Μαρίνα Παραλιμνίου: Πόλος έλξης ποιοτικού τουρισμού
07:44 - 16 Ιανουαρίου 2019
Σημείο αναφοράς και πόλος έλξης ποιοτικού τουρισμού επιχειρεί να καταστεί η Μαρίνα Παραλιμνίου ο σχεδιασμός της οποίας παρουσιάστηκε την Τρίτη 15 Ιανουαρίου ένα χρόνο μετά την υπογραφή των συμβολαίων του Δήμου Παραλιμνίου με την PMV Maritime Holdings Ltd. Η παρουσίαση έγινε στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, του Προέδρου της Βουλής, υπουργών και άλλων επισήμων.
Η Μαρίνα αναμένεται να συμβάλει έμπρακτα στην ανάπτυξη του ναυτικού τουρισμού και γενικά στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος στην ελεύθερη Αμμόχωστο. Επιπρόσθετα, θα προσελκύσει επενδυτές και θα φέρει περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη.
Σε χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίηση της Κυβέρνησης για την εξέλιξη του έργου, σημειώνοντας ότι η συμβολή της Κυβέρνησης υπήρξε καθοριστική προς την κατεύθυνση της γενικότερης οικονομικής και κοινωνικής αναβάθμισης του Παραλιμνίου και της Επαρχίας Αμμοχώστου. Ανακοίνωσε επίσης ότι η μαρίνα Παραλιμνίου, που θα κηρυχθεί επίσημο σημείο εισόδου της Δημοκρατίας, θα είναι δυναμικότητας 300 σκαφών, ενώ θα περιλαμβάνει οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις.
Ανέφερε ότι το κόστος του έργου θα ανέλθει στα €110 εκατομμύρια και τα κεφάλαια προέρχονται εξ ολοκλήρου από Κύπριους επενδυτές, την PMV Maritime Holdings Limited, κάτι που αποδεικνύει εκ νέου πως οι Κύπριοι επιχειρηματίες πιστεύουν και στηρίζουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της πατρίδος μας, σημείωσε το γεγονός ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συμφωνίες για την εμπορική χρήση των χώρων, ενώ ανάλογο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και όσον αφορά την αγορά οικιστικών μονάδων.
Ακολούθως είπε ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μια ακόμη απτή απόδειξη των σημαντικών αναπτύξεων στον τουριστικό τομέα που υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης τα τελευταία έτη, όπως το καζίνο – θέρετρο, οι μαρίνες Αγίας Νάπας, Λεμεσού και Λάρνακας, τώρα και Παραλιμνίου, νέες ξενοδοχειακές μονάδες, μεικτές τουριστικές αναπτύξεις και γήπεδα γκολφ.
Facts & Figures
Η Μαρίνα Παραλιμνίου θα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, με όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες υποστήριξης, όπως παροχή ηλεκτρισμού και νερού, χώρο απορριμμάτων, καύσιμα, χώρο υποδοχής για ιδιοκτήτες σκαφών και πληρώματα, yacht club, ράμπα ανέλκυσης/καθέλκυσης σκαφών, ειδικό κατάστημα εξοπλισμού σκαφών, καθώς και αστυνομία, τελωνείο και υπηρεσία αλλοδαπών και μετανάστευσης, αφού θα αποτελεί επίσημο σημείο εισόδου στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Μια προσεκτική επιλογή από καταστήματα, καφετέριες, μπαρ και εστιατόρια έρχεται να προσδώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον επισκέπτη. Όλα, σχεδιάστηκαν για να δένουν αρμονικά με το περιβάλλον, στο οποίο τοποθετούνται επίσης 123 διαμερίσματα και 4 επαύλεις, παραλιακό πάρκο και μονοπάτια που οδηγούν στις παραλίες του Πρωταρά.
Πέραν της ιδιοκτήτριας εταιρείας PMV Maritime Holdings Ltd, συνεργάτες στο έργο είναι η J&P, η Marina Projects Ltd, καθώς επίσης και η Nicolaides & Kountouris Metal Company Ltd. Αρχιτέκτονες του έργου είναι ο βρετανικός οίκος Harper Downie Creative Architecture σε συνεργασία με τους Kythreotis Architects και για την τοπιοτέχνηση ο οίκος Camlins.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης της μαρίνας Παραλιμνίου, εντός Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθεί ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος η μελέτη επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Η Μαρίνα αναμένεται να συμβάλει έμπρακτα στην ανάπτυξη του ναυτικού τουρισμού και γενικά στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος στην ελεύθερη Αμμόχωστο. Επιπρόσθετα, θα προσελκύσει επενδυτές και θα φέρει περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη.
Σε χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίηση της Κυβέρνησης για την εξέλιξη του έργου, σημειώνοντας ότι η συμβολή της Κυβέρνησης υπήρξε καθοριστική προς την κατεύθυνση της γενικότερης οικονομικής και κοινωνικής αναβάθμισης του Παραλιμνίου και της Επαρχίας Αμμοχώστου. Ανακοίνωσε επίσης ότι η μαρίνα Παραλιμνίου, που θα κηρυχθεί επίσημο σημείο εισόδου της Δημοκρατίας, θα είναι δυναμικότητας 300 σκαφών, ενώ θα περιλαμβάνει οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις.
Ανέφερε ότι το κόστος του έργου θα ανέλθει στα €110 εκατομμύρια και τα κεφάλαια προέρχονται εξ ολοκλήρου από Κύπριους επενδυτές, την PMV Maritime Holdings Limited, κάτι που αποδεικνύει εκ νέου πως οι Κύπριοι επιχειρηματίες πιστεύουν και στηρίζουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της πατρίδος μας, σημείωσε το γεγονός ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συμφωνίες για την εμπορική χρήση των χώρων, ενώ ανάλογο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και όσον αφορά την αγορά οικιστικών μονάδων.
Ακολούθως είπε ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μια ακόμη απτή απόδειξη των σημαντικών αναπτύξεων στον τουριστικό τομέα που υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης τα τελευταία έτη, όπως το καζίνο – θέρετρο, οι μαρίνες Αγίας Νάπας, Λεμεσού και Λάρνακας, τώρα και Παραλιμνίου, νέες ξενοδοχειακές μονάδες, μεικτές τουριστικές αναπτύξεις και γήπεδα γκολφ.
Facts & Figures
Η Μαρίνα Παραλιμνίου θα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, με όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες υποστήριξης, όπως παροχή ηλεκτρισμού και νερού, χώρο απορριμμάτων, καύσιμα, χώρο υποδοχής για ιδιοκτήτες σκαφών και πληρώματα, yacht club, ράμπα ανέλκυσης/καθέλκυσης σκαφών, ειδικό κατάστημα εξοπλισμού σκαφών, καθώς και αστυνομία, τελωνείο και υπηρεσία αλλοδαπών και μετανάστευσης, αφού θα αποτελεί επίσημο σημείο εισόδου στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Μια προσεκτική επιλογή από καταστήματα, καφετέριες, μπαρ και εστιατόρια έρχεται να προσδώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον επισκέπτη. Όλα, σχεδιάστηκαν για να δένουν αρμονικά με το περιβάλλον, στο οποίο τοποθετούνται επίσης 123 διαμερίσματα και 4 επαύλεις, παραλιακό πάρκο και μονοπάτια που οδηγούν στις παραλίες του Πρωταρά.
Πέραν της ιδιοκτήτριας εταιρείας PMV Maritime Holdings Ltd, συνεργάτες στο έργο είναι η J&P, η Marina Projects Ltd, καθώς επίσης και η Nicolaides & Kountouris Metal Company Ltd. Αρχιτέκτονες του έργου είναι ο βρετανικός οίκος Harper Downie Creative Architecture σε συνεργασία με τους Kythreotis Architects και για την τοπιοτέχνηση ο οίκος Camlins.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης της μαρίνας Παραλιμνίου, εντός Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθεί ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος η μελέτη επιπτώσεων στο περιβάλλον.