο Δήμος διευκρινίζει ότι το Συμβόλαιο με τον εργολάβο δεν προνοούσε τμηματική παραλαβή, αφού αυτό θα απαιτούσε αρκετά μεγαλύτερο χρόνο υλοποίησης του έργου στο σύνολο του. «Μετά όμως από αιτήματα των καταστηματαρχών, επιχειρηματιών και κατοίκων της περιοχής, ο Δήμος προχώρησε στην επανεξέταση του θέματος, διεκδίκησε και η Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων ενέκρινε την τμηματική παραλαβή. Ο Δήμος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε συζήτηση με τον εργολάβο για τον καθορισμό των λεπτομερειών», αναφέρει ακόμα.

Παρ’ όλα αυτά η προσπάθεια για διευκόλυνση των κατοίκων και επιχειρήσεων της περιοχής είναι συνεχής. Λαμβάνοντας υπόψη την εορταστική περίοδο Δεκεμβρίου, στόχος του Δήμου, μετά από συνεννόηση με τον εργολάβο, είναι μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου στα τμήματα του έργου όπου έχουν ολοκληρωθεί τα δάπεδα, δηλ. στις οδούς Μνασιάδου, Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας, Στασικράτους (μεταξύ Μνασιάδου & Θ. Δέρβη), Θεοφάνη Θεοδότου που αφορούν περίπου το 70% της περιοχής να γίνουν διευθετήσεις ώστε:

• να κλείσουν προσωρινά όλα τα στόμια φρεατίων, λασάνια και άλλες πρόνοιες (για δέντρα, αστική επίπλωση κ.α.),
• να αφαιρεθούν τα κιγκλιδώματα και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των πεζών.

Παράλληλα, στο τμήμα της Στασικράτους, μεταξύ Μνασιάδου και Σπύρου Κυπριανού, θα είναι ολοκληρωμένο το υπόστρωμα από μπετόν, όπως είχε υποσχεθεί ο Δήμος στους καταστηματάρχες, και επιπλέον θα είναι τοποθετημένα πέραν του 40% των δαπέδων. Στο τμήμα αυτό θα γίνουν διευκολύνσεις για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών αλλά θα υπάρχουν προστατευτικά κιγκλιδώματα ασφαλείας διότι ο εργολάβος θα συνεχίζει να εργάζεται απρόσκοπτα στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου.

Τέλος, ο Δήμος Λευκωσίας επισημαίνει ότι η φύτευση των ώριμων δέντρων και η τοποθέτηση της αστικής επίπλωσης θα γίνονται σταδιακά/εξελικτικά μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.

Δειτε Επισης

Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Παράταση στις αιτήσεις για εκμίσθωση βιομηχανικών οικοπέδων
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Άρχισαν οι εργασίες για ανάπλαση της Πλατείας Ηρώων-Οι τρεις φάσεις και πώς επηρεάζεται το κοινό
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Οι ανυπολόγιστες συνέπειες στην κατασκευαστική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα-'Εκκληση από ΟΣΕΟΚ
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
Μαρίνος Κυναιγείρου: Τεράστια προβλήματα σε έργα υπό ανάπτυξη από την απεργία στο σκυρόδεμα
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα