Powered by

Nielsen: Νέα deals στο λιανεμπόριο τροφίμων

Το 2018 υπήρξε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά, όπου οι κύριοι μακροοικονομικοί δείκτες της Ελληνικής οικονομίας παρουσίασαν βελτίωση, ενώ με βάση και τα πιο πρόσφατα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen, που αφορά στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, ο Έλληνας καταναλωτής εμφανίζεται περισσότερο αισιόδοξος σε σχέση με το παρελθόντα έτη, όσον αφορά στην εργασιακή του ασφάλεια, την οικονομική του κατάσταση, αλλά και την διάθεσή του να δαπανά.

Σε αυτό το ευρύτερα βελτιωμένο πλαίσιο η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018 (στοιχεία YTD έως 30 Δεκεμβρίου 2018), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +4,8%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +2,9%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα Τρόφιμα & Ποτά αναπτύσσονται κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά +2,4% & +3,0% αντίστοιχα.

Στην παραπάνω συνολικά θετική εικόνα του κλάδου, η οποία οφείλεται τόσο σε αύξηση της ζήτησης, όσο και σε οριακές πληθωριστικές τάσεις, συνέβαλλε καθοριστικά η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρέσουμε από τα FMCGs την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.

Το 2019 σαφώς αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να παρακολουθήσουμε πως θα διαμορφωθεί η εικόνα που έχουν οι αγοραστές/καταναλωτές για την εκάστοτε λιανεμπορική αλυσίδα. 

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Το θερινό «στοίχημα» της αναβάθμισης του Χρηματιστηρίου Αθηνών-Στο μικροσκόπιο των οίκων FTSE, S&P και Stoxx
Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο
Στο 10,4% αυξήθηκε η ανεργία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025
S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα
Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου