Powered by

Οι γίγαντες του πετρελαίου “γλυκοκοιτούν” τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο επιχειρηματικής δραστηριοποίησής τους στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα έκθεση της δεξαμενής σκέψης Atlantic Council.

Διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Shell και η ExxonMobil τσεκάρουν κατά πόσο θα είχε νόημα να εμπλακούν επιχειρηματικά με την παροχή θέσεων όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους. Η εξέλιξη «φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής αντιστάθμισης για την κατάκτηση ενός αναδυόμενου, αν και θεωρητικά περιθωριακού, τμήματος της αγοράς», ανέφερε η έκθεση.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλαπλασιάστηκαν τα βενζινοκίνητα οχήματα ήταν η αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού. Εάν τα αυτοκίνητα δεν είχαν αρκετά καύσιμα, οι οδηγοί μπορούσαν να γεμίσουν το ντεπόζιτο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν και τη μεγαλύτερη εμβέλεια. Ένα μοντέλο Tesla S 100D μπορεί να διανύσει 540 χιλιόμετρα. Το Chevrolet Bolt της General Motors έχει αυτονομία 380 χιλιομέτρων, ενώ ένα Ford Focus μόλις 185 χιλιομέτρων. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εμβέλεια κάτω των 160 χιλιομέτρων. Μια τέτοια αυτονομία είναι οκ για οδήγηση σε τοπική κλίμακα, αλλά τα μεγαλύτερα ταξίδια είναι πιο απαιτητικά. Και στους οδηγούς δεν αρέσει καθόλου να βλέπουν τη βελόνα να πηγαίνει στο μηδέν χωρίς να φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα ένας σταθμός φόρτισης.

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια ξεκάθαρη τάση. Η Volkswagen, για παράδειγμα, σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάποιος πρέπει να κρατήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο – κι αυτά να είναι επαρκώς φορτισμένα ώστε να κινούνται. Δεδομένων των κερδών που αποκομίζουν οι πετρελαϊκές εταιρείες από τη βενζίνη, θα πρέπει να αντισταθμίσουν με κάποιο τρόπο την απώλεια των εσόδων αυτών.

Το ενδιαφέρον της ExxonMobil λέει πολλά, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει υπάρξει ιδιαίτερα απαισιόδοξη ως προς την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Κάμψη στην κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη τον Μάιο-Αύξηση σε ετήσια βάση
Φρ. Μερτς: Οποιαδήποτε δασμολογική συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. θα είναι ασύμμετρη
Εγκρίθηκε το 18ο πακέτο κυρώσεων Ε.Ε. κατά της Ρωσίας-Ήρε το βέτο η Σλοβακία
Τα αμερικανικά τέλη φρενάρουν τα κινεζικά ναυπηγεία-Πτώση 52% στις παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο
Ξανά πάνω από τις $120.000 το Bitcoin μετά το «ναι» σε νομοσχέδιο για τα κρυπτονομίσματα στις ΗΠΑ
Politico: Θύελλα αντιδράσεων μετά την πρόταση της Κομισιόν για νέο φόρο στις μεγάλες επιχειρήσεις
Νέα άνοδος στα επιτόκια των στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ-Στο 6,75% το 30ετές
Εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Ε.Ε.… Τα νέα όπλα που ετοιμάζει η Κομισιόν στη διαμάχη με τον Τραμπ
Άλλη εποχή στο διατλαντικό εμπόριο αν οι ΗΠΑ επιβάλουν τελικά δασμούς 30% στα ευρωπαϊκά προϊόντα
Τι θα γίνει αν ο Τραμπ απολύσει τον Πάουελ-Το πιθανό ντόμινο