Τελικές συζητήσεις με EuroΑsia για το χαρακτήρα της διασύνδεσης Αττική – Κρήτη

Την τελευταία προσπάθεια για να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα να υπάρξει συνεννόηση ανάμεσα στον ΑΔΜΗΕ και την κυπριακή εταιρεία EuroAsia Interconnector, σχετικά με την ηλεκτρική διασύνδεση Αττική – Κρήτη, κάνει πλέον η κυβέρνηση.

Ο υπουργός Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε χθες, μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών, ότι η κυβέρνηση θέλει να επιταχυνθούν οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών και κυρίως της Κρήτης, για την οποία αυτή την εβδομάδα γίνονται συζητήσεις, προκειμένου να κλείσει η εκκρεμότητα που αφορά τον συνδυασμό της με την διασύνδεση της Κύπρου.

«Μέχρι τις 4 Οκτωβρίου θα πρέπει να έχουμε πάρει αποφάσεις. Οι διασυνδέσεις είναι προτεραιότητα για περιβαλλοντικούς αλλά και για οικονομικούς λόγους», τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αξιοποιείται για αυτήν την τελευταία προσπάθεια, το γεγονός ότι βρίσκονται στην Αθήνα, τόσο ο Γιώργος Λακκοτρύπης, Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου, όσο και ο Γιαννάκης Κασουλίδης, πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου και Πρόεδρος του Συμβουλίου Στρατηγικής της EuroAsia Interconnector.

Το ΥΠΕΝ κάθε άλλο παρά έχει αποκλείσει την προοπτική να υπάρξει συνεννόηση με την Κυπριακή πλευρά, ενώ βρίσκεται σε επαφή και με την Κομισιόν. Έχει ωστόσο καταστήσει σαφές ότι το βασικό κριτήριο για τη λήψη των αποφάσεων είναι η ταχύτατη υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει ενημέρωση και εποπτεία και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνική πλευρά εμμένει στη θέση που εξαρχής είχε λάβει ο κ. Χατζηδάκης, ότι δηλαδή η ηλεκτρική διασύνδεση της Ελλάδας με Κύπρο και Ισραήλ είναι επιθυμητή από την κυβέρνηση, αλλά είναι ακόμα πιο σημαντική η διασφάλιση της ενεργειακής ευστάθειας της Κρήτης.

Με δεδομένο ότι η κυπριακή πλευρά (αλλά και η Κομισιόν) ζητούσαν την απόσυρση των αποφάσεων της ΡΑΕ και της ανάθεσης του έργου στην «Αριάδνη», θυγατρική 100% του ΑΔΜΗΕ, γεγονός που, πέραν των άλλων, θα οδηγούσε σε μεγάλη καθυστέρηση το έργο, φαίνεται ότι τα περιθώρια σύγκλησης είναι μικρά.

«Η μόνη προοπτική συνεννόησης που μένει, είναι να καταβάλλει τα απαιτούμενα χρήματα η Euroasia και να μπεί στο μετοχικό κεφάλαιο της “Αριάδνης”. Αυτό όμως δεν δείχνει να θέλει ή να μπορεί να το κάνει η κυπριακή εταιρεία» τονίζει εμπλεκόμενος παράγοντας.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απόφαση του ΥΠΕΝ είναι, εάν δεν καταλήξουν κάπου οι τωρινές συνομιλίες, το έργο να προχωρήσει κανονικά ως εθνικό, δεδομένου μάλιστα ότι οι διαγωνισμοί για τα καλωδιακά τμήματα και για τους σταθμούς μετατροπής είναι σε εξέλιξη.

Σε αυτή την περίπτωση η κυβέρνηση θα στείλει και τη σχετική απάντηση που αναμένεται από τις Βρυξέλλες προκειμένου να διαμορφωθεί ο νέος διετής κατάλογος των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, όπου θα αποσαφηνίζει ότι δεν στηρίζει το συνολικό έργο PCI Αττική – Κρήτη – Κύπρος - Ισραήλ.

ΠΗΓΗ: energypress.gr

Δειτε Επισης

Αυξήθηκε κατά 1,4% η βιομηχανική παραγωγή το 2022
ΟΣΙΚΑ: Εξεύρεση προσωπικού και ακρίβεια στο... τραπέζι
Χορηγίες για ευρυζωνικές υπηρεσίες υπερυψηλής ταχύτητας έως 1 Gbps
Η Diplomat αναλαμβάνει τη διανομή LIPTON και PG Tips
Θέλει συστημική λύση για ΜΕΧ η ΚΤΚ - Το έργο και ο στόχος
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται έργα στο παραλιακό μέτωπο της Πάφου
Ετήσια Τελετή Βράβευσης Αρίστων Εφήβων Νεανίδων 2022
Στα €23 δισ. το χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης το 2022
Ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων και προώθηση του e-learning στο Δημόσιο
Cyprus: The new Global Tech and Innovation Hub Summit